Vårdcentralen – nu får ni ge er…

För sticker ni inte fel… så det blir ärrbildning.. så sätter ni på plåstret så tokigt att klistret hamnar på stickstället och uppsugningsdelen vid sidan om..

Fast idag tog ni priset… först kommer man dit och då tar ni en massa tid på er… och när jag väl har blivit stucken så trycker ni fast jag sagt till att ni inte ska trycka för mycket på mina onda fingrar…

Till på köpet så ringer ni hem och säger att apparaten har fått spel.. och att ni nu inte har kvar något av mitt blod.. så jag får gå upp till er igen och bli stucken igen… i mina onda fingrar.. och bara för att vara på den säkra sidan så tycker jag att ni ska ta ett rör till.. inte ens det kunde ni räkna ut…

Undrar hur många gånger som ni försökte med mitt blod.. och ska bli kul att se om mitt värde är samma som det har varit innan (Hb 107 två gånger på rad, varvid jag inte tro på första gången.. för då fick KSS 98 dagen efter.. och så mycket kan det inte sjuka)…

Nu är det bara tre stick kvar.. Om jag har tur!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

3 svar

  1. Jo så mycket kan det sjunka. Jag har som mest sjunkit 20 på 2 dagar utan att de hittade en massiv blödning. En del av värdet beror ju på vad du har för vätskenivå i kroppen också. Sen kan det ju skilja lite några nuffror hit/dit per maskin.

    Jag tror ändå att den där apparaten de har här.. är fel… att de kanske måste kalibrera den.. för det ska göras lite då och då…

    Men nu är jag stucken klart för den här gången… och snart väntar frivecka… tjohooo.. och då åker vi till Espania… tjohoo…
    Kram Pys

  2. Jag tänker på dig
    Kram

    Va gullig du är.. tack så mycket…
    Kram Pysis

  3. Man misstänker nästan att de på vårdcentralen är vampyrer (har kollat för mycket på True Blood)…fast i serien finns det ju blodersättning för sådana! Stackars dig 😦 Inte kul att bli stucken…

    Då bantar de.. för det är bara lite lite lite som de tar… de sticker ju och så använder de ett litet rör för att suga upp blodet med.. och så ner i ett litet rör.. med ett ljusrosa lock.. det är inte venprovsrör.. utan ännu mindre..

    Kram Pys

Kommentera

