Lika vård vart i Sverige vi bor?

Fast först vill jag göra lite reklam för barncancerfonden och deras nya halsband

Jag tycker att 200 kronor är väldigt bra.. Momsen är 100 kronor.. och de sista 200 kronorna kan jag tänka mig går till skaparen av halsbanden.. för de är otroligt vackra… Har ni pengar så gå och köp dem.. och bidra till något vettigt samtidigt.. en julklapp till någon du tycker väldigt mycket om…
Deras andra halsband är också otroligt vackra.. men det vackraste fick jag igår.. se nästa inlägg…

Sen det där med lika vård i Sverige. det är otroligt att vi inte har samma cancervård i det här landet.. utan det skiljer en massa när det gäller vården..
När jag fick min bröstcancer så blev jag automatiskt kallad till lungröntgen, skelettscint och till ultraljud över buken.. bara för att ha ett utgångsläge när det gäller de organen.. eftersom metastaser efter en bröstcancer sätter sig i lungor, skelett och lever.. jag trodde att det var så över hela landet.. i alla fall då 2006…. Idag vet jag bättre…
En mycket kär bloggvän har nämligen råkat ut för metastaser.. och hon har inte fått någon undersökning i samband med bröstcancerbeskedet.. idag sitter hon där med levermetastaser… och antagligen också skelettmetastaser… så därför vet de inte hur hennes organ såg ut… och det finns alltså inget att jämföra med.. vilket jag tycker är under all kritik.. speciellt om detta sjukhus hon tillhör är ledande i Sverige på cancervård…. Det är så man ryser…
skriv på.. det har jag gjort…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,

2 svar

  1. Var just in och skrev på…nog är väldigt konstigt att vi inte får samma vård i detta land.
    Det SKA vara lika vård….

    Har du vaccinerat dig mot flunsan?

    Ha en fin fredagskväll.

    Kram

    Ja.. det är otroligt.. dåligt…. och vi ska ha världens bästa vård.. pyttsan.. heller…

    Ja.. jag vaccinerade mig den 21 oktober… men en del svin har jag sett ändå…!!!

    Kram Pys

  2. Har också skrivit om det, mkt viktigt inlägg!
    kram

    Ja.. jag såg det hos dig.. och tänkte att jag skriver också om det… så sprids det ännu mer.. för du har dina läsare och jag har mina…

    Kramar i massor
    Pysis

Kommentera

