I môra då smäller det..

Sista dagen och kvällen hemma på ett tag.. det känns vemodigt.. men ändå är jag rätt så glad…

I morgon är det inskrivningssamtal och på tisdag är det dags för den stora ”grand finale”..

Operationen görs med hjälp av mikroskåp.. för de ska sy igen den ven och den artär som kommer att förse det nya bröstet med blod.. och så även rena det… så det är liksom inte bara att ta bort magen och vränga till den lite och sy fast den.. utan här pratar vi fin liret.. Vi snackar alltså en lång och lite komplicerad operation.. fast de läkare som gör det gillar ju sitt arbete och det är bra att det tar tid.. för då vet man att de är duktiga på just den här biten.. att göra tuttar.. tuttskapare.. tänk att ha det på sitt visitkort..

Den älskade maken går runt och säger att jag ska bli tuttialiserad.. bara för att jag ska få ett nytt bröst.. han gillar att hitta på egna ord.. och tuttialiserad är just ett sånt ord..

Nu åker jag alltså till Göteborg i morgon.. om någon har lust att hälsa på mig så är det fritt fram.. höll jag på att säga.. men skriv ett mail så kanske vi kan ses.. och mailen är: vem_e_vimsig@yahoo.com.. så ska ni få det telefonnummer jag finns på… Fast det får bli ikväll.. i möra är det för sent…

Lite smått nervös är jag.. men det kommer att lösa sig.. värst är väl att hitta på Sahlgrenska.. men jag hittar vad det lider…

Nu ska jag gå och äta tårta…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

14 svar

  1. Lycka till med operationen!

    Jag får ju tacka så mycket för att du höll tummarna..

    Kram Pys

  2. LYCKA TILL NU!!!!!!
    Massor av kramar
    Barbro

    Tack! Jag ska svara på varenda kommentar jag har fått.. fast det hjälpte ju föga.. men jag får ta och börja om från början.. men tack för att du höll tummarna för mig…

    Kram Pysis

  3. Lycka till med ”tuttaliseringen”!

    Ja, du ska ha ett stort tack.. fast tuttialiseringen gick ju åt… h-vete…

    Kram Pys

  4. Håller tummar, tänker på dig och har redan bestämt att detta kommer att gå fantastiskt bra!🙂
    Spark i arselet, Pys!
    Kramar Malin

    Det gick inte riktigt som vi alla planerat.. men jag är som jag är.. och får ta fram mitt jävlar anamma igen.. och ge mig på berörd part..
    Så jag tackar och bockar för alla hållna tummar och tår..
    Kram Pys

  5. Lycka till!
    Kram Åsa.

    Tackar så jättemycket.. så här i efterhand så känns det konstigt..
    Kram Pys

  6. Lycka till i morgon!

    Jag måste också tacka för ”lycka till”et.. fast det nu gick som det gick… du får hålla tummarna att jag får op tid fort till nästa op…

    Kram Pysis

  7. Tack för din kommentar i min blogg! Klart du får lägga till mig, blir bara glad! Lilla älsklingen är återfunnen, hade smitit in hos grannen innan de åkte iväg över helgen. De hittade henne nu när de kom hem! Tack gode Gud!

    Jag läste att du skulle göra din rekonstruktion imorgon! Stort lycka till, vad underbart! En stor operation men även fantastisk! Jag ser fram emot att läsa om hur det gått!
    Kram Inger

    Så kul att jag fick lägga in dig.. som du ser är det redan gjort.. men det hör till god bloggsed att faktiskt fråga först…
    Sen när det gäller op.. så har jag ju inte mycket att förtälja… men jag tackar för att du tänkt på mig…

    Kram Pys

  8. Jag gillar ordet tuttialiserad…hehe..precis som jag leker med ord…det är härligt😉

    Det kommer att gå hur bra som helst. Doktorerna får skapa och sen ska du beskåda och njuta av verket..hehe

    Massor av kramar

    Det är lite kul att gå in nu, när jag nu orkar, och svara på kommentarerna.. och det gick ju käpprätt åt h-vete… Så jag har inte mycket att beskåda än..
    Kram Pysis

  9. Åh vad härligt Pysan. Blir glad för din skull, men också för min egen. Det betyder ju att man kan få ett nytt bröst trots spridning.

    Vi har också ätit tårta. Vi har firat att jag äntligen kan räta ut ryggen för första ggn på en månad, utan att det känns som att hela hjärnan ska brista. Betapred är inte enbart av ondo🙂 Och imorrn gäller det för mig också…!

    Självklart finns jag gärna bland dina bröstsystrar.

    STOR kram från Anna

    Anna.. ett råd vill jag ge dig.. kolla upp både en och två gånger när det gäller om du får rekonstruktion fast du har spridning.. vi vet ju hur det blev för mig nu…

    Så glad att du kan räta ut ryggen.. hade vi haft tårta här varenda gång som det hade blivit något att fira hade jag rullat fram. fast samtidigt så hade man kanske tagit en dag på vatten och bröd så fort man fick något negativt.. och då hade det nog jämnat ut sig i förhållandet tårta/vatten och bröd…

    Kramar i massor Pysis

  10. Du är modig som går igenom detta frivilligt.
    Klart det kommer att bli bra,när det värsta är över och det är inte säkert du får så ont alls. När jag senast opererade min njure, behövde jag ej ta ngt smärtstillande efteråt.

    Det är konstigt.. för det är så att människan har inte många smärtreceptorer i buken… och det kan vara därflör som du inte behövde smärtstillande…
    Nu fick jag inte visa hur modig jag är.. utan allt föll ju på målsnöret.. skit också..
    Kramar Pysan

  11. Hello Pys!

    Tänker på dig och håller alla tummar och tår!!
    Vilken känsla det måste vara!!!

    Massvis med goa varma höstkramar!

    Jag tackar så jättemycket för att du höll dina tummar och även dina tår.. för att jag skulle fixa detta.. nu ramlade jag ner i en mörk grop så klänningen blev smutsig istället för att få dansa runt i virvlar på balen..
    Det är bara det att nu får jag försöka samla ihop mina rester och försöka samla mig och börja om från början.. börja om på nytt.. varför sörja.. *sjunger otroligt falskt*

    Kram i överflöd
    Pysis

  12. Lycka till Pysan!

    Jag lägger din blogg i mina länkar🙂

    Kramar till dig!

    Det känns attans konstigt att se sitt riktiga namn bland kommentarerna..
    Och jag tackar för att du önskade mig lycka till..
    Kram Pys

  13. Håller tummarna hårt såklart🙂

    Tack för detta.. fast det hjälpte ju inte.. fan också…

    Kram Pys

  14. Tänker på dig, hur har det gått?

    KRAM från en som ligger hemma i maginfluensa

    Tack för tänkandet…
    Hoppas att du är frisk nu.. inget kul med magsjuka.. *ryser*

    Kram Pysis

Kommentera

