Idag mår jag bra

Efter gårdagens illamående och att jag mådde som jag gjorde…

pratade jag och maken om det idag.. då jag kunde äta en hel middag idag.. och färsk pasta med bacon gick ner utan några problem… Det blev bacon för mig eftersom Den älskade maken och sonen åt köttfärssås och det vågar inte jag än.. eftersom köttfärssås har fått mitt smaksinne att tala om att det smakar metall…. så jag har ätit stekt bacon istället.. vilket har gått jättebra…

Pratet handlade idag om mitt illamående och vi hade kommit fram till samma slutsats.. att jag är nervös… jag är så nervös inför både morgondagen och inför min operation… För i morgon ska jag göra min årliga mammografi.. och sen kommer jag att kallas på återbesök till bröstsköterskan på kirurgmottagningen.. Och operationen vet vi ju hur det ska gå till.. jag blir av med bukfettet och av det får jag ett nytt bröst… jag är rädd att jag inte ska få göra den… för jag är för nära cytostatikabehandlingen.. och jag är rädd att jag inte ska vakna efter operationen…

Så det är inte konstigt att jag mår som jag gör…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

5 svar

  1. Jag är sövd 7ggr.
    Antingen vaknar man och vet att man lever för det gör ont ,eller så gör man det inte och då slipper man det onda.
    Jag bara tramsar lite,men hoppas det ska gå bra!

    Sånt härligt resonemang inför operationer… jag tror att jag ska försöka komma ihåg detta… för det känns skönt att tänka så..
    Du tramsar inte alls.. det hjälper ju mig…

    Kram Pys

  2. Mammografi är aldrig roligt, men det värsta är alltid väntan på ok stämpeln.

    Styrkekramar Okki

    Nä.. tuttklämmaren nummer ett… som tur är så har jag bara en tutte..Det går mycket fortare när jag ska in och röntgas… För det är inte kul när tutten blir platt..

    Kram Pysis

  3. Hej Pysan! Har själv varit ganska rädd för sövning, men sedan min son varit sövd mellan 10-15 ggr för sin cancerbehandling i år, så har jag lugnat mig,tror jag. Fast visst det är lätt att säga, när man inte ligger där själv och blir sövd.

    Måste bara berömma dig för att du orkar orkar engagera dig i cancersjuka barn, när du själv har det kämpigt!!! Det värmer, när man själv är inne i det…

    Kram Camilla.

    Min son har blivit sövd 5 gånger… men inte för cancer… men jag har bara blivit det en gång.. och när jag vaknade då så var jag enbröstad… Nu ska det bli tvärtom.. när jag vaknar är jag tvåbröstad… och framför allt hel.. men jag är rädd att jag ska ha ont…

    Klart jag engagerar mig… cancer ”ligger mig varmt om hjärtat” och genom att jag har det själv så vet jag ju hur det är… och jag har en jävla massa empati som måste ut…
    Heja din son…

    Kram i överflöd
    Pysis

  4. Hej Pys.
    Tänker på dig i morgon och sänder många styrekramar till dig.Vilken oro du har att tampas med, inte undra på att kroppen säger ifrån på ett eller annat sätt.
    Många kramar från Lillemor

    Hej Lillemor…
    Du har så rätt så rätt.. är väl lite rädd att jag inte ska få göra operationen… för att det är för nära cytobehandlingen.. men det löser sig alltid.. annars vet jag vilka argument jag ska komma med..

    Kram Pys

  5. Hejsan!
    Tänker på dig och förstår din oro.
    Du är en fantastisk kämpe! Du fixar detta också!
    Massor av styrkekramar!
    Barbro

    Tack för detta Barbro.. Jag hoppas att jag fixar det… jag är nog mest rädd för att jag inte ska klara av att bara sova på rygg.. för jag har varit magsovare innan.. men det kan jag inte nu… så nu är jag sidsovare… och ska alltså bli magsovare…

    Kram tillbaka…
    Pysan

Kommentera

