Det börjar

att bli lite nervöst inför måndagen.. jag är för det första livrädd att jag ska försova mig då jag brukar gå upp klockan nio.. och nu ska jag upp 05.30… då jag gärna vill ha en kopp kaffe i mig innan jag åker..

Idag har jag min berömda kissedag… och naturligtvis så började toaletten att bete sig konstigt… jag brydde mig liksom inte direkt om detta.. men så blev det stopp och vatten började rinna baklänges från golvbrunnen till badkaret.. och nu kom paniken… så det var bara att försöka rusa upp en trappa till maken och få honom till att fixa detta.. och som den sanna gentlemannen han är så kom han ner och fixade avloppet… vad hade jag gjort utan denna man???

För att återgå till mina fjärilar som fladdrar omkring i magen på mig.. och ger mig också en liten släng av illamående.. för jag har lite panik inför operationen.. för förra gången jag opererades så vaknade jag och var enbröstad.. nu ska jag vakna och vara hel… rädslan för att det ska göra ont och att jag inte får den smärtbehandling som jag är berättigad till skrämmer mig också… tänk om jag vaknar och har ont.. eller att jag inte vaknar alls.. för det är ju inte direkt vardagsmat för mig att bli opererad…

Jag har inte heller fått in att jag faktiskt ska bli hel.. att jag ska få mitt bröst nu.. efter att ha fått vänta så länge som jag faktiskt har fått så tycker jag att jag redan skulle ha fått göra den.. och då hade jag inte varit så där nervös som jag är nu.. fast då hade jag ju varit det då..

Igår fick jag min dosett med mina nya tabletter.. så fyra tabletter kl 11.. och fyra tabletter kl 23… och så fyra tabletter kl 11 dagen efter och så ska jag köra i tre veckor.. och sista veckan är vilovecka.. så tabletter i 14 dagar och 7 vilodagar.. och så tabletter igen…

Jag har fått en stor dosett som varar i 14 dagar och där ligger tabletterna.. de är stora och ljust bajsbruna (enligt Apoteket är de persikofärgade)… så nu har jag alltså 3 dosetter att hålla rätt på.. och det är påfyllning av dosetterna i morgon.. och det är ju bra eftersom jag åker till Göteborg på måndag.. och jag ska ha mina egna tabletter med mig till sjukhuset nämligen..

Jag fick också information om Xeloda.. det är den medicin jag numera kommer att stoppa i mig istället för cyton i droppform…
Biverkningarna är inte direkt roliga.. jag kan få rodnad.. och sår.. och blåsor i händerna och fötterna.. så jag har fått salva för detta.. och det är samma goa salva jag redan har till mina fötter.. den är så jätteskön.. och fötterna mår så bra av den.. jag har fått samma sort till händerna

Detta
är så bra produkter.. för apoliva använder jag helst inte… och här sköterskan sa att jag skulle få salvor så hoppades jag att jag inte skulle få Apolivas.. och det fick jag inte heller.. så ibland går det min väg..

Nu ska jag på dass igen… snacka om att det är irriterande..
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

9 svar

  1. Du ska se att allt kommer gå bra o tänk vilka boobs du kommer vakna upp med! Inte illa🙂 Så tänk positivt och låt läkarmakten göra sitt jobb. Det kommer gå skitbra!
    Tack för alla goa ord om mina kort, jag blir lika glad varje dag!

    Många kramar från mig

    Jag kommer att bli en ny kvinna… för det blir jag ju.. att det sitter så mycket i brösten och att man faktiskt har två tämer man inte på förrän man är enbröstad..
    Det är roligt att ge beröm… och nu ska jag beställa lite papper.. som jag har hittat.. och sen ska jag sätta igång på allvar..
    Vi höres när jag är hemma igen..
    Kram i massor
    Pysis

  2. Det går säkert bra vid op:en! Ska tänka på dig på måndag morgon…eller är det på tisdag först du ska oppas? Jag är så himla torr om händer nu, ska kolla apotekets krämer som du skrev om här…:)

    Kram på dig!!

    Det är inskrivningssamtal på måndag.. och på tisdag opereras jag.. om det inte kommer något akutfall för då flyttas operationen.. men då ska jag i så fall ha kompensation.. för det kan man få om operationen flyttas.. och jag har väntat så jävla länge på den här.. så fan om de flyttar på den…

    Kram Pys

  3. Ta inte ut skiten i förskott! Försök förträng det, trots att tankarna är på det. Hoppas du kan få in nåt annat i skallen!

    Det är svårt som fan att tänka på något annat.. speciellt när jag måste packa.. då blir det snurr i skallen..
    Jag har gjort det bästa.. men det försvinner inte helt..

    Kram Pysis

  4. Hej Pys.
    Förstår att det snurrar i skallen på dig.Men du skall se, att snart säger dom vakna nu det är klart.Lätt att säga men det är alltid värst innan, sedan säger man det här gick ju bra vad har jag oroat mig för.Men klart man inte kan slappna av innan det är gjort.
    Många många tänka på tankar dig dig.
    Lillemor

    Hej Lillemor..

    Jag vet ju detta.. men nu är vår hjärna konstruerad på detta sättet.. och jag är glad att jag kan tänka överhuvudtaget..
    Glad att det är människor som tänker på mig.. att det är konstigt att jag inte har konstant hicka.. *fnitter*

    Kram Pys

  5. Hej Pys!
    Förstår att du är nervös.
    Men som alla andra redan har sagt… kommer gå bra. Vad härligt att få vakna tvåbröstad.
    Håller alla tummar… både mina och sonens.

    Tänker på dig, Okki

    Jag vet att det kommer att gå bra.. men man måste få lov att känna sig liten och rädd emellanåt.. annars fixar man inte denna jävla cancerfan… Dessutom vet jag vad jag ska göra så fort jag får en chans.. då ska jag ta och gå en runda i botaniska.. och så ska jag se vad de tar för orkidéerna där.. eller någon annan växt… får se om jag har en liten ört med mig hem..
    Glad att många håller tummarna för mig.. och så ska man lära sina dammråttor också att hålla tummarna.. för då har man en vettig förklaring om varför man inte dammsuger under sängen.. för där står ju änglarnas tofflor och de andra dammråttorna håller tummen för mg.. och alla andra med cancer..

    Kram Pysis

  6. operationen kommer att gå lysande :)))))
    men jag vet hur det är…själv är jag skiträdd för att sövas…tror att det är min sista tur…läkaren har sagt varje gång..ja nog tusan ska du få vakna som alla andra och ha ont😉

    Kram

    Jag har ju bara blivit opererad en gång innan.. och då tog de bort en sak.. denna gången ska de både ta bort och sätta dit.. jag blir av med magen… men samtidigt så får jag ett nytt bröst.. så det är lite delade känslor faktiskt.. och allt förutom glasögon och tandborste är packat.. glasögonen har jag på mig nu.. och tandborsten måste jag ha ikväll innan jag lägger mig…
    Jag har morfin om det skulle göra för jävla ont.. men samtidigt så vet jag att jag lever om jag har ont..

    Kram Pysis

  7. Om jag inte hinner titta in här tidigare innan du åker in på Sahlgrenska (var det väl?) så tänkte jag bara säga att mina tankar kommer att finnas hos dig på ”tuttdagen”.

    Jag är glad att du tänker på mig…

    Kram Pys

  8. Tänker på dig…

    Jag blir så glad..
    Kram Pys

  9. Allt kommer att gå bra,både narkosen o smärtlindringen, jag är säker! Kram Gunsan

    Ja, det hoppas jag.. annars har jag extra morfin med mig.. för jag åker ingenstans utan mina älskade små moffisar..

    Kram Pys

Kommentera

