Rosa Bandet och lite annat..

Har fortfarande för ont i mina fingrar för att få till ett Spanien inlägg.. ni får vänta.. ska försöka få till ett under eftermiddagen.. för det har inte gått nu på förmiddagen…

Sen har jag gjort en insamling till Rosa bandet.. och den hittar du för det första här.. och för det andra där det står ”Pysans Rosa Bandet insamling” under ”Attans viktig insamling”..

Så det är bara att sätta igång att skänka lite pengar.. så inte fler behöver genom gå den här skiten…
Och nästa månad är den där månaden jag bara har lust att krypa ner och dra mitt tjocka härliga duntäcke över mig.. och inte komma fram förrän Rosa Bandet galan är över..

För det är helt klart en mycket jobbig månad för oss som har bröstcancer och även en spridd sådan… För vi kommer inte ifrån vår sjukdom nu.. den är överallt.. och bara man går och handlar så ser man ett rosa band.. och så ploppar tankarna upp igen.. fast man inte vill.. så kommer de… och även om det är jättebra.. så är det rätt så jobbigt rent psykiskt.. och det är ju min fjärde gala sen jag fick min cancer (-06, -07, -08, -09).. och jag har aldrig lyckats se en hel gala… jag bryter ihop innan… så i år kommer jag inte att se den… för jag orkar inte.. Det är så psykiskt jobbigt.. och de andra galorna kan jag se.. men inte Rosa Bandet… så jag kommer säkert att sitta vid datorn eller så gör jag något annat då.. och TV´n kommer nog att gå i bakgrunden.. men jag kommer inte att se… lyssna går bra…

Nu ska jag masa mig till apoteket och till affären.. jag har ett paket att hämta…

Moffisarna är slut.. och jag har PANIK!!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

4 svar

  1. Förstår om du inte orkar se galan…
    hur ser det ut för dig nu pys….är du färdigbehandlad?

    Jag har saknat din blogg under den tid du varit ute och rest..gud vad jag önskar att jag kunde resa…men det känns för jobbigt..jag orkar inte helt enkelt. Nåja man får väl glutta på reseprogram via Tv:n..hehe

    Börjar vara kallt häruppe nu..det har blåst och är ca + 8 grader. Det tar ett tag och vänja sig vid kylan…

    Kram

    Som det ser ut nu.. så har jag 3 behandlingar kvar.. och sen blir det en ny scint.. och sen får vi se utifrån den hur jag ska fortsätta behandlingen.. så jag kan inte säga mer i dagsläget…

    Jag försökte att bita ihop vid vissa tidpunkter.. för det hände en hel del som gjorde att jag nästan gick i taket.. att folk kan vara så hjärtlösa.. det förstår jag inte… men tydligen så är det så… blir så arg..

    Jag kan resa för dig med..

    Här är också kallt.. *ryser*
    Jag som hatar kyla… men jag kommer nog på något som gör att jag inte fryser i vinter…
    Kram Pys

  2. Välkommen hem! Har saknat dig.
    Du får fixa moffisar på avbetalning!

    Har också lagt upp en insamling, nu jävlar ska vi knäcka cancerhelvetet!

    Mod och styrka kära du!

    KRAM

    Tack för välkomnandet hem till gamla Svedala..
    Jag blir så arg på det här bonnapoteket.. men jag ska till sjukan i morgon.. ytterligare behandling… Så då kan jag hämta hem de där pillerna… jag får ta fyra i kväll och fyra i morgonbitti… och så kan jag ta apoteket där… för de har pillerna…

    Självklart så ska vi tillsammans försöka att knäckar knöljävlarna… för det ska inte finnas folk som dör av detta…

    Kram i massor
    Pysis

  3. STARA VARMA KRAMAR!!!

    Knytet

    Kramar tillbaka med lika mycket värme..
    Kram Pys

  4. I don’t know If I said it already but …This blog rocks! I gotta say, that I read a lot of blogs on a daily basis and for the most part, people lack substance but, I just wanted to make a quick comment to say I’m glad I found your blog. Thanks, 🙂

    A definite great read..Jim Bean

    Efter alla dessa lovord över min blogg.. så kan man undra varför du inte skriver på svenska utan på engelska..
    Förstår du vad du läser i min blogg?
    Eller är det så att du vill göra reklam för den där sidan.. som jag faktiskt tog bort?

    Kram Pys

Kommentera

