Det växer som ogräs


Hårväxt 13 veckor efter avslutad cytostatika kur…

Annars är det bra med mig och jag måste ta mig i kragen och försöka blogga lite mera… jag känner att jag har mycket som jag vill få ut.. fast just nu har jag svårt att på det på pränt… men det kommer att släppa vad det lider.. men veckorapport lär jag försöka skriva…

Veckans stora grej var väl i tisdags då jag var till vårdcentralen med mitt nageltrång… infektionen är borta.. men jag har svallkött över nästan halva nageln och efter att distriktssköterskan sett det så tillkallade hon läkare H som tittade också.. det var den läkaren som en gång i tiden kollade mitt bröst när jag hittade knölen en gång för många många år sedan känns det som… och hon skriver ytterligare en remiss för mig.. och denna gång till operation av min stortå.. ja, himmel… är det inte det ena så är de det andra… och jag fick små lapis pinnar med mig hem för att försöka få ner svallköttet i en något mindre storlek…
Så nu väntar jag på kallelse för operation av min tå.. och nu måste väl alla mina kroppsdelar vara friska..

Nattlektyren är numera den nya Panduro katalogen som kom i veckan.. och det är bara sååå mycket jag vill ha….

Må solen lysa på dig och give dig kärlek… i stora korgar…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

9 svar

  1. Det roliga först och det är att ¨du fått mycket hår 🙂 sen då det tråkiga med din tå, vad trist att den inte blivit bättre, operation, usch men bara du blir bra och får känna dig okej. Trevlig helg från Åsa.

    Ja.. man märker från dag till dag att det blir längre och längre..
    Tån däremot gör ont.. och det är inte kul att behöva vänta på kallelser heller.. och jag vet att det kommer att komma en hel del vita papper från regionen…

    Kram Pysan

  2. Hej Pys.
    Alltid lika roligt att höra av dig när det än blir .Håret det växer, ser så fint ut. Skönt när du får ordning på tån.
    Solen har dykt upp och kölden har släppt sitt grepp och ljuset har åter infunnit sig bara -4grader i dag så det känns som det är vår i luften.Ja det var väl att ta i men det känns så.
    Ha det nu så bra Pys och så sänder jag till dig en stor korg med kärlek och kramar.
    Lillemor.

    Hej Lillemor..

    Det har faktiskt blivit lite varmare här också.. vilket betyder att snön blir moddigt och detta gör att jag samlar snö på hjulen av vrålåket.. Maken och sonen kallar den där moddiga svagt bruna snön för pepparkaksdeg.. för det ser faktiskt så ut..
    Korgen tar jag emot och fyller med kärlek och medmänsklighet och sänder tillbaka till dig… en röd ros läggs också i korgen…

    Kram Pysis.. som nu ska käka… men återkommer…

  3. Ja nog verkar det till att växa alltid! Om tån säger jag bara, usch, ont! Tur du har en bra läkare! Kram

    Ja.. det växer så man ser från dag till dag nästan.. Och nageltrånget säger jag bara AJ!!
    Läkaren på VåC är kanon.. och hon har faktiskt empati..

    Kram Pysis

  4. Jag har också en ond stortå. Naglarna håller på och lättar och så fick jag en lådhörna precis vid nagelbandet.
    Blodansamling. jag kör med spritomslag och det börja ge sig men nagel kommer nog att ramla. Min fasa! Nu väntar jag på att tappa håret en gång till för jag har börjat en ny celgiftskur. Men girlpower gör att vi får oanade krafter! Lycka till Pysan!

    Det där med att slå i tårna har maken en teori om.. att vi alltid slår i våra tår men märker det inte för det är inga stora islagningar.. men den dagen man får nageltrång.. det är då man märker hur många gånger man slår i… Min teori är att du alltid slår i tån när du har nageltrång och aldrig annars…
    Vet inte vem som har rätt av oss..
    Jag har kört med alsolsprit men nu är det ingen infektion längre utan bara svallkött och det får man inte bort med spritomslag… så här kör vi med silvernitrit.. (tror jag att det var)… Tån blir svart i alla fall. och ser läskig ut…

    Lycka till själv..!!

    Kram Pys

  5. Det växer bättre än ogräs – inte ens det växer i den bistra vinterkylan!

    Ha ha.. ja, det har du så rätt i..

    Kram Pysis…

  6. Vilken otur!
    Kram!

    Ja.. det gör ont av det där förbannade nageltrånget..

    Kram Pysis

  7. Vilket härligt rufs, ditt hår verkar växa lika snabbt som mitt! Och vi har likadan virvel ser jag. 😉
    Jag har också krångel med naglar men jag hoppas att jag kan få bukt med det så de inte trillar av!
    Sköt om dig!

    Fingernaglarna har vuxit ut och ser faktiskt riktigt fina ut.. det som är värst är nageltrånget som jag fått veta kommer av att jag äter xeloda… men det fick jag ingen information om att man kunde få..

    Kram Pys

  8. Oj oj oj vad det frodas där uppe på hjässan. Härligt! Visst finns det mkt fint i panduro katalogen. Vill också ha massor!

    KRAM till dig

    Panduro katalogen är min bibel just nu… och jag håller på att göra två listor.. en som jag SKA köpa och en med grejer jag VILL ha.. och får jag en fond så ska jag shoppa loss rejält på panduro….

    Kram Pysis..

  9. Länge sedan jag bloggade..men idag kände jag att det var dags.

    Det är kamp mot psykiatrins chefer nu…..jag är så föööörbannad. Dom vägrar att svara på frågor jag har angående sonen.säger att dom varken vill eller kan……nu morrar jag rejält.

    Kram

    Heja Rose-Marie.. stå på dig mot läkarna.. och du kan alltid hota med HSAN.. då brukar det hända grejer..

    Kram Pys

Kommentera

