Ytterligare mediciner..

Jag har idag uppsökt en vårdinrättning nära mig.. och där konstaterade läkaren att hon inte ville skära i min tå..

Utan den bandagerades med kompresser indränkta i asolsprit och det var kallt att få dem runt tån.. sedan ytterligare en kompress för att avsluta paketet med en fingertuta där det fanns skumgummi i…

För det vet ju alla som har haft nageltrång att det är den tån man slår i överallt och då gärna på den onda sidan.. och den smärtan är bara så infernaliskt smärtsam.. att man nästan svimmar på kuppen…

Jag fick Heracillin 750 mg utskivet.. och denna jättetablett skola jag ta tre gånger om dagen i 10 dagar…

nu ser det ut så här i mina dosetter.. Ja, jag har två för det får inte plats annars..

Morgon:
1 Depolan 100 mg (Långtidsverkande morfin, smärtlindring)
1 Depolan 60 mg (Långtidsverkande morfin, smärtlindring)
1 Depolan 30 mg (Långtidsverkande morfin, smärtlindring)
2 Morfin Meda 20 mg (Korttidsverkande morfin, smärtlindring)
1 Morfin Meda 10 mg (Korttidsverkande morfin, smärtlindring)
1 Postafen 25 mg (För illamående när det gäller morfinet)
1 Omeprazol 40 mg (För att skydda magens slemhinnor av morfinet)
2 Panodil 500 mg (Mot smärta)
1 Furosemid 40 mg (detta är den berömda kissetabletten och den tas varannan dag, så jämn vecka blir det tisdag, torsdag och lördag och udda veckor blir det måndag, onsdag, fredag och söndag..)
4 Xeloda 500 mg (Cytostatika, tages i 14 dagar och sen vilovecka)

Till kvällen ser listan nästan lika dan ut.. se själva…:
1 Depolan 100 mg
1 Depolan 60 mg
1 Depolan 30 mg
2 Morfin Meda 20 mg
1 Morfin Meda 10 mg
1 Postafen 25 mg
2 Panodil 500 mg
4 Xeloda 500 mg

Till detta får jag nu också Pamidronat 90 mg/500 ml och det var tredje vecka för att stärka mitt skelett…

Just nu ligger jag också under 105 i blodvärde och då får jag NeoRecormon 30 000 E varje vecka.. och om blodvärdet är mellan 105 -> 120 så får jag detta var 14 dag.. alltså har jag sprutor hemma.. eftersom jag inte ska till avdelningen förrän den 4 januari 2010…och jag låg ju så lågt sist.. så de trodde inte (även om jag tog en spruta den 25 december) att jag ska ha kommit upp över 105…

Och så nu p.g.a. den lilla svullnaden jag har i foten så är det ytterligare mediciner som ska ingå dagligen… himla glad att jag inte käka Xeloda denna vecka.. för jag har just avslutat min andra dos med Xeloda..

Många tabletter blir det…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

16 svar

  1. Hej igen Pys!
    Kära hjärtanes vad du skall få i dig varje dag.Det räckte verkligen som det var,och nu ytterligare, ja bara denna onda tå blir bra så må det väl vara hänt.
    En hel del pyssel måste det vara med att hålla reda på, och fylla dosetterna.
    Må nu tån snabbt bli bättre.
    Kram Lillemor

    Hej Lillemor..
    Jag fyller dosetten varannan söndag… och då tar jag en tablett i taget.. men det blir ju 28 av en sorts tablett.. utan kissetabletten som bara blir 7.. eftersom det är en tablett varannan dag.. och så omeprazol som blir 14 tabletter… för det är bara på morgonen jag tar dem.. Jag är glad att jag inte har tabletter som ska tas 3 gånger per dag.. eftersom då hade jag fått fylla på varje vecka och det hade blivit lite tufft…

    Kram Pys..

  2. Hur fasiken kan du få i dig nån mat med all denna medicinering som tar plats? Fy sjutton! Smakar du inte bara kemikalier efter dessa intag? Jag luktar ju samma skit som jag stoppar in. Ja, det behöver ej va skit, utan sånt som andra människor kan äta utan att lukta.
    Det går ut i blod och hud och stinker. Min kropp är ej som andras. Den vet ej hur den ska göra ,för den har hamnat helt i olag och ingen läkare begriper det. För det finns inga test i världen som visar vad som är fel,när hela kroppen är i kaos.

    Ett sånt test hade varit bra att ha.. kan du inte be att de tar alla tänkbara prover som finns… för då kanske de kan hitta något..
    Det smakar inte direkt… jag sväljer ju allihopa.. och det går riktig bra.. allihop på en gång numera.. eller rättare sagt.. jag tar först de tre morfin meda och sen när de börjat verka så kan jag kliva upp och då tar jag de andra.. och det gå bra..
    Lukta har jag inte märkt däremot kan jag fortfarande inte äta köttfärssås.. utan då får jag stekt bacon istället och det går alldeles utmärkt.. och något konstigt med luktsinnet har jag inte märkt av och det är jag glad för…

    Kram Pysis..

  3. Oj, vad många tabletter. Hoppas att tån blir bättre snabbt. Styrkekram från Åsa, som gjort andra påfyllningen nu i em, det spänner en del och kommer nog att göra det i morgon med.

    Ja, det är en halv frukost..
    Har du en expander? Hur går det.?
    Hur ont gör det?
    Du får gärna skriva och berätta.. för det är det som jag ska gå igenom snart..
    Kram Pys

  4. Gott nytt år, Pysan!

    Detsamma…

    Kram Pys

  5. Hej Pys.
    Gott Nytt År!!
    Önskar dig ett riktigt bra År med mycket positivt runt dig.Hoppas tån har blivit bättre?
    Många Kramar från mig till dig.Lillemor.

    Gott Nytt År 2010 önskar jag dig också Lillemor..
    Kram Pys..

    Ps. tån är inte bra än… väntar på op…

  6. Ett riktigt GOTT NYTT ÅR till dig… med stadigt förbättrad hälsa, nya tuttar, många nya blommor, resor och mycket av allt som du tycker om…
    Själv ska jag idag gå en match med min medfödda dödsångest som vanligt… hittills har jag överlevt!

    Glad att du överlever din dödsångest.. för den ska inte knäcka oss.. vi står enade i kampen mot döden.. det vet du om..
    Nya tuttar blir det… och jag hoppas att mina blommer har överlevt denna jävulska vinter…

    Kram Pysis

  7. GOTT NYTT ÅR önskar jag,
    och hoppas att det verkligen blir ett snällt år med mindre plågor för oss alla sjuka!

    Gott Nytt År 2010
    och jag kan bara hålla med…

    Kram Pysis

  8. Önskar dig ett gott nytt år och massor av nya krafter inför 2010.
    Och så många styrkekramar direkt från hjärtat
    Birgitta, Carolas mamma

    Jag önskar dig också detsamma om 2010…

    Kram Pysis

  9. GOTT NYTT ÅR MIN PYSA!!!

    Kramen
    Knytet

    Gott Nytt År 2010 mitt lilla Knyt!

    Kram Pys

  10. Hej Pysan.
    Jag tror jag känner dig… säg till om jag har fel.
    Helsingborgsmammorna?
    Visst är det väl Du?
    Skriv gärna till mig!
    Jag beklagar den hemska sjukdom du drabbats av! Mitt hjärta värker för dig! Jag förlorade min älskade pappa till sjukdomen för snart 5 månader sen, det är så hemskt.
    KRam kram!!

    Hej Maya

    Visst är det jag.. du hade dina jättehundar.. har du kvar dem?.. och hur är det med familjen.. blivit fler eller? Skriv gärna och berätta.. mailen hittar du där det står E-mail.. bara att klicka och så skriva…

    Kram Pysan

  11. Jag har lagt in en länk till din blogg på min sida, hoppas det är ok för dig.
    Kram

    Det är helt ok från min sida… alla länkar är bra..

    Kram Pys

  12. Hej Pysan ,hittade din sida och kände igen dig ,det är med smärta jag ser att den här djävla cancern drabbat även dig …………………… Ser att Maya (som jag tipsade) också skrivit till dig ,jag är också en fd Helsingborgsmamma medlem ,vi träffades några gånger och jag var ninflyttad hit till Skåne då …….
    Även min far lämnade oss i denna sjukdom för ett par år sedan ……………
    Jag kommer att följa dig här på sidan ochj du får gärna skriva till mig också ,jag skickar många varma och styrkande Kramar !!!!!!!!
    Annika

    Hej Annika..
    Det är alltid roligt med nya läsare.. och cancer är en djävulusisk sjukdom.. den är lömsk som fan…
    Fortsätt du att följa mig.. jag ska försöka bli bättre på att blogga…

    Kram Pysis

  13. Hoppas nageln fixat till sig nu, det gör riktigt satans ont. Ha ett riktigt gott o friskt nytt år,det tänker jag ha själv med. Kram kram.

    Nageltrånget har inte gett med sig.. och jag väntar på operationstid.. vilken är jobbigt det också.. eftersom jag idag vet att det är cyton som indirekt är boven i dramat… och hade jag fått veta det från början att nageltrång förekommer i större utsträckning när man behandlas med xeloda…skit…

    Kram Pys..

  14. oj, jag skriver på Majas dator, Gunilla är alltså gamla hederliga Gunsan

    Förstod det då jag såg avataren.. 🙂
    Kram igen…
    Pys

  15. och oj vad mediciner du måste käka! Själv har jag problem med att hålla ordning på Tamoxifenet en gång om dan, men självklart förstår jag skillnaden, du känner väl av med en gång om du inte tar dem regelbundet. Kram kram igen!

    Den enda tabletten som jag måste ta vid en viss tid är xeloda… och då ska det gå precis 12 timmar mellan tabletterna.. och jag ska ha käkat innan.. för magen får absolut inte vara tom.. så jag sätter mobilen på att ringa kl. 08.00 för att äta och 08.30 för xeloda…och så 20.00 respektive 20.30… så tar jag morgontabletterna samtidigt.. utom Morifn Meda (korttidsverkande morfin) som jag måste ta innan jag kliver upp.. annars kommer jag inte upp ur sängen…

    Kram Pys

  16. Du har verkligen inte haft tur Pysan…. Hoppas tån är bättre och du piggare..
    kram anki

    Tur har jag haft.. i kärlek… och det är jag förbannat glad för.. han står tappert vid min sida…

    Kram Pysis…

Kommentera

