Imorron

ska jag ta taxin klockan 08.25.. för jag ska vara på sjukhuset klockan 10.00.. för det fanns ingen annan taxi att tillgå.. vilket jag inte riktigt tror på.. för det måste finnas någon bil mellan 08.25 till 09.25… det kan inte vara taxitomt på en hel timme…

Jag ska nämligen göra skelettscinten inför återbesök till doktorn som jag inte tycker om.. han som inte kan säga rakt ut hur det är med mig… och scintar tar alltid så lång tid på sig.. för först så är det ju den där sprutjäveln med radioaktiviteten.. och sen får man vänta.. och vänta och återigen vänta.. i de där tre timmarna.. och sen blir det röntgen.. och jag hoppas att det ser bättre ut… och jag har två omgångar med cyto till.. så jag har faktisk gjort 19 gånger.. nummer 20 gör jag den 6 och nummer 21 den 13… och sen är jag klar med cyton.. sen blir det annan behandling… och jag mår så fruktansvärt bra.. förutom att jag har lite ont.. och mina fötter är svullna.. men det där sista har med resan att göra.. jag har inte kunnat käka mina vätskedrivande på samma sätt som om jag hade varit hemma..

Nu väntar makens kulinariska matlagning.. bäst att rusa!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

3 svar

  1. Håller tummar och tår för att allt går bra!

    KRAM

    Det brukar gå bra.. det är mest väntan se.. en hel jävla månad.. från den 1 oktober till den 2 november då jag ska på återbesök.. tufft som fan..

    Kram Pys

  2. Du får tänka tillbaka på Tossa under de där jobbiga timmarna😉
    Hemskt att det är så lång väntan..borde kunna gå fortare än en månad

    Kram

    Vi cancerpatienter är vana att vänta.. alltid väntar vi på något.. kallelser… recept.. mediciner.. eller återbesök.. eller något annat…

    Kram Pys

  3. Hej. Roligt du har haft en bra resa. Och håller också tummarna för dig i morgon. Ja man kan inte fatta att det skall behöva vara så långa väntetider. De måste ha dålig planering. Kommer ju ihåg hur det var för min dotter.
    PS Skänker pengar under hela året till bröstcancer forskn.har gjort det många år nu även tiden före innan min dotter fick sitt besked jag hoppas ju att de skall hjälpa dej och många många andra, en droppe av allt som behövs men många droppar kan blir en stor sjö.
    Kram på dig
    Birgitta, Carolas mamma

    Planering vet inte sjukvården vad det är… inte heller det där att det är patienter och människor bakom diagnosen.. för fortfarande så kan man höra om gallan på 3:an.. och inte Nisse Nilsson… utan det är kort och gott gallan… jag är inte bröstcancer med skelettmetastaser… utan Pysan.. och så kommer jag att förbli…

    Resan var bara helt otrolig.. och vi vill iväg igen.. hade vi kunnat så hade vi bosatt oss där.. då hade min kropp mått bättre och sonen hade lärt sig språk fortare än kvickt..
    Men det är bara en dröm.. en dröm som inte kan gå i uppfyllelse…

    Kram Pys

Kommentera

