Nej.. tro inte på dem!!!

Ibland tycker jag att forskare har fel… för hade jag inte undersökt mina bröst hade jag inte levt idag..

Att vi kvinnor hittar fler knölar är ju bra.. men då är det upp till sjukvården att kunna analysera dem på rätt sätt.. och fortsätta säga till oss att vi ska undersöka brösten.. för vi kvinnor hittar faktiskt cancer ibland.. för tänk på att 70 % av alla knölar är ofarliga…

Jag var 42 när jag hittade min knöl.. gränsen för mammografi låg vid 45 år i mitt landsting.. hade jag väntat de tre åren så hade jag varit så full av metastaser att jag inte hade överlevt.. eftersom jag sitter där idag.. med metastaser.. fast jag har genomgått hela behandlingsproceduren för bröstcancer…

Min insamling hittar du till vänster.. ge ett bidrag och vi ska vinna kampen…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

5 svar

  1. Håller med du, prevention kan aldrig vara fel! Det är ju i den änden man ska börja, att hitta skiten så tidigt som möjligt! Prognosen är ju dessutom bättre ju snabbare man kan få in behandling.

    Borde komma paket till dig idag
    kram

    Det är viktigt.. och det ska inte påminnas en gång om året.. utan varje månad.. för det är så viktigt.. att känna på sina bröst.. och vill man inte själv så har man kanske en partner som kan göra det…
    Och du har så rätt när det gäller prognosen…

    Jag har fått ett kanonpaket.. så nu ska jag sätta igång..

    Tips på lim?

    Kram Pys

  2. Jag läste lite hastigt i en DN på jobbet; så tur att det finns mammografi, ju!

    Kram

    Ja.. vad hade vi gjort utan mammografin.. för jag tror att fler snälla knölar togs bort innan mammografin fanns… för då kunde de inte veta och inte göra biopsi på samma sätt som de gör idag..

    Kram Pys

  3. min knöl syntes inte på mammografin, så för mig var det uteslutande min egen bröstsjälvkännedom som gjorde att det hittades och togs bort.
    Hur hade det gått annars tro?
    Det är med fasa och skräck jag läser idiotiska inlägg i tidning och hör på TV.
    Fortsätt känna och klämma era bröst kvinnor OCH män! (hehe jag gkömde inte männen denna gång Pys! )

    Kramar

    Nä.. jag ser det.. såg siffrorna för 2007.. och då var det 39 män som fick bröstcancer.. varför pratas det inte om dem… där är det tyst.. skäms de?? För man kan undra..

    Min knöl både kändes och syntes.. men nu är jag rätt så småbröstad.. men ändå.. och vi kvinnor kan våra tuttar.. om vi har klämt på våra tuttar så kan vi dem.. har vi inte gjort det så är det inte så konstigt att inte de hittar fler knölar.. kläm på töser..

    Kram Pys

  4. Klart vi ska fortsätta känna! Måste vara män som gjort den där forskningen😉

    Har lagt en länk till dig blogg och din insamling i min blogg nu. Förhoppningsvis puffar det fram någon😉

    Kramar!

    Det låter bra.. klämma och känna.. och så..

    Då tackar jag så mycket för stödet.. för det behövs så mycket pengar.. och det har hittat mycket nu.. en hel del framsteg sen jag blev sjuk första gången..

    Kram Pysan

  5. Hej Pys.

    Har inte hört av mig i veckan enär min Dator har lagt av .Fy vad man saknar sina kära ägodel.
    Jag har fått låna Gubbens dator och han har Linux som är knerpigare för mig så du får hans svarsadress men det är jag som skriver.
    Vilken härlig resa ni har haft, frånsett bussmarodören.Man slutar aldrig att förundras av folk.
    Visst skall man känna efter knölar,du skriver bra och intressant som vanligt.
    Förstår att det är jobbigt att nu vänta på svar och hoppas på det bästa.

    Önskar en trevlig helg.
    Kram Lillemor

    Hej Lillemor
    Ja, bussabotörer som tror att de är roliga är inte direkt vad man hade väntat sig.. och att vuxna människor kan bete sig på det sättet är otroligt.. jag kan inte tro det.. men tydligen så är det så..

    Hur går det med din dator nu då? Får du igång den igen och i så fall när.. för jag vet hur det känns att vara utan den.. jag har fått tillbaka min älskling nu.. lånade ju sonens då min la av.. och en ny processor och fläkt sitter i min nu.. så nu är jag glad igen..

    Man ska inte tro på all forskning.. utan fortsätt känn efter.. och en knöl ska alltid kollas upp.. jag tror nästan att det är så att forskarna i detta är pröjsade av sjukvården för att säga så.. för sjukvården behöver spara pengar och kommer de då en hög med kvinnor som har känt knölar.. så är ju pengarna snart slut.. och de går back igen… känns nästan så.. om jag ska vara ärlig.. trist…

    Kram Pysan

Kommentera

