Vitkål och musselolja.. kan bota cancer?

Jag lovade igår att jag skulle blogga om vitkål och musselolja..

När läkaren kommer och säger att inga mer mediciner kommer att hjälpa dig.. du har bara några månader kvar att leva.. och du vet innerst inne att nu.. nu är det slut… det är över.. det finns absolut ingenting som kan hjälpa dej..
Vad gör du då? Jo.. du griper efter all tänkbar hjälp… du är desperat.. du har hoppet kvar.. och det är då de kommer.. kvacksalvarna..
De där som har en dundermedicin.. som de säger att de har uppfunnit och som kan bota allt från nageltrång och hemorrojder.. till ALS och obotlig cancer…

Ibland så undrar man vart det sunda förnuftet tar vägen när folk vet att de kommer att dö.. att tro på vitkål och musselolja kan hjälpa dem.. och att vitkålen kostar flera 1000 kronor… är det rimligt… För även om man är dödssjuk så försvinner väl inte intelligensen med friskheten… Ju sjukare desto dummare.. nä.. tror inte detta..

Att bara kunna göra på detta sättet visar på att vissa personer sakar både hjärta och medmänskligt .. och empatin är totalt bortblåst.. att bara kräva 1000-tals kronor av folk som redan är dödsdömda.. istället för att de ska göra en sista rolig grej.. så ska det gå till musselolja och vitkål.. det sistnämnda kan du köpa för bara några kronor borta i affären… det är horribelt.. och att han bara får fortsätta.. och sen när han sen sitter fast i skiten.. och ska dömas.. då är han mentalsjuk och har minnesförlust… eller så skyller han allt på sina ”patienter”.. att de är de som ljuger om honom… vem har rätt… de 12 som är ”patienter” eller han som kallar sig läkare..??

Detta är inte första gången som en person lurar dödssjuka.. och även om han åker in så finns det fler där ute som kommer att ta upp hans ”klinik”… Jag vet att det finns vissa naturläkemedel som hjälper.. men det finns även de som är rent livsfarliga för cancerpatienter att ta.. och som får cancern att sprida sig och som då förvärrar en situation drastiskt…

Snälla ni där ute i världen.. tro inte på allt ni hör… för det finns idioter överallt… för något år sen vet jag att i vissa länder så var det så att det var någon som sa att ha sex med minderåriga gjorde att man blev botad från HIV… den yngsta som blev våldtagen var en tös på 6 månader… hur låter det på en skala… även om man är analfabet så har man väl ändå ett sunt förnuft som talar om att man inte blir botad genom detta… precis som att vitkål, örter och musselolja INTE botar cancer…

Funderar på om jag ska ha en sån här när jag dör!!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

4 svar

  1. Hej Pys.
    Ja vad skall man tycka om en sådan psyko.Man blir både arg och ledsen hur en del kan bete sig mot desperata och svårt sjuka människor.Att pengar kan betyda allt för vissa.Tänk om dom kunde ha lika mycket medkänsla som girighet.

    Lite färg är väl inte så dumt,det kan behövas i dessa sorgliga stunder.Men kanske lite väl gällt men man vänjer sig med mesta.Själv kan jag tänka mig att de mina kan få göra sitt intåg med en härlig Elvislåt i stället för kyrk-klockorna som dånar.
    Kram Lillemor

    Hej Lillemor
    Jag ska ”Always look at the bright side of life” på min begravning.. och texten hittar du här.. ifall du inte hänger med i vad de sjunger..
    Den bästa begravning jag har varit på var faktiskt borgerlig… och den var otroligt glad.. och munter..

    När det gäller de där som är idioter så blir jag bara så förbannat arg när jag läser om hur de skinnrar döende in på bara kroppen.. de ska ha så mycket pengar kosta vad det kostar vill…
    Kan inte skriva mer om dem.. för jag kokar…

    Kram Pys

  2. Precis lika illa som den där amerikanen Eric Pearl och hans stab…menar att dom kan bota allt….
    Man förstår ju att människor griper efter halmstrån..så är det ju bara men dom här jäkla kvackarna tjänar miljarder på just denna grupp. Det är så tragiskt att man vill gråta….tänker på sonen som än är dålig efter den där eländiga healingkursen…jag känner sån ilska mot dessa människor att det är sanslöst.
    Skulle det vara så att alla dessa grejer skulle funka så skulle det inte finnas en enda sjuk person……

    Rosa kistor…wow…jag är en rosamänniska🙂

    Kram

    På ett sätt hade ni ju tur.. för sonen överlevde.. fast till vilket pris.. tycker synd om honom och det vet du om…
    Det fanns en annan galning för något år sen.. jag skrev om honom då.. som gjorde att en tjej med bröstcancer dog… för han sa att man ska inte operera för då sprider cancern sig i blodet.. och varsågod.. ät det här (nässelavkok) så ska du se att du blir botad… hon blev inte botad.. hon dog.. för han hade ju smäckt i henne att man inte ska skära i cancerknölar.. det finns inget vetenskapliga belägg för att inte göra det.. och det sprider sig inte.. däremot om den får vara kvar i kroppen.. då sprider den sig…

    Men det finns ju även vanliga människor so tror att cancer självläker… så det är inte så konstigt att folk går på sånt här..

    En rosa kista så här i rosa bandet tider… jag vill ha en lila.. eller en grön.. skogsgrön.. med en stor gul sol..

    Kram Pys

  3. Hej! Läste artikeln idag i Borås Tidning, vilket jävla äckel,utnyttjat några kvinnor sexuellt med plus lurat av sjuka pengar och nya kläder!!!
    Har själv undsluppit cancervåndorna efter några låååånga veckors väntan, det var en godartad cysta. Min kista ska va den absolut billigaste i masonit eller varför inte en i papp! En fin filt och dekorerad med vad årstiden har att bjuda på.Mellanskillnaden på den o en annan kkista ska gå oavkortat till något behövande barnhem. Så kul är jag! Kram Gunsan

    Jag ska ha en grön.. skogsgrön papplåda.. för jag ska ändå brännas.. och sen ska jag slängas i kanalen en mörk natt.. för jag tror aldrig att jag får länsstyrelsens godkännande att bli slängd i Göta Kanal.. *stort härligt fnitter*

    Kram Pys

  4. Jo, jag blir också grymt förbannad när jag söker på min sjukdom på nätet och får fram den där kinesiska örten (eller vad de hittat på för tillfället) som botar FA i 9 av 10 fall för ett facilt pris av en förmögenhet. Svårt att säga bota förresten, en dag kommer kanske forskarna med en metod att stoppa försämringen, men de nervceller som är döda förblir döda. Det finns inga kinesiska örter i världen som ändrar på det.

    Det har alltid funnits och kommer alltid att finnas människor som försöker att sko sig på andra människors olycka.. och har de talets gåva så kan de säkert prata omkull vem som helst… fast jag är svår övertalad.. den dagen de kan visa att det hjälper.. och då inte bara sånt där att ”Greta säger: Rena mirakelkuren, jag blev av med min smärta på två minuter och nu kan jag plocka svamp igen”.. Fram med vetenskapliga belägg för det.. och jag kanske kan tro på det.. men att ge upp min behandling i sjukvården gör jag inte…

    Kram Pys

Kommentera

