Pablo Picasso, Elena 5 år och en bok

Läser om den lilla amerikanska tjejen Elena… och att hon kämpade mot cancern.. fast till slut vann cancern den matchen… efter att ha kämpat i 9 månader.. så gav hennes glada humör inte upp.. Trist är det… men på något sätt så blir man glad när man märker vad den intelligenta tösabiten gjorde… Hon förstod att familjen skulle bli ledsna för att hon dog.. så vad gör hon…

Jo.. hon skriver små meddelande till familjen och gömmer dem runt om i huset.. Rätt som det är så öppnar de en låda.. och där ligger det en massa små lappar om att familjen ska leva vidare..små lappar som inspirerade dem att fortsätta med sitt liv.. etc..

Lapparna började nu familjen lägga ut på nätet.. och responsen lät inte vänta på sig..

– Flera personer hörde av sig och berättade att Elenas hälsningar hade gjort dem till bättre föräldrar eller att de fått dem att omvärdera sina liv, säger pappa


Familjen
bestämde sig för att ge ut alla lapparna de har hittat i en bok.. som fick titeln: ”Notes behind”

Pengarna som kommer av försäljningen kommer familjen att ge till cancerfonden.. så de kommer alltså inte att göra detta för egen vinning..

En liten gullig detalj är den att tösabiten gillade Picasso.. och hennes önskan var att få en tavla som hon ritat själv.. skulle få hänga vid sidan om en av Pablo Picassos tavlor.. och det fick den…

Genom att många faktiskt har ändrat sitt liv och börjar tänka till hur man lever.. och att det faktiskt blir en bok av det hela.. och att pengarna går till något vettigt tycker jag är kanon bra.. det jag däremot blir besviken på är att det inte finns några planer på att ge ut boken i Sverige… Varför kan man ju undra.. är det för att det är en Amerikas tjej.. men om det hade varit ett svenskt barn.. hade något förlag givit ut den då?? Ja, det tror jag säkert att de hade…

För jag vill också läsa den….!!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

2 svar

  1. Den boken vill jag också läsa!
    Genialiskt av den lilla tösen.

    KRAM
    Knytet

    Helt klart..
    Det måste kännas underbart att ta fram en bok.. och plötsligt trillar det ut en lapp där det står ”I love you” på… eller något annat gulligt.. och så vet man.. att fast hon visste att hon skulle dö så tog hon tid att skriva och gömma undan dem.
    Dessutom kan det nästan bli en liten tävling hemma hos familjen… vem hittar nästa lapp får välja mat den dagen eller dagen efter lappen hittas…

    Kram Pysis

  2. Fascinerande… och får mig att tänka tanken att det kanske är någon mening med det mesta… även dödlig cancer hos ett litet barn… Vi förstår inte allt…
    Jag vet, så får vi inte tänka… men jag gör det i alla fall!
    Vill också läsa den boken.

    Jag tänker också så.. att det måste vara mening i allt som sker… för varför fick jag annars metastaser… För jag har ju varit ren i kroppen under alla år.. och så plopp.. fyra små knöljävlar som fått för sig att bosätta sig i min kropp.. utan att fråga mig om lov först… *grrrrr*

    Kram Pys

Kommentera

