Hemma.. och snart så

Är hemma nu.. och det är så skönt.. har faktiskt hunnit städa lite.. och på det sätter så mår man ännu bättre… Har fått cyton.. och benstärkande..
Sen låg jag på 106 när det gällde Hb:t.. men vi gjorde så att jag fick en spruta ändå.. för gränsen går vid 105.. och nu ska jag till Spanien.. vilket betyder att om då Hb:t sjunker mer så är jag under gränsen.. och då har jag inte tillfälle att kunna åka in och få en EPO spruta.. och det skulle vara förargligt om jag blir svintrött där nere… och inte orkar göra någonting.. så vi tog och fixade en spruta för att vara garderade…

Naturligtvis så träffade jag mitt i ett blodkärl.. för det är jag expert på.. och det kom lite grann när jag tog ut sprutan.. så det fick bli ett plåster… för annars hade jag blött ner tröjan.. och den tänkte jag faktiskt ha hela dan…

Packningen är klar.. förutom lite som ska ner.. men det får vi ta i morgon.. för väskorna är redan uppe hos de kära svärföräldrarna..

Dessutom har jag hittat en mycket kär gammal vän på Facebook.. (ja, jag har börjat använda den igen.. slav under grupptrycket :-D)
Detta gjorde mig skitglad… fan.. det var liksom inte igår vi pratade med varandra.. och det visar sig att personen i fråga inte alls bor så långt ifrån mig.. så det gjorde ju att det blev ännu roligare..

För att inte tala om det som hände igår… lyckan verkar ha vänt för mig nu.. verkar nästan vara min tur…

Detär väl på tiden.. att det ska bli så.. för det har ju inte alls gått min väg de senaste åren…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , ,

12 svar

  1. Fejan är kul…:)

    Bara att leta efter mig då…
    Kram Pys

  2. Hoppas att du får en underbar resa!! Det är du värd! Kram Anna

    Ja.. jag är ju det.. och så när jag kommer hem kan jag börja räkna ner ordentligt…

    Kram Pys

  3. Jag vill också önska dig och din familj en riktigt trevlig resa!
    Massor av kramar
    Barbro

    Jag ska njuta varenda sekund.. jag lovar…
    Kram Pys

  4. Hej Pys.

    Passar väl på igen att önska dig och familjen en riktigt trevlig resa.
    Ser fram emot lite rapportering efter hemkomsten.
    Sköt nu om dig och ha det riktigt bra.
    kramar Lillemor

    Hej Lillemor..

    klart det blir rapportering när jag väl är hemma…
    Och gött ska jag ha…

    Kram Pys

  5. Ha en riktigt trevlig resa vännen och du grattis till fonden.
    Var hittar du allt?
    Skriv gärna privat om du vill.
    kram catta

    Jag har en toppen kurator som hittar alla möjliga konstiga fonder…
    Vart hon gör det har jag ingen aning om..så prata med din kurator.. det är hennes uppgift att se om du kan söka några sådana..
    När jag fick bröstcancern fick jag sammanlagt 19 000… som gjorde livet betydligt trevligare…

    Kram Pys

  6. Trevlig resa!

    Tackar.. det ska jag ha..

    Kram i massor
    Pys

  7. Då passar jag på att önska en riktigt trevlig resa!

    Ja.. det ska bli så skönt så… och jag ser fram emot det jättemycket… och det verkar som att vi kommer iväg… än har jag ju inte blivit sjuk.. men skarpa förhållningsregler fick jag.. handsprit ska med.. vad som än händer…

    Kram Pys

  8. Härligt att du fått lite utdelning 😉

    Hoppas nu att du får den mest fantastiska resa, se och njuta av andra vyer..det gör gott i själen :)))

    Har inte skrivit på ett tag..min mor fick åka in akut..hjärtat…så vi har varit på sjukhuset under några dagar……Men nu är allt bra igen och mor har fått komma hem. Lilla papsen ser så vilsen ut när mamma är borta 😉

    Kramisar

    Ja.. man vet aldrig vad livet har i beredskap åt en.. så skönt för både papsen och mamsen att det nu är bra…

    Kramen på dusan
    Pysan

  9. Ha en riktigt skön resa Pysan. Lova att ta lite Tapas och några glas gott rött för oss som är tvungna att vara kvar i Svedala.
    Kram
    David

    Jag ska ha en skön resa.. och jag tar gärna lite Tapas.. men det får bli med vitt.. för jag är en sån som inte klarar rövin.. trist men förbannat sant..

    Jag ska tänka på er när jag sitter i kvällssolen och tittar ut över medelhavet på alla mina kära bloggläsare…

    Kram i massor
    Pys

  10. Hallå där!
    Nu har jag inte skrivit på länge, har haft väldigt mkt omkring mig…men jag har läst iaf…:)
    Ville kika in och önska er en underbar resa, hoppas
    du laddar batterierna ordentligt!
    Ja, jag har oxå hittat till Facebook på gamla dar….det
    är riktigt kul….:)
    Sköt om dig…kramar Ia

    Här ska laddas till tänderna.. och jag är så glad att vi kommer iväg.. det ska bli så skönt så…

    Det är faktiskt kul..

    Kram Pys

  11. hinner ej läsa ngt nu,
    har fått epost från gunnars blogg, gett honom länken till din sida,så nu får du kanske va med i första omgången, om jag ej svarade honom försent, lycklig resa,hej snabbis,guben skriker

    Ok.. vi får se vad som händer och sker…
    Men du är gullig som gör det här.. för min skull.. fast jag inte har bett dig..

    Kram Pys

  12. Oh du kommer ha en underbar resa ska du se, med massa sol, värme, avkoppling, nya intryck och mängder av härliga människor.
    Jag fixar lite av varje och skickar hem till dig, så väntar det på dig när du kommer hem!

    Många kramisar från mig

    Jag ska ha det kanon.. det har jag redan bestämt mig för.. och det ska bli kul att se halva Europa på vägen ner.. för vi åker buss.. och det ska också bli en upplevelse…

    Det låter kanonbra.. och sen ser jag vad jag kan fixa tillbaka till dig…

    Kram i massor
    Pysis

Kommentera

