Kissedag och nageltrång

Kissedag och nageltrång är ingen bra kombination har jag upptäckt.. det gör ont när jag går och naturligtvis så slår jag i den i princip varje tröskel på väg till toaletten.. och det gör ont.. och när man dessutom har kissedag och rusar på toa allt som oftast.. Det rimmar illa..

Annars har jag inte mycket att rapportera.. det är – 21 grader kallt idag och genom att jag inte rör mig på samma sätt nu när jag går med rollatorn.. för överkroppen är stilla och jag använder den inte på samma sätt som om jag inte hade haft rollatorn… Dessutom har jag frost på insidan av fönstret…. och så även isbeläggningar.. se själva här..

Dagarna går sakta men säkert.. och den 15 ska jag träffa doktorn och få en ursäkt hoppas jag… och det har tagit tid… fast jag såg honom ett par gånger när jag fick behandling.. men han rörde inte en min.. så vi får se vad som händer den 15… ska bli spännande.. och maken ska följa med som moraliskt stöd… Då ska jag också träffa SSK så jag får nya blodsprutor.. för jag ska ju ta en ikväll… eller rättare sagt maken får ta den.. för min högerhand fungera fortfarande inte tillfredsställande.. men den är något bättre tycker jag..

Har också fotograferat min frukost…

Som ni ser är det en hel del att svälja.. De tre vackra tabletterna i varsin färg.. är depolanet i olika mg.. den oranga är 100 mg, den gula är 60 mg och den blågröna är 30 mg.. och de tre som är lika stora är Morfin Meda då både 20 mg och 10 mg.. det ända som skiljer är att på 20 mgaren står det MR och på 10:an står det MO… sen har ni omeprazolen och det är den stora vita kapsel.. sen de fyra ”bajsbruna” är xeloda som alltså är cytostatikan.. De två små runda vita är postafen och furosemid…

Och håret växer som om det hade fått någon typ av näring.. för det växer som ogräs och maken talade om igår att jag faktiskt fått lite sovruffs bak i nacken… och glädjen över detta är stor.. för det känns.. att det växer…
Se själva..

Håret v.12 efter avslutad paclitaxel..

Fy fan, för snö.. jag kommer knappt fram med rollatorn..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,

8 svar

  1. Hej Pys.
    Trevligt att höra ifrån dig.Ja det kan inte vara en höjdare att ha bråttom in på toa när man har ont och svårt att gå.Har tån blivit bättre eller likadant?
    Här har vi nu haft -28grader och sen svänger det -22och där är vi idag.Att ha frost inne på fönstret är ju hemskt.Men ljuset har iallafall kommit åter så det står väl inte på så har vi vår.
    Ser på djuren utanför fönstren tycker synd om dom .Det är råddjur som vi lägger ut mat till. I trädgården finns bla. äpplen kvar.
    Håret växer ju charmant, ser så fint ut.Ja dom virvlar som kommer nu tar man väl emot med glädje annars kan man reta upp sig på dom när man skall kamma sig och det ligger åt fel håll.
    Hoppas nu allt går bra den 15.Man får tro att han tänkt till lite att det är människor han har att göra med och inte robotar.
    Många varma kramar Lillemor.

    Hej Lillemor..

    För det första är jag otroligt glad så länge jag kan få en kam genom håret.. för snart går det inte.. när det blir lite längre kommer jag inte att få igenom en dylik sak…då blir det borste när det behövs… för jag orkar inte borsta det varje dag..
    Nageln börjar bli äcklig… det blir svart av det jag häller på den.. och ont gör det kan jag tala om…

    Kylan har släppt lite grann av sitt grepp.. och jag har inte frost inne längre… och det är jätteskönt.. man fryser inte på samma sätt..

    Kissedagarna är som de är.. och det får jag ta.. bättre med stödisar än med elefantfötter…

    Kram Pys…

  2. Ja du behöver ju inte äta mer till frukost med alla dom tabletterna du måste ta.
    Hualigen så kallt med frost på insidan!! Det har varit svinkallt härnere i skåne idag, inte temperaturmässigt men vindmässigt. HUALIGEN som jag frös och det tog flera timmar innan jag blev varm igen.
    Kram till Dig!

    Jag lägger min sidenpyjamas (Köpt för 49 kronor) på elementet.. så är den varm och go när jag ska lägga mig… och när jag krypit in i den så hänger jag tröjorna jag ska ha dagen efter på samma element.. så ä’r de varma och goa när jag klär på mig på morgonen.. bara tipsar…

    Kram Pysis..

  3. Oj vilken frukost. 😉

    Här har vi nollgradigt idag efter att ha haft – 33…ja vilka tvära kast det blev…..

    Känner mig inte på topp alls…..skakig , ont i kroppen, ja fy sjutton vad less jag är på detta.

    Kram

    Ja.. snacka om första frukost.. så ska jag helst ha ätit något innan jag stoppar i mig allt detta.. för jag måste ha något i magen när jag tar cyton.. den förstör magen om det inte finns något däri… så jag räknar tabletterna som en andra frukost….

    Fast ni är vana vid kylan.. det är inte vi.. -33 grader har ni väl nästan varje vinter? Men att det ska bli -22 grader här är ovanligt.. det brukar bli som lägst -10 så där…

    Det där med din kropp.. tror du att det är för all behandling du har fått för din cancer eller tror du att det är något annat? Mod och Styrka som vi säger på cancerforumet… vill du ha länken så får du skrika till så skickar jag den till dig…

    Kram Pysis..

  4. Så fint ditt hår blir och så fort det växer… och visst ”Fy fan, för snö”, det kunde jag inte sagt bättre själv. Jag vill ha sommar. NU!

    Jag vill ha vår ny.. jag vill gå ut och höra lärkan drilla i skyn.. jag vill gå utan strumpor i skorna.. och inte med stödstrumpor och extra strumpor.. och så skinntofflor..

    Nu har de dessutom hotat med MER SNÖ…. Fy fan för snö!!!

    Kram Pysis

  5. Jösses vad med piller. Inte lätt att få i sig allt detta eller?
    Här har vi haft som mest -25 men nu har dom ju äntligen lovat att det ska bli lite varmare framöver.
    Jag har frost på rutorna på utsidan,men klarat mig från insidan. Men jag kan inte påstå att det är särskilt varmt inne trots att värmen går på full speed.
    Roligt att ditt hår växer som det gör.
    Själv har jag lite fjun som jag aldrig tappat och det växer faktiskt.
    Den 26 får jag min sista cyto (FEC) och sen börjar strålningen.
    Kan inte fatta att det som började i juni är slut snart.
    Men jag kommer aldrig att glömma hur jag mått och hur glad jag är över att det snart är slut.
    Hoppas du får må bra,att nageltrånget ger sig och att håret växer på.
    Tänker mycket på dig.
    kramar catta

    Vilka glädjande besked du kommer med… fast var fokuserad på vad din kropp säger till dig.. har du ont i ryggen i tre dagar sträck så ring och be att de tittar på dig.. eller om du får huvudvärk som inte går över eller andningsvårigheter..
    Lyssna på kroppen och vad den försöker säga till dig..

    Nageltrånget.. det blir väl bra med tiden…

    Kram Pys

  6. Vilket fint hår!!
    Jag väntar på att få tappa mitt snart…

    Hej Ludmilla..
    Varit inne och läst lite på din blogg.. och jag har samma känsla för dig som jag har.. att vissa drabbas av all världens olycka.. För själv har jag tre barn varav två har diagnoser… och olika diagnoser… du har ditt med din dotter och glädjen över en ny liten knodd och så kommer cancern… Jag fick sonen som efter tre dygn upptäcktes ett hjärtfel.. och efter 1½ år fick han diagnos och jag fick samma diagnos.. den är ärftlig.. och jag har alltså gett sonen ett litet lidande.. och när yngsta tösa var 12 fick hon diagnosen Asperger… och dessutom lite andra.. och här sitter jag med min cancerdiagnos.. med metastaser… och kommer aldrig att bli friskförklarad… jag har kroniskt cancer… och tanken på att de kan ploppa upp någonannanstans i kroppen är de värsta tankarna jag har… för då vet jag att det är kört… jag håller hårt om mina cytostatika tabletter..

    Kram Pys

  7. Håret är ju jättefint! Snart kan du fläta det….

    Kramen
    Knytet

    Ja.. och att reda ut alla knutor som blir..

    Kram Pysis…

  8. Pysan nu är det snart dags för hårband och hårspännen..

    Ja.. och schampoo och balsam.. 🙂
    Kram Pys

Kommentera

