Behandlingen igår

Det var den näst sista.. och det känns faktiskt i kroppen att jag har fått en massa skit.. för jag har mina sovdagar… och jag går på mina vätskedrivande… och jag fryser om huvudet när jag går ut.. så nu är det varma mössan som gäller..

De vita låg på 2,6 igår.. så det var på gränsen för behandling.. den ligger på 2,5 och hade jag haft 2,5 så hade jag inte fått behandling.. så jag hade tur som sjutton..

Mitt blodvärde låg på 116.. så jag slapp EPO sprutan.. tjohoo.. alltid blir jag glad att slippa sticka mig själv.. för det är ju det jag gör.. varför ska hon sticka mig.. när jag kan själv..

Annars så gick allt som en dans.. förutom att jag någon gång under dagen tappade mitt mobilsmycke.. det där från Rosa Bandet som jag fick förra året av min moder… och nu är den puts väck.. och jag blir så ledsen.. och jag vill ju ha en ny… *gråter hjärtskärande*… för här har vi inte guldfynd.. då måste jag till den stora staden i söder.. och dit kommer jag inte.. har svårt att åka tåg själv.. och buss är det för mycket bakterier på.. och jag vet inte hur det är med mina medresenärer.. vad de har för sjukdomar.. jag kan bli smittad och jättesjuk.. speciellt om mina vita ligger så lågt… Alltid är det något…

Dessutom låg det en kallelse till mig när jag kom hem.. till den årliga mammografiundersökningen.. och jag blir så less.. varför i herransnamn kan de inte göra en varning i datorerna på det där stället som skickar ut kallelser.. att jag redan är inne i systemet… nä.. det ska gå genom automatik.. Vi är ca 7000 kvinnor som varje år får en bröstcancerdiagnos.. av dem dör ca 1500.. varvid det är ca 5500 som överlever… jag vet inte riktigt siffran av hur många som lever med en bröstcancerdiagnos men det är över 100000 och alla dessa får en kallelse till den årliga mammografin… vilka pengar sjukvården hade sparat i papper, kuvert och porto till alla dessa.. om de hade haft en varning på att de redan är inne i systemet och nyligen gjort en mammografi… för det är åtskilliga kronor.. och då hade de kanske sluppit att avskeda folk.. eller kunnat anställa fler inom sjukvården.. så inte tyngden hade blivit så stor på de som jobbar.. ett par extra nävar är aldrig fel.. eller tänker jag fel nu?

Nu ska sonen och jag iväg och hämta våra biljetter till Göteborg…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , ,

3 svar

  1. Du tänker rätt alla dessa utskick man tycker att i vår tids dataålder att det skall vara så mycket lättare att lägga in de personer som redan finns i systemet tänk så mycket pengar det skulle kunna sparas på liknande saker ex all denna reklam som kommer varje dag om de istället skickades ut varannan vecka så skulle pengarna kunna läggas på vård och skolor istället.
    Fattar inte hur myndigheter tänker när det läggs ned pengar på helt onödig utsmyckning av gator o vägar i centrum som det gör här där jag bor, hur länge kommer dessa utsmyckningar att bestå innan någon sprayar dem med färg . De pengarna borde läggas på att förbättra de dåliga vägarna och som sagt sjukvård och liknande.
    Kram
    Birgitta, Carolas mamma

    Jag kan bara hålla med dig.. du har så rätt i allt du säger.. att jag inte kunde säga det bättre själv…

    Nu är det en som ska krypa till kojs.. jag är jättetrött och illamående.. och jag hoppas att det har gått över till i morgon.. så jag kan käka frukost…

    Kram i massor
    Pysis

  2. För mig var det tvärtom. Jag fick ingen kallese till mammografi fastän det hade gått 2,5 år sedan förra gången. Men efersom jag har en väninna som fått bröstcancer blev jag påmind och ringde dit.

    Sköt om dig!

    Ja.. det ska gå mellan 18-24 månader mellan kallelserna.. och tar det mer än två år så ska man ringa.. så du gjorde helt rätt.. för det är så viktigt att vi kollar våra små behag..

    Kram Pys

Kommentera

