Hår igen och lite om mig och ett litet fan

Det finns en ny bild av mitt hår under rubriken ”HÅR”..
Vill ni kommentera detta så ska ni göra det.. gör ni inte detta så kommer de kommentarerna obevekligen att tas bort…

Annars är det bra med mig.. jag är fortfarande trött.. men med ett Hb på 96 så är det inte så konstigt att jag är trött.. och sitta och sova har jag inget problem..

I morgon ska jag gå till klåparna på lab på vårdcentralen.. och jag hoppas att de sticker rätt och sättet på plåstret över stickhålet.. så jag inte har stickhålet där tejpen sitter… för det är bara stick i fingret…

Jag har fått en kallelse.. och nu gör vi ett nytt försök.. jag ska till plastiken och träffa doktor H.. Jag har träffat doktor H en gång innan och han är mycket kompetent och en sån där som man får förtroende för direkt.. Så det ska bli väldigt kul att höra vad han har att säga.. så det här med mina tuttar fortsätter.. för jag vill ha ett nytt bröst nu… jag har väntat längre än de flesta.. och nu är det väl ändå min tur… tycker man..

Emil Kramer… vårt speedway hopp.. har kört ihjäl sig.. i den berömda kurvan vid sjön Ymsen… ja, där Ymseborg ligger för er som läst Arnböckerna.. Jag tänker på hans dotter.. som just innan jul blev faderlös…
Det är inte första gången som den feldoserade kurvan tar människoliv.. och Emil var inte den första och han lär inte bli den sista.. så de måste göra något åt den där kurvan nu.. för svänger man inte så åker man rakt in i den där bergväggen…

Jag måste göra något nu så jag blir lite gladare..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

3 svar

  1. Min farfar gillade att ta blodprov. Jo, faktiskt. Så varje gång frågade han sjuksyrran ”Är du amatör?” så att hon blev nervös och stack fel, han sträckte fram en arm som han av erfarenhet visste inte funkade i sammanhanget och en massa sånt där bus för att dra ut på upplevelsen. Hehe, man har att brås på, men förkärleken för blodprov har jag inte ärvt, har hitintills bara lyckats jobba bort harigheten och nålskräcken.

    En sån farfar hade jag velat ha.. Jag har bara träffat min farfar en gång.. och han är borta sedan 1965.. så jag minns inte så mycket av honom.. men han står i min bokhylla.. för han var författare… så det är kanske därifrån jag har fått min glädje av att skriva och formulera mig…
    Är man spruträdd så är man.. och det kan man inte direkt öva upp…
    Kram Pys

  2. Snart kommer ”snurrorna” som min son kallar våra kryllor. Härligt!

    Mitt Hb ligger just nu på 124, tjohooo! Men det efter 3 Duroferon om dagen och en multivitamin som också innehåller järn. Så nu klarar jag en hel dag utan små tupplurar.

    Må gott
    kram

    Vilket kanon Hb du har.. fast jag är glad att jag har ökat från 92 till 99.. men jag har ändå små napps…
    Kram Pysis

  3. Tog då och då blodprov som barn, var jätterädd för nålen vilket inte blev ett dugg bättre av att sjuksyrrorna tjatade på om hur tunn den var, jag ville inte höra talas om den. Tjatet upphörde så småningom, och jag fick ro att bearbeta rädslan. Numera vill jag inte titta, men får det helst bara överstökat. Som så många andra obekväma ting som förekommer i min vardag.

    Jag har ett obehaglig minne om när jag som liten blev biten av min hamster och skulle få stelkrampsspruta… och tröjan drogs upp.. för sprutan skulle tas i ryggen på den tiden.. och jag grät och ville inte.. utan mamma fick hålla mig och så rätt som det var så stack de.. de varnade inte.. som de gör idag att ”nu sticker det till”… utan de bara körde in sprutan i ryggen på mig… glömmer det aldrig.. tur att jag inte blev spruträdd..
    Så visst har det blivit bättre inom sjukvården..
    Kram Pysan

Kommentera

