Bävar lite redan..

Jag hoppas att försäkringskassan kan förstå ordet ”metastaser” och att man faktiskt är kroniskt sjuk och inte vet om jag lever nästa sommar eller om jag har 10-tals år kvar.. För jag vet ju inte..

Jag ska inte ha ekonomin att oroa mig för.. det räcker att jag oroar mig för att jag ska dö i förtid.. än att jag ska oroa mig för den ekonomiska biten.. för välbefinnandet för mig är ju så viktigt.. att jag ska överleva… att faktiskt kunna unna sig lite ”lyx” ibland.. som en flaska vin eller något annat gôtt.. för det är välbefinnande för mig.. att äta gott (det jag kan) och dricka gott..

Det ända jag vet är att jag har metastaser och att jag har ont så jag går på morfin.. och vem vill låta någon gå och jobba med en massa morfin i kroppen..? Ja, jag bara undrar.. för jag är inte sjukskriven för ryggont.. utan för ”sprid Bröstcancer med skelettmetastaser”..

Jag hoppas att försäkringskassan den dagen då det har gått ett år förstår vilken sits jag sitter i.. men jag vet ju hur de är och hur de tänker.. och en cancersjuk med morfinberoende är kanske inte värt att sätta i arbete..

Dessutom är det onsdag idag… och min veckoliga hårvisning.. för nu kan vi börja att faktiskt prata HÅR…
Denna gången blir det två bilder..

Ha en fortsatt bra dag!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

13 svar

  1. Godingen min….

    Skickar in ”lyx”, välbefinnande, glitter och gummistövlar med fötter i god mylla!

    KRAMAR
    Knytet

    Njuter i fulla drag… av lyxen..
    Kram i massor
    Pys

  2. Japp!!! Jag SER det!!! Jag SER håret nu!!!! 😀

    Ja.. jag ser ljuset…
    Kram Pysan..

  3. Se där…nu börjar det gro 😉

    Ja du, det är på hög tid att onkologerna börjar blanda sig i debatten nu…..för läkarna har varit fööööör tysta när det gäller sjukförsäkringsfrågan.
    Den där Husmark-Persson kvinna är inte riktigt klok som inrättat dessa riktlinjer……..och försäkringskassan är inte heller vid sina sinnen .

    Kram

    Har f-kassan någongång varit vid sina sinnes fulla bruk??
    Jag bara undrar…
    Det är skönt att en läkarkår faktiskt börjar ryta till.. för det är inte bra för cancerpatienter att ha fler saker att oroa sig för.. det räcker väl med sjukdomen och vad den ställer till det..

    Kram Pysan

  4. Så bra att någon äntligen reagerar mot detta befängda agerande för naturligtvis har du helt rätt!

    Tackar.. ja, för jag ska inte behöva oroa mig för min ekonomi.. det räcker väl att jag inte vet hur lång tid jag har kvar…

    Kram Pys

  5. Ja, hoppas att många reagerar mot detta vansinne att inte förstå att människor är sjuka på ett eller annat sätt och inte bara kan jobba ”i ett anpassat arbete”. Detta upprepar de som ett mantra. Jag är själv drabbad (inte av cancer men av FK) 😦
    Kram på dig!

    Gott Nytt (H)år 😉

    Gott nytt år.. redan.. men håret är på sin plats.. vet du hur infernaliskt det kliar när håret växer ut i näsan??? F-kassan tror att de kan leka gud.. och den andra som också gillar att leka gud är Herr Reinfeldt… Tror du att någon har lust att låta någon som går på morfin jobba..?? 🙂

    Kram Pysan

  6. FK:s agerande är på gränsen till ”kriminellt” och visar att vi har precis den människosyn som vi så hängivet förnekar.
    I retoriken är alla lika mycket värda… i verkligheten sparkar vi även på dom som redan ligger.

    Halleluja, vilka sagor dom vill få oss att tro på!

    Ja.. och regeringen tror även på ”Rödluvan och vargen”.. Fast de gick ut och sa att de skulle göra så här innan valet.. så vi varnade.. men ändå så gick folk ”på det”.. för fuskarna skulle sättas dit.. att sen dödssjuka drabbas hade de ingen tanke på…
    Kram Pys..

  7. Jag tycker likadant: Fy skam för FK och politiker som ligger bakom. Hoppas att det är slut med nitisk tolkning av regler som FK gör.
    Glädjande att håret växer på nytt och kalufsen är på väg.
    Snyggt med snöflingor som faller över din blogg. Inte syns de bara hos mig?
    Varma hälsningar Liba

    F-kassan är som de är.. paragrafryttare.. och det är bara att inse att så är det. och det får vi leva med.. här har ni våra vallöften… det är bara att tacka och ta emot av dem som valde fram den här regeringen..
    Det lilla hår jag har känns faktiskt.. jag fryser inte lika mycket om skallen när jag går ut…
    Snön faller alltid på WP bloggarna från första december och jag vet inte riktigt när det sluta snöa..
    Kram Pys

  8. Hej Pys.
    Ja det var på tiden att det uppmärksammas,det är ju inte klokt som dom behandlar sjuka människo,bra att läkare står upp för sina patienter.För lyssnar man på politikerna så är allt så bra dom kan verkligen få allt till det bästa.

    Håret växer på,måste vara skönt för dig att se.Och snöar gör det också på bloggen.Fint.
    Kram Lillemor.

    Hej Lillemor..
    Ja.. jag är så glad över ”fjunet”.. och jag kan ha sån tur att jag kan ha det uppsatt redan på julafton…och snön kan jag ta bort ifall den stör…
    F-kassan lyder bara vad de högre upp säger.. men glädjen av att det finns läkare nu som faktiskt börjar att sätta ner foten är jätteskönt.. och min ena läkare (inte onkologen) är sån som strider.. så jag oroar mig inte än…

    Kram Pysis

  9. Hårresande! Ja alltså försäkringskassans riktlinjer! Stackars satar som sitter där och är tvingade att följa dessa helt sjuka riktlinjer. Bra att några onkologer har rutit till, men det måste ju rytas högre så de idiotiska politiker vaknar till i verkligheten. Ja håret gror på bra, skönt att slippa vinddraget. Men använder du sjal och mössa mest hela tiden? eller kör du”naturell”? Kram Gunsan

    F-kassan lyder ju bara vad Herr Reinfeldt och hans kära underhuggare har bestämt att f-kassan ska bete sig.. för fuskarna ska jagas med blåslampa.. och mina metastaser ser man inte.. mer än på en röntgenplåt.. och kan man lita på maskiner.. tycks regeringen tänka.. Jag önskar ingen varken cancer eller metastaser.. men ibland..
    Det gror. och man ser nästan från dag till dag nu att det växer..
    Mössa har jag när jag går ut.. men inte inomhus… så mössa och jacka åker av så fort jag kommer innanför dörrar.. för annars blir jag för varm.. så mössa utomhus och naturell inomhus…

    Kram Pys..

  10. Det handlar ju inte om att man tvingas jobba i direkt mening, utan att det ska krävas en hel del för att man ska få pengar man inte gjort sig förtjänt av. Det är bra. Sen att det tillämpas märkligt i enskilda fall är en annan. Jag vet ju inte hur det är att ha cancer, men du skriver ju om smärta, neuropati, kissedagar och förstoppning. Mina symptom är andra, men en försvarlig del av min vakna tid går ut på att hantera och överleva dessa symptom. Det är mer än ett heltidsjobb bara det, och någon paus över helger eller semester finns inte på kartan. Det verkar som om det där gäller för dig också, rätta mig om jag har fel. Det finns liksom inget utrymme för att jobba vid sidan av allt det där.

    Du har så rätt så rätt… det är mer än ett heltidsjobb.. bara då när jag har mina kissedagar och springer på toa så där en 10 15 gånger på en dag… eller smärtan i ryggen som ibland får mig till att jag får stå upp vid datorn.. och att jag när jag har sovedagar.. sitter och somnar vid datorn… hur kul är det att somna över en boende.. det räcker att jag har svimmat över en boende en gång för längesen..
    Dygnet runt använder jag min energi till att överleva och bekämpa det som försöker ta över min kropp..

    Kram Pysan

  11. Jag tror inte de avser folk som är under behandling, utan det gäller säkert de som går och väntar på sina återfalls år ska gå ut. Många jobbar ju deltid denna tid, vissa kanske inte jobbar alls. En del jobbar heltid ganska snart, jag tror de tänker på att styra upp den tide. Folk som behandlas kan omöjligt jobba, så dum är nog inte regeringen.

    Du har fel.. det gäller dem som även medicineras.. alltså jag om några månader… för jag har redan fått vissa indikationer på att jag snart sitter i sjön jag också.. för de som har metastaser behandlas nämligen på ett eller annat sätt… antagligen genom cytostatika i droppform eller i tablettform.. och det är sjukhusbesök minst en gång i veckan..
    Så Regeringen är en skock med får som är DUMMA…
    För är man så dålig i cancer så får man all tänkbar behandling… även om det är kört.. för man testar allt…

    Kram Pys

  12. Thanks for sharing superb informations. Your website is very cool. I am impressed by the details that you have on this site. It reveals how nicely you understand this subject. Bookmarked this website page, will come back for more articles. You, my pal, ROCK! I found simply the information I already searched everywhere and just couldn’t come across. What a perfect web-site.

  13. […] “Vem vill låta någon gå och jobba med en massa morfin i kroppen?“ […]

Kommentera

