Trött men ändå uppåt

Jag var på vårdcentralen och tog blodprov.. och på eftermiddagen ringde syster I och talade om för mig att värdena var bra.. De vita var tillräckligt höga för att jag ska börja med cytostatikan på måndag.. och blodvärdet hade gått upp från 92 till 99.. så på torsdag ska jag gå ditt innan jag träffar doktor H.. För jag ligger så lågt att jag behöver en spruta men NeoRecormon.. alltså EPOn.. men jag märker att jag faktiskt ligger högre när det gäller blodvärdet.. för jag är inte lika trött… fast trött är jag fortfarande.. men det går åt rätt håll i alla fall.. och i morgon blir det frukost igen.. och så innan det gått 30 minuter så ska jag stoppa i mig tabletterna.. de där bajsbruna…

jag somnar inte lika lätt vid datorn… men jag gör det ändå lite då och då.. och det är lite läskigt för jag vaknar ofta att jag tror att jag trillar på något sätt… och rycker till och så vet jag inte riktigt vart jag är… och det tar någon sekund innan jag förstår vart jag är och vad jag sysslar med.. och ibland somnar jag när maken eller sonen pratar med mig.. och de kan få mycket konstiga svar på vad de säger till mig..

När det gäller min hårsituation så kan jag meddela att det för det första fortsätter att klia på de ställen som håret växer ut på.. och det kan ni ju lista ut vart jag kliar mig någonstans…
Enligt sonen är jag numera i kiwistadiet.. jag har genomgått vindruvestadiet, perikostadiet.. och nu då kiwistadiet.. och snart är det mochichistadiet.. och sen blir det kryllstadiet.. och då är jag fullt utvecklad…
Ögonen börjar få en vacker svart ram nu.. för nu håller även ögnofransarna på att växa ut.. och det syns.. känns otroligt skönt faktisk..

Tid att leta mascara..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

8 svar

  1. så du ska börja med cyto igen ?

    Skönt att blodvärdet har gått upp lite grann…men 99 är väl också lågt….här i stan blir man inlagd om man har under 100…

    maken brukar somna med boken i hand..jag fotade för det såg så roligt ut 😉

    Jag har så ont i kroppen..finns inte ett ställe som inte värker..måste få en tid hos min doktor nu för det här är hemskt…

    Kram

    Jag knaprar Xeloda som är cytostatika i tablettform.. och tar 4 på morgonen och 4 på kvällen… efter det att jag har ätit något.. för jag måste ha något i magen.. Hbt är lågt.. men jag ska ju få spruta idag.. så jag hoppas att det är bättre nästa vecka..

    Inte kul att ha värk.. vart ifrån kommer smärtan… vet du det?

    Kram Pys

  2. Hej Pys.
    Vad skönt att du kan få behandling.Hoppas du inte mår dåligt sedan.Att ögonfransarna börjar växa måste göra mycket för välbefinnandet .
    Har inte fått svar ännu.
    Lycka till i morgon,då blir det ingen sovmorgon då?
    Kram Lillemor

    Hej Lillemor
    Jag är glad.. för ögonen syns mycket bättre nu.. fantastiskt att lite mörka hårstrån kan göra så mycket för att ändra ett utseende.. så nu får Bambi konkurrens… 😉
    Kram Pysan

  3. Du har ett nobelpris att hämta inne hos mig. KRAM

    http://soulsistersdiary.blogspot.com/2009/12/nobelpriset-i-mammakunskap.html

    Tackar.. kommer in och hämtar det när jag får tid…
    Kram Pysis

  4. Hej, vilken fin utväckling du går genom som en fjäril från en pupa till en vacker fjäril. Snart blir du fullt utvecklad. Grattis, grattis också till lite högre blodvärden och behandling.
    Varma hälsningar.

    Som jag skrev till Lillemor.. så har Bambi nu fått konkurrens av mig.. Det är bara ögonbrynen som ska växa ut också.. och tuttarna.. sen ska jag göra stan osäker..
    Kram Pysan

  5. Vad gött att det går framåt Pysan! Hoppas metastaserna får sig en jävla match så de bara dryper av och aldrig mer visar sig! Kram

    Ja.. det hoppas jag också.. jag har skickat ett antal med vräkningslappar men det verkar inte förstå vad det står…
    Men de får ju en fortsatt match.. för jag ger mig inte. och jag är jäkligt envis,, och det är bara positivt..
    Kram Pys

  6. Det första håret som kom på mig var som bebisfjun, men det skulle ju rakas bort efter några veckor. DÅ grät jag.
    Men nu kommer det nytt. Å fort går det! Mörkt och lockigt.

    Jag önskar dig all lycka till, men orkar inte läsa så mycket av din blogg. Det är så nära och smärtsamt.

    Varmaste kramen till dig.
    Å här kliade det inte alls.
    Konstigt nog!

    Vadå raka bort det första håret?? Det gjorde jag inte förra gången och jag tänker inte göra det denna gången heller… För jag förstår inte varför man ska göra det.. och dessutom så är det ingen på avdelningen som sagt det till mig.. men jag träffar dem idag så jag ska ta och fråga dem om man ska göra detta,,

    Har du bröstcancer…? Eftersom du tycker att det är smärtsamt att läsa min blogg…
    Det kliar på mig när håret växer ut.. speciellt ögonbryn och ögonfransar.. för de tappade jag inte förra gången.. för det här rävgiftet jag fick denna gången tog samtliga hårstrån.. Så i förhållande till FEC behandling så är Paclitaxel behandlingen inge rolig resa… men det är bra att behandlingen fungerar… och idegran är ju skitgiftigt.. vilket Paclitaxel bygger på…

    Kram Pysis

  7. Vete tusan varifrån jag har så ont…min doktor tror nog att det är psykiskt…själv känner jag att något inte är rätt i kroppen. Måste kämpa vidare ..

    Kraaaaaaaaaaam

    Gå till doktorn och tala om hur du känner det.. och låt dem ta prover på dig.. för i ett blodprov får man reda på så mycket att det är rena vetenskapen..
    Kram Pys

  8. I do believe all the ideas you have introduced to your post. They are really convincing and will certainly work. Still, the posts are very short for beginners. May just you please lengthen them a little from subsequent time? Thank you for the post.

Kommentera

