Jävla sjukdom.. hur många fler

En tår trillar….

Den rinner sakta ner för kinden…

Fan…

Varför…

Hur många fler ska den här jävla sjukdomshelvetet få ta ifrån oss..

Kan ingen snart sätta stopp..

Vem ska jag nu diskutera cancer med på bloggen..

En som vet hur kroppen blir av cyto..

Hur man fungera med ett antal mg morfin…

För att inte tala om neuropatin..

David
.. jag saknar dig!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

5 svar

  1. Hej,
    jag är också så ledsen att David somnade in. Han var en kämpe med mycket optimist trots sin situation. Det är Du också. Med beundran läste jag Davids blogg och läser Din blogg. Jag har blivit mer ödmjukt för livet.
    Varma tankar från Liba

    Hej Liba och välkommen..
    Ja.. David var mycket som mig.. kämpar båda två.. och vi försökte se det positiva i allt som skedde.. ok, jag fick metastaser.. då får jag väl ta det då.. men jag måste ha någon positiv tanke kring detta… så jag är glad att jag fick dem i skelettet.. varit värre om lever/lungor varit angripna.. och så är det plötsligt lite positivt att ha metastaser…

    Hoppas att du hittar något matnyttigt här på min blogg…

    Kram Pys

  2. Jag blir lika ledsen varje gång cancern skördar sina offer. Läst en del på hans blogg och blir så tagen av vardagen han har levt, ändock med så mycket glädje och livsvilja. Trots smärtor och så.
    Tårar får och ska trilla när man är ledsen.

    Själv hade jag en ledsendag igår…
    Satt och läste igenom min blogg och började skriva på min bok som så många bett mig skriva. Kommer att använda mig till stor del av bloggen, det är ju så mitt liv varit sista halvåret. Det var tunga kapitel och det kändes verkligen som att genomleva alltihopa igen, från dag 1.
    Kanske det är en nödvändig bearbetning…. ??
    Hoppas du är Ok pys.. Jag vet att det tar hårt när vänner inte finns med oss mera, men han har kämpat gott!
    Skickar många varma och goa kramar!!!

    Jag har också fått erbjudandet att skriva en bok.. och materiell har jag…. tänk hela bloggen i bokform… jisses.. det hade varit något… för att inte tala om alla mina länkar som jag har haft och använder i bloggen…

    Jag har ingen att diskutera neuropatin med längre.. för han hade det också en släng av det och visste precis hur det är att leva med det.. för det är inte lätt att försöka förklara… men jag gör så gott jag kan.. och jag hoppas att jag kabn förmedla hur det är… David visste… och då är det så mycket lättare att prata om det…. han är saknad.,.,.

    Kramar i massor
    Pys

  3. Hej Pys.
    Förstår du blir ledsen,läste lite på hans blogg, han verkade vara en mycket fin person.Kämpade verkligen och var så positiv.
    Många varma tankar och en stor KRAM till dig.
    Lillemor

    Hej Lillemor

    Ja.. han är saknad.. dessutom han hann inte med det han skulle göra… utan fick syn på grinden och landskapet bakom den.. och utan att han tänkte.. så smög han in genom grinden.. och jag hoppas att han har det bra där på andra sidan staketet.. och att han sitter där och äter gott och ta ett glas rött emellan åt.. Kramar Pysis

  4. Jag ramlade in här från Aftonbladet… Ville ge en stor kram innan jag vandrar vidare!

    Så kul att du ramlade in.. slog du dig? Jag har två sorters plåster.. Hello Kitty.. eller Star Wars.. det är bara att välja…

    ”Vandra vidare” vet jag inte riktigt om jag gillar det ordvalet… Speciellt inte i det här inlägget… hade du följt länken så hade du förstått…

    Kram i massor
    Pysis

  5. Jag saknar ord…blir helt stum…vet inte vad jag ska säga när fler och fler människor försvinner i denna eländiga sjukdom.

    Så himla tragiskt…jag blir så ledsen…

    Kram

    Jag blir så ledsen.. när jag ser att min ”Till minne” bara blir längre och längre.. de dör ifrån mig…

    Kram Pys

Kommentera

