En del är idioter.. självläkning..

Jag har hört igenom P4 Extra med Lotta Bromé från den 1 oktober 2009.. och 14.20 in i inslaget kommer det om bröstcancer och Rosa bandet.. och om den där forskningen.. Lyssna på de där på stan.. de där som inte kan något..

– Jag känner det på mig.. tycker att det är överreklamerat..

– Man kan ha cancer men det läker ut av sig själv… man ska inte vara inne och pilla i för mycket..

– Jag är inte orolig.. Det jag gör är att jag stärker mitt immunförsvar genom det jag äter och lever.. Jag går inte på mammografi heller (med mycket stolthet i luften, precis så som att hon ska hyllas som en hjälte..) Varför frågar reportern då, varvid hon svarar: – Nä.. för jag är så stark..

– Inte så viktigt

– Då kan jag fortsätta slappa.. (när hon fick veta forskningen om att självkontroll inte var så viktigt)

Vad har det tagit åt Svenska kvinnor.. och genom att P4 Extra sänds från Stockholm så vet man ju vilka röster som hörs.. i inslaget..
Sorry Stockholmare.. men genom detta så kan jag faktiskt säga att ni är dumma.. för hur dum är man inte när man säger att man tror att cancer självläker.. Någon som hört talas om någon som varit med om att få cancer och den har självläkt??

Genom dessa svar så förstår man att mer information behövs.. det räcker inte med en stor gala i oktober för att få ut information om cancer.. det behövs mer.. betydligt mycket mer.. idioter finns det tydligen gott om.. jag sitter här med en tappad haka och ser ut som ett stort jävla frågetecken..

Hur uppkommer cancer.. jo, lite celler i koppen får spel och sätter igång att dela sig innan de är färdigutvecklade.. och så blir de fler och fler och tillslut så finns det en tumör.. denna tumör går inte bort av sig själv.. vårt immunsystem hur starkt det än är kan inte ta hand om detta.. utan det krävs rejäla doningar i form av operation, cytostatika och strålning för att få bort skiten.. Den självläker inte… och du kommer inte undan cancer genom att leva och äta på ett visst sätt…
Men orkar du att genomgå en cancerbehandling??? Eller skiter du i den och tror att det ska självläka..??

Överreklamerat hörde jag också.. och om du tycker att 1500 dödsfall är överreklamerat.. eller 7000 nydiagnostiserade per år är överreklamerat så varsågod.. jag tycker inte det… jag tycker inte ens att ett enda dödsoffer i en sjukdom är överreklamerat.. men det får stå för henne som sa det…

Lyssna.. och tänk till.. alla som inte känner.. och så läs min blogg.. så kan vi diskutera sen.. vilket du tycker är viktigt…

Cancer självläker INTE!!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Ett svar

  1. Har man varit med om nära anhöriga som drabbats av denna sjukdom så inser man förmånen av att kallas till kontroller och vet vikten av att kolla sig själv!

    Jag blir mållös när jag läser sådana dumheter!

    Man blir så ledsen och arg när man ser att information inte går fram.. att folk fortfarande inte vet hur cancer blir till, hur det sprids.. eller att alla kan få det.. kvittar hur sunt du än lever.. så kan dina hormoner få spel och en hormongillande liten jävel sätter sig i bröstet och sen är det kört.. går man då inte på mammografi så tar det inte lång tid innan brösttumören har spritt sig.. och då ska man vara glad om man fått i skelettet… har man fått i lungor och lever är prognosen inte lika god…

    Man ska inte önska att någon får cancer.. men ibland…

    Kram I massor
    Pysis

Kommentera

