Vacker när man dör??

Lyssnade på radion.. och då kommer Sonja Aldén med en låt som heter ”En del är vackra när dom dör”..
Hur fan kan man bara skriva och sjunga en sån låt…???

Vadå en del??
Man kan vara väldigt vacker.. men så dör man i en bilolycka och man är i princip oidentifierbara… eller en drunkningsolycka.. då är man inte heller vacker som lik.. en bara skriva en sån text… jag förstår inte..

.. nu har jag en till som jag inte tål att höra på radio… förutom Sonja så är det också Lisa Nilsson och Carola… och sen finns det en del till som jag har fruktansvärt svårt för…


Jag sjunger hellre än bra…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

5 svar

  1. Sån tur jag inte lyssnar på radio (har nämligen ingen)
    Hon menar nog inget illa, det heter ju ”dö ung och bli ett vackert lik” vad det nu ska vara bra för…Är det inte lika bra att försöka leva så länge man kan…har tom läst om att de plastikopererar lik :O i Usa, var annars…
    Många levande kramar!!😀

    Det gjorde hon säkert inte.. men göra en låt som heter så.. någonstans måste man dra gränsen.. för vad som är bra och inte bra när det gäller låttitlar…
    Att de har plastikkirurgi på lik i USA är förståeligt.. då de ofta har öppna kistor och bisättning på ett helt annat sätt än här.. för här ska döden spikas in… och man ska absolut inte se den döda.. för döden är så hemsk så hemsk…
    För att återgå till de öppna kistorna.. så en person som har hängt sig. eller som dött i en bilolycka eller på något annat sätt inte är presentabel för den större massan.. så kan det faktiskt vara bra med lite plastikkirurgi….

    Kramar i massor
    Pysis

  2. Jag är en sån där trallande byfåne, som trallar på utan att reflektera över vad jag sjunger för ord. Jag har nog sjungt texter som får det att krulla sig i öronen när man tänker efter. Kram gunsan

    Jag kan se dig med flätor och knäkort kjol.. som hoppar omkring på en grusväg och hoppar då och då ner i diket när du ser en vacker blomma…
    Och sjungandes något av Eddie Meduza… *stort fnitter*

    Kram Pys

  3. Har faktiskt inga problem med exten, tycker det är en av de där vanliga banala.

    Jag kommer att stänga av radion i fortsättning när jag hör den här.. för jag gillade den inte.. hur banal den än är….

    Kram Pysis

  4. Jag var tvungen att läsa igenom texten och lyssna på låten, men jag tycker faktiskt det är en vacker text. Den handlar ju om att det inte spelar någon roll om man är vacker när man dör, för det är hur man är när man lever som är det viktiga. Utseendet säger ingenting om hur man är som människa.

    Nä.. men alla är inte vackra när man dör.. och alla dör inte på ett vackert sätt.. och då är det trist för de anhöriga att behöva höra om detta.. eller hur?

    Kram Pys

  5. Men vissa ÄR vackra när de dött. Vad är det för konstigt med det? Vissa (inte alltid samma!) är vackra när de lever. Det sjunger man jämt om…

    Gör man? Ge mig ett exempel på lite låtar där de sjunger om vackra människor!!!
    Jag har inte kritiserat att folk är vackra eller ovackra när de dör.. jag har kritiserat att man sjunger om det…
    Kram Pys

Kommentera

