Holá Espania..

Det var så underbart.. jag har ätit gott.. och mycket.. utom en dag.. då det blev en riktig tabbe.. och då kunde jag inte skratta åt det.. men det kan jag idag…
Jag beställde Calamares och man kunde välja om man ville ha en stor portion á 8, någonting.. eller en liten för 4, någonting.. jag valde den lilla.. för jag är ju liten i maten.. men inte så liten… så kom då maten.. sonens hamburgare var jättegod.. och makens mat såg också god ut.. men mina 5 (fem) små ringar såg också goda ut.. men inte för det priset… och det var vad jag fick.. fem små ringar… *hejdlöst fnitter*

Vi har gått lite hand i hand.. med händerna på rollatorn.. jag har kommit upp till toppen av borgen.. jag har förälskat mig i Tossa.. hela familjen har förälskat sig i denna lilla ljuvliga spanska by.. och nu har vi satt igång det stora sparandet.. för vi ska dit igen… vi ska åka.. vi bara måste.. vi har så mycket kvar att upptäcka… vi reser så fort vi har tillräckligt i plånboken.. vi vill resa NU

Har bara råkat ut för en fadäs.. eller om man ska vara petnoga så är det två… Fadäserna är på ett sätt sånt man får räkna med lite grann.. men hade folk bara tänkt innan de öppnade käften så hade många människor sluppit bli sårade…
Fadäs nummer ett hände på anslutningsbussen till Varberg.. Det kom på ett gäng på fyra personer i Skövde.. två par.. varvid det ena paret var det jobbigaste jag har varit med om sen jag fick min cancer.. förutom att glo så ögonen stod ut i från sina hålor.. (men tro inte att de vågade sig fram och fråga efter det de sa på vägen ner).. de började att kröka nästan direkt.. de var högljudda och brydde sig inte om att folk försökte sova… men det som fick bägaren att rinna över var när det jobbiga parets manliga del tar en påse med ”rosa rattar” och skickar över till det andra paret med frågan:
”-Ska det vara lite bröstcancer?”
Fadäs nummer två.. var samma man som skickade över påsen med rattarna.. som låg och bredde ut sig över mittgången sista natten på bussen.. och jag kunde inte få liv i honom.. och jag var så kissnödig och var bara tvungen att få kissa.. så jag fick gå bort och väcka bussvärdinnan och be henne om hjälp.. och även hon hade svårt att väcka honom.. det blir så när man sitter och dricker whisky och rödvin hela vägen genom Frankrike.. men tillslut fick hon liv i honom och han fick en rejäl skopa med tillsägelser dagen efter.. för man får inte blockera mittgången ifall det händer någon.. och det är de sista de säger innan man kryper ner under filten.. jag frågade honom lite ironiskt dagen efter om han hade sovit gott.. och det hade han sa han.. det roliga var att han var så bakis att han inte ville ha någon frukost dagen efter… 🙂

Medelhavet är så tjusigt.. borgen ligger och vaktar Tossa.. språket går efter någon dag.. men bara de där vanliga fraserna… och Sonen vann kramdjur till förbannelse.. han vann fyra stycken.. och två av dessa på samma dag… Vi har shoppat (outfitarna kommer i ett senare inlägg).. och vi har mått bra.. och vi har laddat våra batterier så till den grad att jag missade att jag skulle ta stick i fingret igår.. men det löste sig ändå..

Jag vill åka igen.. jag vill bo på översta våningen på Esmeraldas.. jag vill känna den spanska vinden på min kind.. och jag vill förbättra min solbränna… för solbränd har jag blivit.. så där härligt pepparkaksfärgad som jag blir…

Avslutar med ett kort.. ett kort på mig i Tossa…
Tossa de Mar 175

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,

7 svar

  1. Låter underbart (bortsett från idioterna!!!)

    Kommer ett litet paket till dig i veckan med lite pyssel 🙂

    KRAAAAM

    Det var underbart.. förutom supargänget.. och de var äldre än vad jag var.. hade det varit ungdomar hade jag kunnat förstå deras totala brist på medmänsklighet och att det fanns andra i bussen än dem.. som när de satt och tjoa och hade sig.. och plötsligt så skriker en av dem.. jag hoppas det inte är någon som försöker sova.. och Jack var på väg att somna.. och detta gjorde honom klarvaken… idioter.. säger jag bara..

    Det med paketet låter kanon.. tack snälla… vän..

    Kram Pys

  2. E viva Espanja! 🙂 Brrr…här fryser man…fast buss hela vägen:S Jag är flygrädd, men det går ju fortare. Kram!

    Det gick bättre än jag hade förväntat mig.. och vilka grejer vi såg på vägen.. helt otroligt vackra vyer..

    Kram Pys vars gräsmatta var täckt av ett vit lager av nattfrost i morse när jag åkte iväg i Taxin.. brrrr

  3. Härligt att se dig här igen!!!
    Förhoppningsvis kommer jag iväg någonstans under våren.
    Låter som du haft det underbart, välbehövligt!
    Tappat lite lust att både skriva och kommentera på olika bloggar. Känner mig trött på situation. Därav få kommentarer och korta inlägg.
    Det vänder kanske :-))
    Måste planera in något kul nu att se fram emot!

    Kramar till bästa Pys!!

    Bloggandet går i etapper för mig med.. nu framåt hösten så får jag sån där att jag inte vill blogga.. men så händer något som får mig att tända till och jag bara måste blogga om det.. och sen bara rullar det på..

    En resa är aldrig fel.. jag ska försöka att söka en fond så jag kan resa en runda till med min älskade familj.. för vi måste iväg igen.. det är som balsam för själen.. och man mår så mycket bättre både där och när man kommer hem…

    Kram Pys som gärna väntar in dig…

  4. Känner igen det där med maten. Jag och föräldrarna var i England, vi var alla vrålhungriga efter en lång dag ute och letade oss fram till ett värdshus för middag. Jag fick två fyllda jättebaguetter, och föräldrarna som beställt kyckling fick vardera fyra tandpetare med några kycklingbitar på var och en samt en liten såskopp. En baguette var klart nog för mig, så föräldrarna fick dela på den andra. Kom att tänka på det när jag läste om ditt missöde. 😀

    Ja.. det blir så konstig ibland.. hur man beställer.. och så svärmor som ätit det på ett annat ställe och fått ca 20 ringar och en hel del pommes.. för samma pris som mina fem ringar.. man kan bli glad för mindre…

    Kram Pys

  5. Gud så underbart det låter att ha varit :))))

    Jag var Greklandsfrälst i många år..även där finns guldkorn som jag minns…….god mat, havet och sagolika öar…så ljuvligt.

    Vi har en liten prins nu som gör oss totalt utmattade 😉 4 år och superaktiv…
    Dottern opererades idag och det hade tydligen gått bra…men än har hon inte hört av sig. hennes sambo hade inte heller hört något…

    Kram

    Jag har aldrig varit i Grekland.. men skulle nog vilja åka dit någon gång…

    Så skönt att op har gått bra..

    Nu ska jag gå och lägga mig tror jag.. ska upp tidigt i möra..

    Kram Pys

  6. Å, vad mysigt ni har haft det. Nästan så man kan känna den ljumma spanska vinden mot sin kind 😀

    Fin bild!

    Tack för att du tycker om bilden på mig.. tagen på Tom´s steakhouse en kväll i Tossa..

    Och det är ju så ni ska känna..att ni var med..

    Kram Pys

  7. HCG Levels in Early Pregnancy Thanks for writing this, it was very handy and helped me quite a bit…

    Thanks for writing this, it was very handy and helped me quite a bit…

Kommentera

