Omröstning om bröstcancer

Jag har skapat en omröstning på fnul och den lyder så här..
Är du rädd att få bröstcancer?

Ni får gärna gå in och rösta…
Jag gör en rapport om läget om 28 dagar.. alltså tisdagen den 24 november.. och då kommer en rapport…

Känner ni att ni på något sätt vill utöka ert svar så skriv en kommentar under det här inlägget…

Det kommer att bli fler sådana här omröstningar här i min blogg.. och jag vill ha förslag på vilka frågor som jag kan ställa… skriv också de i kommentarerna… eller maila mig på vem_e_vimsig@yahoo.com…

Rösta på nu!!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

3 svar

  1. Hej Pys!
    Rädd är jag väl så tillvida att jag vet att det drabbar inte bara andra.Jag nästan väntar att det skall dyka upp en knölj…l.Har man fått in en sån elak oinbjuden gäst en gång så undrar man när det händer igen.
    Jag svarade Ja,men får ta tag i det då, om det händer.Man måste leva i nuet och fånga dagen.
    Kram Lillemor

    Hej Lillemor
    Du har så rätt så rätt.. och just det där att har man en gång haft en knöljävel så bara väntar man att man ska få en ny… Det som är jobbigast är ju att de närstående är de som drabbas hårdast..
    Det lär komma fler omröstningar…
    Kram Pys

  2. Jag är rädd för att få bröstcancer, eftersom min mamma hade det.
    Inte så att jag jämt går och tänker på detta, (vet inte heller om det är den ärftliga sorten, vet ingen annan i släkten som har drabbats) – men det känns som mycket troligt att även jag skulle kunna åka dit! Värst blir det vid varje mammografiundersökning, då är jag helt säker på att det är kört!
    Men det allra värsta är nog ändå, att jag har svårt för att själv undersöka brösten, av rädsla för att hitta en knöl! Jag GÖR det, men tyvärr inte så ofta som jag borde!
    Tycker att din blogg är bra, den tar upp många viktiga saker!

    Ha det bra! Maria

    Om inte du gör det så sätt mobilen på att plinga en gång i månaden.. för så gör jag… för jag har ett bröst kvar.. och även om jag just har avslutat en cytobehandling så vet man aldrig om de kommer en liten knöljävel..
    Det kommer fler omröstningar det lovar jag…

    Kram Pysan

  3. Jag är inte rädd. Inte lönt att gå och vara rädd, stoppar ändå inte sjukdomen utan snarare hämmar livet när man faktiskt är/känner sig frisk.
    Kommer sjukdomen kommer jag att vara rädd föratt dö av den, men är inte rädd för att få den.

    Du tänker rätt… Det jag tänkte med omröstningen var väl just det att just i oktober så fokuseras det mycket just på bröstcancer… och det kommer fler omröstningar vad det lider.. men inte varje dag… och kanske inte en gång i veckan heller.. de kommer när jag känner för det..

    Kram Pys

Kommentera

