Det kom en sak med posten

Jag brukar få vita fönsterkuvert men Regionens logga uppe i ena hörnet.. alltså en kallelse för någon undersökning eller ett återbesök på sjukhuset…

Men igår låg där ett svart kuvert… och bara förnamn och efternamn samt min adress… jag öppnar det och läser det fina kortet och öppnar det som ligger i bubbelplast… något so sonen snabbt konstaterade.. han gillar nämligen bubbelplast mer än han gillade innehållet…

Det som låg i ser ni nedan.. men då kortet är otydlig så ska jag tala om vad det innehöll..

cancern 004

En berlock med ring och ordet ”Pysan” ingraverat, en rosa rosett och två ”tuttar”, en berlock med ring och ordet ”Vera” ingraverat, en rosa rosett och två ”tuttar” samt den sista berlocken i form av en ängel…
Berlocken med mitt förnamn sitter redan på en kedja och tittar man ordentligt längst ner till höger på bilden så ser man också där en liten ängel… så fint så..

Helén jag säger bara Tusen tack för det otroligt vackra sakerna… jag bär dem med glädje..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

9 svar

  1. Va gulligt!
    Blev varm i hjärtat när jag läste detta inlägg.
    Kram

    Ja… det var så gulligt.. och jag blev så jätteglad.. och det är sååå fint.. både grejerna.. och tanken bakom…

    Kram Pys

  2. Vilken trevlig, fin och omtänksam hälsning att få med posten 🙂

    Ja.. visst är det.. och grejerna var så fantastiskt fina… och jag blev så rörd av det…

    Kram Pysan

  3. Så himla fina!! Kul är det med överraskande post! Kram!!

    Jag visste att jag skulle få något.. då jag fick mail som frågade efter min adress…

    Men att det skulle vara något så fint hade jag ingen som helst tanke på…

    Kram Pys

  4. Hej Pys.
    Vad trevligt att få en sådan överraskning,och så fint det var.Väldigt omtänksamt.
    Kram Lillemor

    Hej Lillemor…

    Ja.. man blir så glad att någon uppskattar det man skriver.. för jag försöker ju visa den sidan som aldrig visas upp på Rosa bandet galan.. när man har sån förstoppning att man mår mer skit av det.. än av cytostatikan.. fast det är ju cyton som har ställt till med förstoppningen från början… För på galan är det så att det låter som en dans att gå igenom en cytobehandling.. vilket det absolut inte är en dans… Dessutom hoppas jag att jag har hjälpt någon med min blogg.. men det vet man aldrig.. för det får man nästan aldrig veta…

    Kram i massor Pysis

  5. Åh en sån söt present!! Förstår att du blev glad!

    Ja.. jag blev jätteglad.. och så snällt… och så finna tutteberlocker..

    Kram Pysis

  6. Helt underbart, duktig tjej.Precis som du, jag gillar ju också ditt att skriva osentimentalt om din sjukdom.Det var du verkligen värd!

    Pöss ”trollet”!

    🙂

    Tackar ödmjukast för detta… för kommentarer kan också vara såna där soom ger mig glädje… de allra flesta är såna.. men så finns det vissa ”S som vi inte pratar högt om” som försöker sänka en.. men de vet inte hur jag är på en blogg..
    Därför blir det så där jätteunderbart när man får något dylikt…

    Kramar i massor
    Pysishjärtat

  7. Roligt att du blev glad och gillade dem 🙂 De är unika precis som du! Kram Helén

    Jag blev så där jätteglad så tårarna rann… och när Den älskade maken kom hem så var jag tvungen att gråta en skvätt till… av ren glädje.. för de var så otroligt vackra.. helt otroligt… Den älskade maken tyckt att det var häftigt att du gjort dem själv….

    Så… nu hör du hur glad jag är…

    Kramar i överflöd
    Pysan

  8. Vilken underbar gåva att få! Härligt, du är värd dem många gånger om!
    Många kramisar

    Ja.. visst var det vackert… och jag blev jätteglad..
    Kram Pys

  9. Wow, vilka fantastiska smycken!! Själv övar jag min finmotorik med att skala och skära frukt än så länge…
    Kram

    Ja.. smyckena var otroligt vackra… själv målar jag och försöker med scrappa så gott det går.. problemet är att jag knappt har några papper.. så jag får ta och beställa lite…

    Kram i massor
    Pysis

Kommentera

