Min blogg eller din

Först är de det där med att det inte blev någon operation.. och jag kände inte alls för att blogga.. livet är viktigare än bloggen..

Jag går inte in och skriver för att du ska ha något att läsa.. jag går in och bloggar när JAG känner för det.. och inte när det passar dig.. du vet vem du är.. så det behöver jag inte skriva ut..

Jag vill inte veta av att jag öppnar min mail en gång till och får ett sånt mail i ansiktet..

Jag ska inte bli ifrågasatt varför jag inte bloggar.. och jag ska definitivt inte få order att gå in och blogga för att du vill veta hur det går med mig och min cancer…

Och jag är absolut inte dödssjuk och ligger på dödsbädden.. bara så du vet det..

Det får vara nog nu…

Får se om jag får tillbaka lusten att blogga efter det här!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

16 svar

  1. Heja Pysan! Det är rätta takter!!!!! (men hoppas så klart att du inte slutar blogga). Själv fick jag ett mail slängt i ansiktet där människan undrade hur jag planerade för min död. Ignorerade det, men det stack ändå till i själen ett tag och ploppar upp i tanken då och då….
    Kram Barbro

    Barbro.. jag har också fått en sån där grej.. att en person undrade om jag hade tänkt mig min begravning och hur jag ville ha det.. h*n tyckte att jag skulle skriva ner exakt hur jag ville ha det.. och för det första så även om jag skriver ner allt så kan det ändå inte bli så.. och jag är inte där och styr upp det.. för en begravning planerar man inte flera veckor i förväg som man gör med dop och bröllop.. så det kvittar hur många papper jag skriver.. dessutom är det så att den personen inte har med min begravning överhuvudtaget.. och tror nu inte att den ska bli bjuden den dagen.. för lite har jag att bestämma om..

    Kram Pysan

  2. Nämen lilla vän…det finns så många korttänkande människor som inte förstår 😦

    Kram!!

    Jag känner att det inte är kul att blogga.. eftersom jag känner mig nästan tvingad till det.. för det första så blir texten så forcerad och det blir inte direkt från hjärtat.. så som jag vill skriva… och jag måste ha lust…
    Kram Pys

  3. Hej Pys.
    Vad tråkigt det känns att du blir ifrågasatt,det är din blogg och du har så rätt när du säger att du skriver när och om det passar dig.
    Saknar dig skulle jag allt göra om du inte bloggar.Det kan jag väl få.?
    Sänder nu varma bry dig om tankar.
    Kram Lillemor

    Hej Lillemor..
    Det är inte kul att bli ifrågasatt om varför jag inte bloggar.. personen trodde till och med att jag inte hade långt kvar.. för det var bara då jag fick ha bloggpaus.. i princip.. och det kändes kan jag tala om..
    Visst får du sakna mig.. jag skriver när jag känner för det.. och som det är nu så är det just nu lite bloggtorka.. men jag kommer igen.. ha bara lite tålamod med mig…
    Kram Pysan

  4. inte kan du väl mena att det kommer mejl med den andemeningen??? Eh, jo… det gör det väl förstås när du nu skriver det… men herregud! Det finns självupptagna, okunniga, oempatiska idioter som översvämmar vår jord, så varför skulle inte nån av dem hitta till din blogg…

    Men jag ska ärligt erkänna att jag blev orolig när du inte skrev på nåra dar, du brukar ju det … klart man funderar och undrar om det hänt nåt… men pust 🙂 så vips var du tillbaka igen !!
    Kram!!

    Jag har inte lust att lägga ut mailet i min blogg.. för det ska inte få ta plats.. och jag får konstiga mail ibland.. detta för att jag har min mail på bloggen.. och då får man vara beredd på att få ”troll”.. med i smeten..

    Händer det något så kommer naturligtvis jag eller maken att gå in och skriva något… om hur läget är…..

    Kram Pysan

  5. Hej, jag blir ledsen att det finns sådana personer som sårar. Du har rätt Pys, detta är DIN blogg och vi får tacka för att få vara med och läsa den. Förhoppningsvis finns flera andra personer som tänker på dig med uppriktiga varma känslor som medmänniskor kan visa för varandra. Kram Liba

    Jag kan ju alltid stänga av kommentarersfunktionen.. och då blior det så tråkigt.. För det är MIN blogg och ingen ska komma här och säga vad jag ska skriva eller när jag ska skriva eller om jag ska skriva överhuvudtaget.. som det känns just nu så har jag inte lust.. så det är bara att sätta sig och vänta tills jag får lust igen..
    Kram Pys

  6. Precis! Det är DIN blogg, ta inte åt dig av sån där skit! Radera, radera, radera… det är vad jag gör med sånt jag inte vill veta av.
    kram Petra

    Delete knappen är och har varit en mycket bra vän i många läggen.. och utan den hade jag nog gått under.. tyvärr så har jag läst innan deleten inträffar.. för man vill ju inte ta bort ett fint och gulligt mail.. och överskriften säger inte alltid vad som står i mailet och då är man dum och öppnar..

    Kram Pys

  7. Helt rätt, Din blogg o ingen annans. Låt ingen tala om för dig vad eller hur du ska sköta den.
    Tänker på dig vännen
    KRAM

    Just det.. det är jag som sköter den här bloggen.. och det är min blogg.. och jag skriver när och hur jag vill.. ingen ska komma och skriva det på näsan..

    Jag har haft en liten gråtattack idag.. för jag pratade med onkologavd. om det där med op och min onk..

    Tänker mycket på dig också vännen..
    Kram Pysis

  8. Hej, jag är en sån där ”u-båt”, som dyker upp då och då. Jag läser en hel del bloggar av olika slag – ”livsödesbloggar” bokbloggar, stickbloggar m.m. Och jag tycker mig ha märkt att det här fenomenet att tjata på folk om att fortsätta blogga mest drabbar såna som skriver om sina svårigheter i livet.
    Är det medkänsla eller bara ren nyfikenhet, när man skriver till en vilt främmande människa att man är såå orolig? Man vill veta ”hur det går”, som i en spännande roman?
    Många bloggar som jag läser berör mig väldigt starkt, och naturligtvis hoppas jag att det ska gå bra för alla. Din blogg är bra för du tar upp en massa viktiga saker, som är bra att känna till!
    Fortsätt att skriva när (om) du känner för det, vi andra får vara tacksamma över att få ta del!
    En dag drabbas man själv, och då får man se om man orkar blogga om det (förmodligen inte, för min del)!

    Hälsn. o. kram
    Maria

    Jag har absolut ingenting emot ”ubåtar”.. för ni skriver här.. och ni skriver när ni har något vettigt att komma med.. när ni skriver kommentarer.. för det är ibland så att jag kan få ett uppslag till något att blogga om.. ibland blir det en inlägg.. ibland kan jag skriva att det ska jag nog blogga om.. men det faller ifrån mig.. och jag går inte in och läser alla mina kommentarer.. för det är för många.. däremot kan det mycket väl komma efter någon månad… då det legat och mognat i hjärnan på mig..

    Mailskrivaren frågade rent ut om det var så att jag låg på dödsbädden eftersom jag inte bloggat på nästan en vecka.. och jag tror att det är ren nyfikenhet som mailskrivaren skrev brevet.. för tänk att vara först med att få veta att Pysan inte har långt kvar.. För såna idioter finns faktiskt.. De är de personer som inte kan sätta sig in i min situation överhuvudtaget.. dessutom är det också så att jag tror att den här personen har skrivit kommentarer innan.. för språket var väl likt nämligen.. och det vet jag vart det kommer ifrån.. och därifrån, samma område, kommer också mailet..

    Så fortsätt du att ubåta..
    Kram Pysan

  9. Kära du!
    Jag förstår dig fullkomligt. Även utan kommentarer så har jag inte lust att blogga händer mig titt som tätt. Har inte haft några elaka än som tur är.
    Det finns så många oförstående personer, man kan ju undra om de inte har något eget liv och som bara vräker ur sig dumheter. Vi står över sånt eller hur. Det är du som äger din blogg och du skriver om och när du själv vill.
    Hjärtekramar
    Birgitta, Carolas mamma

    Var glad att du har sluppit trollen.. jag har haft nog av dem.. och en del tror att jag är samma person i livet som i bloggen.. och det är det till en mycket liten del.. det som är på bloggen är ju den sjuka Pysan.. Fast min humor lyser igenom även på bloggen.. för det är mitt sätt att skriva..
    Någon bloggare sa en gång ”Man är inte en bloggare förrän man har fått en anonym elak kommentar”.. vem som sa det har jag glömt..

    Så var lugn.. den kommer.. den anonyma elaka.. och då förlorar man bloggoskulden (som en annan bloggare uttryckte det).. Fast var glad så länge du ”håller på dig”..

    Kram Pysan

  10. Nu har jag fått testat synen och ska skicka in receptet till Favoptic, tror jag, och höra om det duger. Jag ser ju knappt, när jag kommenterar och det är ett helsike att stava, när jag ej ser.Nästan varje ord blir felstavat, och jag är så trött på det.
    Har ju läst på nätet att det är så, man kan göra.Ska bara kosta 1500 kr för progressiva brillor då mot ca 4000kr annars.Jag sitter med förstoringsglas .
    Går in och kollar till och från om det är nåt nytt på ”pysfronten”. Hoppas du har nåt roligt att syssla med! Scrapbooking kanske?
    Har vunnit för ca 24 000kr medelst lite scraping grejor som hjälp.
    Nattugglan ser i dimma nu!

    Grattis till vinsten..
    Just nu har jag svårt med scrappingen.. och det är för att jag har känselbortfall i höger hand.. och därför lite svårt.. men jag ska se om jag kan få igång handen igen..
    Så bra att du ser nu också..
    Kram Pysis

  11. Men himmel, ja – det finns folk till allt?!
    För oss normala så tror jag jag kan tala för fler när jag skriver att vi blir vana vid inlägg nästan varje dag och sedan när det inte blir så så blir man orolig för att det hänt nåt. Men tvinga dig att blogga känns väl hårt 🙂 Såna är vi väl alla, livet måste få ta mer plats än bloggen.

    Jag hoppas Pyset tar nya tag, kommer igen och krossar alla tvivlare. Och metastaser 🙂

    Stora soliga kramar !

    Jag kommer igen.. men inte riktigt än.. ni får ha lite tålamod.. för det är bättre om jag kommer med vettiga inlägg och att det tar tid emellan… än att skriva 10 inlägg om dagen som bara är blaj.. för jag vill ha kvailitet och inte kvantitet.. i bloggen..

    Kram Pys

  12. Hade nog inte brytt mig om att kommentera ett så idiotiskt krav ens. Det är ju därför jag skriver alls, om bloggen inte vore 100% min vore det totalt meningslöst, det ska inte vara minsta tvång med i spelet. Och det innebär förstås att man får respektera andra bloggare på samma sätt.

    Jag skrev inlägget för att alla ska veta att det finns idioter.. och dessutom att jag inte kunde svara på mailet.. och därmed svarade jag i bloggen.. för jag vet att personen läser bloggen… men mer uppmärksamhet lär den inte få.. Ömsesidig respekt..
    Kram Pys

  13. Tycker att det är sunt att man kan låta bli datorn några dagar då och då, jag får också massa pikar om jag inte uppdaterar min så ofta… fast du har ju verkligen skämt bort alla med täta inlägg, jag är så imponerad att du orkat.
    Hoppas att du snabbt kan lägga idioten bakom dig, och att cyton får extra fart av ilskan och dödar metastasen på ett ögonblick!!!
    Stor Kram

    Detta kändes skönt.. att det inte bara är jag som får pikar att jag inte uppdaterar.. Jag har mått väldigt bra under tiden.. och nu är det ju som det är.. och jag är på väg att börja igen.. så smått..

    Det finns de som uppdaterar 5 gånger om dagen… jag kommer med ett.. och högst tre inlägg per dag..
    Men nu ska jag ta fram kameran..
    Kram Pys

  14. det finns ju en del elaka människor tråkigt nog som säkert är missnöjda med sitt liv eftersom dom kastar ur sig elakheter…
    Jag har ju själv råkat ut för detta..på bloggen och i verkliga livet när man är ute…..man ryser när man ser hur hat kan lysa ur någons ögon…mycket läskigt och obehagligt..
    Massor med kramar Pys

    Ja.. man blir nästan mörkrädd… hur folk som inte känner mig överhuvudtaget bara kan vräka ur sig att jag ska blogga för att de ska ha något att läsa och reta upp sig på..

    Men snart är bloggpausen över känner jag.. det är mycket i huvudet som måste ut.. för jag mår bara dåligt om jag ska ha det i skallen.. så ut med det på bloggen bara..

    Kram Pys

  15. Ja du Pysan du vet att jag också råkade illa ut för ett år sedan då slutade jag blogga som Syster Yster.
    Men jag ångrar det ibland för jag känner att de som hotade mig då , vann.
    Så idag bloggar jag hemskt sporadiskt och är mer på FB där jag väljer vilka som ska få läsa.
    Kram och bara fortsätt göra ”som du vill” för det är det enda som räknas.
    Kramar i massor

    Jag har som tur är inte blivit hotad.. utan personen ifrågasatte varför jag inte bloggade.. för enda gången jag i princip hade skäl att inte blogga dagligen var om jag var på semester eller om jag låg inför döden…

    Kram Pys..

  16. Pysan!

    Stå på dig. Det är din blogg så låt aldrig nån förstöra den för dig.
    Du väljer, ingen annan när du vill o kan skriva.

    Kram Barajag

    Japp.. här är det jag som bestämmer..
    Kram Pys

Kommentera

