Ett problem är borta.. då kommer nästa..

Ett problem föder ett annat..

Jag fick skelettmetastaser och då fick jag cytostatika i form av paclitaxel.. som har idegran som en ingrediens.. och detta gör att håret trillar.. nu säger jag håret…

Det jag menar är alltså följande:

  • Håret på huvudet
  • Håret där nere både det på venusberget och det som är längre bak
  • Ögonfransar
  • Ögonbryn
  • Håret i öronen
  • och så håret i näsan…

Vissa av dessa saker har givit mig problem… för det är inte lätt att sätta dit lösögonfransar.. och det är inte heller lätt när håret i näsan försvinner.. eftersom det inte något som ”fångar” upp det som rinner.. så det fortsätter rakt ut där det går.. alltså genom näsborren.. så jag har varit storkonsument av pappersnäsdukar på affären.. och jag är himla glad att det finns lågprisprodukter av detta… ”Euroshops” finns dessutom i 15 pack… och det har inhandlats två sådana förpackningar när jag har behövt.. för det har runnit över.. en hel del…

Nu har jag slutat med paclitaxel och börjat med xeloda som inte har håravfall som biverkning..

Det är nu nästa problem uppkommer.. för alla vet väl en sak.. och det är det att det kliar när hår växer ut…

kliar det inte uppe på skallen eller runt ögonen.. eller så kliar det i näsan eller i ”räva”…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,

17 svar

  1. Är det inte det ena så är det det andra😉 Minns vad jag längtade efter håret men ganska fort blev jag less på att det var överallt… det var enkelt att vara hårlös (förutom allt som rann från näsa och ögon) men jag väljer helt klart hår i alla fall🙂

    Kram på dig Pys, hoppas du mår så bra du kan!

    Jag fryser om huvudet när jag går och lämnar sonen vid skolbussen… som tur är så har jag en rätt så bra mössa som går ner över öronen.. och den kan jag inte ha när håret har kommit tillbaka.. så jag passar på att ha den nu.. för sen får sonen ta över mössan..
    Dessutom vet jag att jag kommer att svära när jag inte får en kam genom håret.. för då vet jag att jag att nu kommer knutorna i håret..

    Kram Pysis som mår väldigt bra just nu..

  2. Oj, oj, oj vad du kämpar. Jag beundrar dig verkligen, du är en stor kämpe.
    Varma hälsningar Liba

    Kämpar måste jag.. gör jag inte det går jag under..
    Och alla som kommer med kommentarer håller mig ovan ytan..
    Kram Pysan

  3. Men vad i helsike om operationen!? Jag såg fram emot att gå in här och läsa om dina magtuttar! Jag kan inte ens föreställa mig hur besviken och arg du måste vara! Du skall ju absolut ha en ny onkolog, en sådan kan man ju inte ha fortsatt förtroende för!

    Då var det lite roligare att läsa om håret. Inte nödvändigtvis om ditt hår utan mer att jag känner igen det, bla rondellkissandet samt ansiktsinkontinensen.

    Stor kram och styrketankar till dig!
    Inger

    Ja.. inte blir man glad inte.. och det är inte första gången som den här onkologen har trampat i klaveret..
    Nu får sjukhuset problem.. då de bara har en onkolog.. men jag vägrar träffa honom igen.. de får helt enkelt skaffa en ny.. n annars så ska jag anmäla sjukhuset.. till HSAN.. för det är ju jag som patient ska må bra när jag träffar sjukvården .. och den här läkaren har jag ingen förtroende för lägre…

    Kram Pysan

  4. Kramar, Pysan! STORA kramar! Jag håller på dig! Tumme upp, så är det bara!

    Vildhjärta.. jag kan bara hålla med dig.. tummen upp..
    Kram Pys

  5. Hej Pys.
    Att det inte finns en tablett för snabb tillbakaväxt .Ja det är jobbigt när det kliar.

    Ja idag är det Onsdag och dags för veckorapport.Om du orkar och har lust förstås.
    Kram Lillemor

    Hej Lillemor
    Veckorapporten finns under fliken ”Hår”.. kommer det inte som ett inlägg så kommer det därunder.. så ha lite koll där också..

    Kram Pysis

  6. hehehe…ja men klådan kan väl stå ut med….NOT😉 Jag brukar bli galen när det kliar….

    Det är inte kul när det kliar i näsan och i räva samtidigt.. vilken hand ska vart… ?

    Kram Pysis

  7. Varför skrivs det inte lika ofta?

    Vet inte.. har ingen aning…
    Kram Pys

  8. Hej Pys.
    Nu blir jag orolig.

    Hej Lillemor
    Varför är du orolig??
    Kram Pys

  9. Hej Pysan!
    Är också orolig….
    Kram!

    Den dagen maken går in och skriver då får ni bli oroliga.. inte annars..
    Jag har kanske inte lust att uppdatera bloggen varje dag.. så snälla…

    Kram Pys

  10. Saknar dig och din blogg! Hoppas allt är bra!

    Allt är bra med mig.. jag har bara varit upptagen med lite annat.. som 70 års kalas och så ett dataspel som jag helt och hållet har fått mig i sitt grepp.. och sonen har varvat spelet.. och jag ska väl inte vara sämre..

    Kram Pysan

  11. Hej, nu undrar jag som de andra. Hur mår du? Saknar dig på bloggen. Hoppas att snart skriver du igen.
    Varma hälsningar Liba

    Jag mår bra.. hade det hänt något hade jag bett maken att gå in och informera er.. så var lugna.. däremot om det kommer ett inlägg från maken.. då kan ni börja oroa er…

    Kram Pysan

  12. Tur det finns näsdukar i alla fall…
    Vad bra att håret kommer åter, det blir väl lite varmare om inte annat.

    Ha en fin kväll, Pysan.
    Kramar från Madonnan

    Ja, vad hade jag gjort utan näsdukar..
    Och det ska bli skönt att få tillbaka kalufsen.. så jag slipper frysa.. för nu börjar det bli kallt..
    Önskar dig en skön vecka..
    Kram Pysis

  13. Var är du, Pys?

    Här!!
    Kram Pys

  14. Du har det inte lätt vännen.
    Hoppas du snart slipper all skit och att det växer fort.
    Jag får min tredje Taxotere behandling imorgon och sen byter dom till nåt jag inte minns namnet på,ska fråga imorgon.
    Jag klippte ju av mitt hår när jag började få tussar i handen men har faktiskt fortfarande ca 1,5 cm kvar över hela huvet.
    Ha det så bra du bara kan vännen.
    kram catta

    En del får faktiskt behålla håret under alla cyto behandlingar.. de sa att den här som jag fick nu inte var så farlig för håret.. men när jag var där och visade hur mycket jag faktiskt tappade så förstod de att jag rakade av det.. för det ramlade så mycket att det var jobbigt..
    Men nu är det på väg att växa ut.. och det blir mörkt och inte grått.. tjohoo.!!

    Kram Pysan

  15. Hoppas du mår någorlunda och gör det som är viktigare än uppdaterar din blogg!
    Själv har jag duschat och tvättat håret och får då uthärda lukterna det för med sig med schampoo och lotion ( bränner, fräter) + att jag håller på att få tarmvred när jag ska torka mig.

    Jag har inte haft lust att blogga.. och då tar jag bloggpaus..

    Kram Pys

  16. Excellent weblog here! Additionally your website loads up very fast! What web host are you using? Can I am getting your associate link on your host? I want my site loaded up as quickly as yours lol.

  17. Great – I should definitely pronounce, impressed with your web site. I had no trouble navigating through all the tabs as well as related information ended up being truly simple to do to access. I recently found what I hoped for before you know it in the least. Reasonably unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or anything, web site theme . a tones way for your customer to communicate. Excellent task.

Kommentera

