Man med bröstcancer och glädje för Annette

För det första så går gamla Kizz trummisen, Peter Criss ut och talar om att han har haft bröstcancer.. och att han tyckte att det var lite skämigt.. för han visste inte att män kunde få bröst cancer…
Detta betyder mina manliga läsare.. att ni också ska klämma och känna eller så ska ni be er partner att göra detta…
Risken för att en man ska drabbas är liten.. men den finns där… och mellan 40-50 män i Sverige drabbas av bröstcancer varje år.. det kan vara din tur nästa gång…
Trist bara att inte media lär sig… man är inte frisk efter 2 år… efter 5 år så kan man säga att risken för återfall är liten… och efter 10 år kan man säga att den som drabbats av bröstcancer är frisk… men risken för att sjukdomen ändå ska komma tillbaka kommer alltid att finnas.. för det är de som har fått metastaser eller en ny knöljävel efter 15 år.. så ingenting är säkert.. blir så arg när media kommer med felaktiga uppgifter… hela tiden…
Han var glad att slippa strålningen… jag tyckte att strålningen.. förutom tröttheten.. gick som en dans.. i förhållade till cytostatika behandlingen…

Så är det glädje för Annette såg jag.. jag har ännu inte hunnit in på din blogg.. men du får ett glädje tjut här..

Jippie-kajj-eij..!!!!!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Ett svar

  1. Jag jublar jag med!

    Då jublar vi ikapp då

    Kram Pys

Kommentera

