En sak att lägga till handlingarna..

Idag har jag varit på ”Tuttklämmaravdelningen” och jag fick vänta kvar på svaret och de kom ut och talade om att allt var så där jättebra som man vill att en mammografi skola vara..

Som
tur är så går det fort när det gäller mig.. dubbelt så fort.. om jag ska vara riktigt ärlig….

Rent och fint och inga konstigheter som de kunde se.. men man vet inte hur det ser ut på cellnivå… men så fina röntgen apparater får de nog inte p´å många många år…

Fast jag väntar bara på att de ska komma ut att de har gett varje cell i kroppen ett nummer.. så de kan gå in och se att cellen 379 som ligger i högra bröstet har löpt amok tillsammans med cellerna 380 – 392 och har på detta sättet orakat en brösttumör av mindre slaget…

Jag kan se hur det ser ut i kallelserna de skickar ut…
Härmed vill vi meddela NN att cell no 379 har genomgått en förvandling och har fått cellerna no 380-392 att följa med i no 379s utveckling. Detta har medfört att en mindre tumör av graden I har påträffats och vi vill att Ni infinner er på lasermottagningen den ?/? ????. Ert identifieringskort medtages.
Vänligen
MM
Cellidentifieringsavdelningen

Jag kan tänka mig att det här identifieringskortet innehåller hela din sjukjournal… allt från första feber.. över tappade tänder.. och till de större ingreppen…

För vem vet hur framtiden ser ut…

Alla ni som får kallelse till mammografi gör den!! Brösten är bara platta när de röntgar.. fast det känns som det fortfarande är platt som en pannkaka….

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

4 svar

  1. Hej Pys.
    Skönt att denna dagen är till ända och du är hemma igen.Du har nog inte så fel med dina koder, i framtiden är det nog inte helt uteslutet. Så som tekniken har gått framåt.Tänk om man kunde sticka upp sitt huvud om 50 år och kolla runt och sedan krypa tillbaka.
    Nu blir det lite koll på Halv åtta hos mig.Kväll på dig.
    Kram Lillemor

    Hej Lillemor..
    Ja.. nu är det bara Sahlgrenska kvar.. *drar ett djupt andetag*
    Ja.. det skulle inte förvåna mig.. och när sonen går in genom grinden och jag tar emot honom.. då… ska jag förhöra honom grundligt..

    Kram Pys

  2. Så skönt att du är hemma och fått veta att allt är lugnt…det gör ju så oooooont att klämmas. Tycker jag. Jag får nästan (inte nästan) panik när jag sitter fast i maskinen…Kramelikram på dig…hur mår drakarna…?

    Ja.. det är skönt att det är gjort och att jag är ”godkänd”..
    Jag har dessutom en port som de måste ta hänsyn till.. så inte den kläms i apparaten…

    Drakarna mår bra.. två ligger här vid mitt tangentbord… och den lilla gröna sitter i ett av mina skåp som står på skrivbordet… Jag har nämligen ett gammalt brännvins skåp som står där till vänster.. och jag vill ha ett flugskåp på högra sidan av skärmen.. och det ska jag snickra ihop så fort jag kan få tag på någon som kan hjälpa mig få hem det..

    Kram Pys

  3. Härligt att allt gick bra vännen.
    Detta med din framtidsvision låter både spännande
    de och skrämmande,men samtidigt vore det ju bra. Undrar om vi får vara med och se det?

    kram catta

    Tänk så lite fel det skulle bli om man hade hela sin journal i ett kort stort som ett körkort och får plats i plånboken.. Där varningar står på själva kortet… och de är bara att uppgradera det när man är på sjukan…

    Kram Pysan

  4. Visst är det skönt när det är gjort!

    Ja!!!

    Kram Pys

Kommentera

