Boobs… till att titta på eller kvinnans rättigheter att visa upp eller inte..

En viss kvinnlig journalist förfasar sig över reklamfilmen som Rethink Breast Cancer just under oktober visar i USA.. och meningarna är delade.. Save the Boobs..

Jag ser inte en enda man som dreglar.. men däremot en massa män som tittar och förundras över en vacker kvinna…

Det jag undrar är om man verkligen kan skriva så här:

Får man säga vad som helst i kampen mot bröstcancer?

För jag tycker att filmen är rätt så oskyldig.. för det är inte bara män som reagerar.. det är också ett gäng kvinnor som gör det.. och kameran zoomar ibland in just tuttarna.. för det är för bröstcancer.. och då ska ju brösten stå i centrum..
Den kvinnliga journalisten skriver så här:

Bilden som ges är att brösten ska räddas för den manliga blickens skull, inte för kvinnans egen hälsa.

Detta kan jag absolut inte se i filmen… hur man kan läsa in detta förstår jag inte.. För texten som kommer lite då och då i filmen anspelar just på bröstcancer och kvinnans hälsa… att man ska kolla sina bröst så man kan rädda liv..

Allt är tillåtet att göra för att fokusera på att bröstcancer för det första går ner i åldrarna (som filmen gör).. och alla medel som inte skadar någon personligen får man använda… allt för att människor ska bli medvetna att alla kvinnor, ung som gammal kan drabbas… och inte bara äldre kvinnor som många tror.. och information måste fram..

Sen att hon går från bröst till det kommersiella i samma korta artikel är för mig en gåta.. för det verkar som att hon vill säga betydligt mer när det gäller filmen.. och så även när det gäller de saker som säljs till förmån för rosa bandet..

Hon glömmer en hel del.. den kära Albertsdóttir… För jag har alltid förstått att Clas Ohlsson är en typiskt ”manlig” affär.. kvinnorna är inte lika trakterade av att traska runt där.. men se.. vad jag hittade där… det är annat det är skurmoppen från Vileda.. och disktrasan.. och vad var det för tekniska prylar du hittade.. en mobil och en kamera.. jag hittade: hörlurar, ficklampa, kulspetspennor, optiskt trådlös mus.. och en hel del annat.. på just den manliga dregelbutiken Clas Ohlsson.. Men det förstå.. det är inte en affär som tilltalar dig kära Ellen.. eftersom du kanske springer in i en stor skogshuggare som är där och letar nya kedjor till sin motorsåg… eller en ny yxa…

Guldfynd är ju för det där smycke intresserade.. och de har både Rosa bandet grejer.. och för honom..

Apoteket har gett ut försvarets hudsalva i rosa förpackning.. och om inte det är manligt.. vad är det då som gör en man???

Ska man skriva om det så behövs det lite research.. fast det är ju lättare att sitta och gnälla över män som dreglar och skriva om detta än att gå ut på Google och leta efter Rosa bandet prylar som män kan använda… jag har hittat osthyvlar, potatisskalare och en hel del annat som även män kan använda..

Själv skulle jag vilja ha det där mocka armbandet som finns på Guldfynd.. men det är slut i min Guldfyndsaffär.. så snälla.. finns det någon därute i vårt avlånga land som kan få tag på armbandet.. så kan ni maila mig på vem_e_vimsig@yahoo.com.. för jag vill så gärna ha det.. och jag är så ledsen att det är slut.. och de visste inte om de skulle få in fler…

Här finns min insamling.. om man inte vill köpa något!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Ett svar

  1. Det går sannolikt att bota cancer med alternativ medicin, jag har själv fått bort två tumörer från en familjemedlem under en period då hon inte fick någon annan behandling, att tumörerna verkligen fanns där och sedan var borta efter mina behandlingar är bekräftat av röntgen. Det enda tänkbara alternativet till att tumörerna försvann är spontan självläkning, vilket egentligen inte är ett alternativ om man vet hur jag arbetade.

    Men detta har inte skapat någotsomhelst intresse varken från läkarnas sida som aldrig ens hörde av sej eller från cancerfonden som jag försökte få hjälp av för att göra en klinisk studie. Cancerfonden stödjer inte alternativmedicinska studier hur goda resultat man än kan visa upp.
    Därför skulle jag aldrig på något sätt stödja cancerfonden.

    Hej Erik

    Jag skulle då gärna vilja veta mer om hur du gjorde..
    Hur stora var tumörerna?
    Vart satt de?
    Ja, de där mer allmänna frågorna…
    Maila mig..

    Kram Pys

Kommentera

