En vanlig måndag men ändå ovanlig

var det måndag igen.. en sån där vanlig dag.. en måndag som är som alla andra måndagar.. men ändå en dag.. en dag som bara finns idag.. för den 23 november 2009 kommer aldrig igen…

Alltså måste man ta rätt på den här dagen.. som man gjort med alla andra dagar….

Orsaken till att jag inte varit på bloggen har sina orsaker..

Jag har nämligen inte känt för att blogga.. och jag har inte haft något att blogga om heller.. jag har i alla fall fixat första veckan med den nya cyton.. Jag mådde illa på onsdagen.. men det kan ha varit tårtan.. för vi var till svärmor och svärfar.. för att svärfar fyllde 70 år.. så det var den närmaste familjen som var samlad… och tårtan såg god ut.. så jag tog en sån där lagom bit.. men den var smaklös och alldeles för mastig.. men att den var smaklös hade jag inte hjärta att säga.. sen visade det sig att maken tyckte samma sak..

Igår hade jag mer eller mindre sovedag.. och det hade jag också på fredagen.. och i söndags klev jag upp klockan 11.. och fick lite panik då jag skulle ta min medicin klockan 11 och då skulle jag ha något i magen.. så det blev en klementin.. och så tabletterna.. för jag har ju sagt 11 och 23… och igår var det jobbigt att vänta till 23.. för jag ville lägga mig tidigare…

Mina fingrar mår fortfarande som de gör… jag har fortfarande känselbortfall på höger hand.. men det börjar bli bättre.. eller så är det bara som jag tycker.. men det gör inte lika ont längre…

Nu ska jag följa son till skolbuss!!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

8 svar

  1. Hej Pysan! Skönt att höra att du mår skapligt bra! Har blivit en vana att titta in på din blogg, så jag saknade din kloka o fyndiga inlägg. Ha en bra måndag! Kram Camilla.

    Ja.. jag mår så bra jag kan.. och så kul att ytterligare en ”ubåt” dyker upp.. sånt gillar jag.. välkommen att fortsätta att kommentera.. för det gillar jag också..
    Och fler inlägg lär komma.. var så säker..
    Kram Pysis som är uppe otroligt tidigt för att vara jag..

  2. Heeej!!
    Själv har jag undrat över varför jag inte kunnat skriva.. Jag som alltid brukar skriva i min blogg. Jag har inte ens ”orkat” läsa de bloggar jag brukar följa…
    Det har hänt för mycket runt omkring mig tror jag, orkar inte hantera något, typ…
    Skönt att se att du är här i alla fall 🙂
    Har det hänt nåt på läkarfronten? Vill fråga för din läkares beteende gör mig fortfarande vansinnigt irriterad!
    Hoppas du slipper mera biverkningar av pilerutterna.
    Kramar i rusket

    Kära Ima
    Ibland är det stopp.. jag får inte ut ett ord.. och varför då försöka att sätta sig och blogga.. det blir inte bra… det vet jag efter att ha bloggat i 3½ år… Det blir fel.. det blir krystat.. och det blir absolut inte bra.. och jag vill att det ska vara bra…

    På läkarfronten inget nytt.. jag har sagt till att jag inte vill ha honom.. och då började de att vi har bara honom etc. för att försöka få mig till att ändra mig.. vilket jag inte kommer att göra… ska inte träffa honom förrän efter tre månader då jag gjort en ny scint..
    Men maken ska följa med.. för att vara ett stöd för mig.. och han kommer säkert också att säga sin mening…

    Kram Pysis som inte har läst en blogg på en vecka…

  3. Samma här, välkommen tillbaka. Varma hälsningar.

    Välkommen tillbaka till min egen blogg?

    Kram Pys

  4. Hej igen! Är inte riktigt en ”ubåt”(fniss), har kommenterat hos dig förut, men inte så ofta och skrivit om min son ,som är 7 år och har lymfkörtelcancer. Kram.

    Du ubåtar.. det är en som dyker upp ibland och lämnar en kommentar.. och så dyker den ner igen.. alltså en som inte kommenterar på varje inlägg mer eller mindre..
    Det ar det jag menade.. 🙂

    Kram Pys

  5. Hej Pys.
    Skönt att se ett inlägg från dig.Blev lite orolig, men förstår att du bloggar när det passar dig.Men man kan väl få bli lite fundersam i allafall.Ja nu är du här ,då behöver jag inte gå och tjata till Gubben vad är Pys tro.
    Hoppas nu allt går bra med med magen och och du blir normal.
    Kram Lillemor.

    Hej Lillemor..
    Normal blir jag aldrig..
    Magen är lite som den är.. de sa man kunde få diarré.. och jag har inte sett en enda liten diarré.. däremot är det så att förstoppningen inte sagt hej då än..

    Kramar i massor Pys

  6. Det blev två” och” istället för att.
    Lillemor

    Hej igen Lillemor..
    Här säger vi inget om särskrivning, felstavningar eller bortglömda ord..

    Kram Pys

  7. Blev nästan lite orolig för att du var knäckt eller nåt. Men har du kunnat förmå dig att äta tårta under frånvaron så verkar du okej. 🙂 (Inga undermeningar där, menar bara att man inte ger sig på tårta om man är riktigt nere.)

    Nä.. knäckt är jag inte.. däremot är jag så jävla envis så den stackars onkologen (som fortfarande inte hört av sig) kommer att få sina fiskar varma.. och då ska maken följa med.. för att stötta mig och se vad han är för ”en tomte” för att använda hans egna ord..

    Kram Pysan

  8. Ataxia, det är det jag gör. Äter tårta när jag är nere och deppig. Jobbigt va en sån tröstätare.
    Tänk om jag kunde låta bli att tänka på mat ibland. Men det fräter så hemskt och det enda som lindrar är att äta.
    Jag försöker gå ner en del av de överviktskilo jag lagt på mig,172cm- 73-74kg.Det går sakta med kolhydratsmetoden, men då får man ju äta.

    Nu är det egentligen Ataxia som ska svara.. så jag håller mig i bakgrunden..
    Jag tycker inte att du verkar vara överviktig.. själv är jag ju 157 cm och väger 59 kg med kläder..
    Kram Pysan

Kommentera

