Jag vill bara ha.. och rejält skitsnack

Igår var det en relativt skön dag.. jag tog det lugnt och så på kvällen så kände jag att jag behövde uppsöka ett styck bekvämlighets inrättning.. vilket jag gjort ca 13 gånger innan.. eftersom jag har kissedag som sonen kallar det.. det är varannan dag.. när jag tar min vätskedrivande.. och den gör ju att en hel del vätska lämnar min kropp.. och därför är det så att det finns en skylt inne på toaletten som talar om att inte lampan ska släckas…

Nu till mitt besök.. och det gick rent ut sagt skitbra… det blev inte ett stort a.. utan det blev ett megastort jätte A… och jag kände mig nog 1 kg lättare.. och jag blev det nog också… och det kändes så skönt…

Annars så lagade jag ett styck dunkudde som gått sönder.. och det är inte heller så kul.. för smådun åker hela tiden in i näsan på en.. och genom att jag inte har något som stoppar upp dem.. så blev det lite nysningar… och samtidigt försöka laga något när man har neuropati är inte heller jättebra.. det gör ont i fingrarna att sy.. och nu var jag tvungen att laga den… för den ska med i bussen… filt och kudde är så skönt att krypa in i när man ska sova ombord på bussen…
Men det gick.. med lite hjälp av ett skrivbord och en pincett så går det galant att sy.. såna saker.. men brodera kan jag inte… och inte sticka heller… så nu ska jag testa det där med scrapbooking… så idéer tar jag gärna emot.. och då kan ni maila till adressen som står till vänster.. där det står E-mail…

Jag har också hittat ett skåp som jag vill ha.. jag vill ha ett sk. flugskåp.. om man googlar på flugskåp.. så hittar man jättemånga.. och de är så fina så.. men så är det ju det där med ekonomin… jag har inte råd med att både beställa grejer som jag ska ha om jag ska scrapa… och till ett flugskåp.. så nu känner jag mig så där jättedelad…

Det var då jag kom på det.. jag ska naturligtvis göra ett eget flugskåp… jag får jobba med mina händer och jag kan göra det så som jag vill.. utan att någon kan komma och säga något.. och bräddgårdar har alltid en massa spill.. som jag säkert kan få för en relativt billig penning.. för jag måste ha något att göra… allt för att mina fingrar ska få jobb..

Det är ju så mycket jag bara vill ha… jag vill ha en laptop.. jag vill ha en klänning från bubbelroom.. som är som en dröm… För att inte tala om det här… den här är så fin.. eller den här tunikan.. eller den här blusen.. eller den här.. och den här kjolen.. eller den här..

Jag skulle bli glad att få en så där 5 000 som jag kan få lov att köpa vad jag vill för.. och då kommer jag att bli så fin.. för jag vill vara fin… och sen då gärna en 5 000 för att kunna köpa mig en laptop.. för jag vill ha en sån där liten en.. en mini PC..

Men som sjukskriven så har man inte så mycket i ersättning.. och i mars så är det ju tid för mig att gå ut i arbetslivet.. det har den kära regeringen bestämt… det kvittar hur sjuk man är.. för ut ska man..

Nu ska jag käka.. så det kan bli mer skitsnack framöver..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , ,

5 svar

  1. Hmmm, visste inte vad flugskåp var, men har nu googlat och fått veta. Söta, men med min minimalistiska inriktning behöver jag inget! 🙂 Just nu är det släng, släng, släng som gäller… Och grattis till @ förresten… 😀

    Ja.. jag är glad för Aet… och då har man lite att vara glad åt.. men det är skönt när magen fungerar på en…

    Släng inte.. du kanske har något som jag vill ha.. små skåp, små byrår.. ja, de ska kunna stå på mitt skrivbord…
    Kram I massor
    Pysis

  2. Hej Pys.
    Börjar med det viktigaste….skönt att magen klarade av A.

    Det var snygga kläder…tunikan var jättefin.
    Flugskåp har jag aldrig hört om ..men var väldigt fint, mycket fint till sidan du länkade.
    Ja nu närmar det sig med resan så det är väl tur att du sydde ihop kudden så det inte flyger dun omkring i bussen.
    Kväll på dig.
    Kram Lillemor

    Hej Lillemor…

    Ja.. magen fungerade och det är rena lyckan..

    Kudden måste ju vara hel när vi åker.. och jag har så ont i mina fingrar.. men det hoppas jag kommer att gå över..
    Kram i massor
    Pysis

  3. Skönt när det sköter sig som det ska. Hoppas du får köpa de kläderna du vill ha, snygga till tusen!

    KRAM

    Ja.. det är ju det.. om man inte är bra i magen så är hela kroppen knäckt..
    Ja, visst är kläderna snygga… den där långa klänningen vill jag bara ha…

    Kram Pys

  4. Morgon Pys!!
    Blev upprörd nu när jag läste ditt inlägg..
    Menar du att du måste ut och arbeta i mars???
    Jag blir f-n ta mig galen!!
    En sak om man tar tag i de som inte VILL, men när man faktiskt inte kan…
    Jag blir så ledsen.. Och förbannad!
    Själv hade jag hoppats på några LOTTOmiljoner i helgen, men icke… Det hade suttit fint annars.
    Hoppas du får njuta ordentligt på semestern!

    Kramar om!

    Ja.. så lär det ju bli.. eftersom då har jag varit sjukskriven i ett år.. och sen ska man ju börja jobba enligt vår ”duktiga” regering.. för det finns inget som heter kroniskt sjuka.. och det finns garanterat ingen cancer i det här landet.. det är bara något som sjukvården har hittat på.. för att skoja med regeringen.. och metastaser är bara ett stor skämt.. för det finns ju inte… att jag sen skulle dö i detta kommer samhällets toppar inte att tro på.. för cancer och kroniskt cancersjuk är ju bara nonsens.. jag maskar ju.. jag har inte ont.. jag bara bluffar.. och jag har fått röntgen apparaten att luras.. allt för att vara hemma och inte vilja jobba… för det är ju så det känns…

    Kram Pys

  5. Hej Pys.

    Tittar in och Önskar er alla i familjen en riktig bra resa.
    Sköt nu om dig och en Stor Kram
    Lillemor

    Hej Lillemor
    Jag åker den 17.. inte än alltså.. och jag hoppas att du kommer in på bloggen innan dess…

    Kram Pys

Kommentera

