Det var väl inget

Detta är väl inget.. det har jag redan slått.. med hästlängder..

Mitt ex och jag träffades den 15 september1990..
Den 9 mars 1991 gifte vi oss..
Den 16 juni 1991 föddes första dottern…
Andra dottern föddes den 29 december 1992…

Och om man räknar när vi träffades tills dottern föddes är det nästan exakt 9 månader.. så 11 månader är ju så mycket längre…

Men jag hade inte velat ha någon från Guinness World Records med hela tiden….

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

5 svar

  1. Gick det för snabbt, när du kan se i backspegeln?

    Nu hänger jag inte med i din tankegång.. vill du vara vänlig att förklara.
    Så vore jag väldig tacksam…

    Kram Pys

  2. Du pysan du slår dem helt klart.
    Fattar inte varför de skrivits om detta överhuvudtaget. Händer ju jämt skulle jag vilja säga.
    Min mor fick barn nr 1, juni -42, barn nr 2, juli -43 och barn nr 3, juni -45, alltså 3 barn på 3 år. Barn nr 4 kom april -56, sladden.
    Dessutom har vi den ovanan, fniss, att få barn på samma dag och månad i vår familj, oftas 2 eller 3 av dem är samma månad och dag även om det är olika år. Mina barnbarn är födda 78,88,08 vilket också är rätt knepigt, kan det ha med gener att göra tro?
    Lycka till med operationerna, tråkigt det med nageltrången mitt i allt annat.
    Fortfarande läser jag och håller tummar och tår för dig.
    Hjärtekramar
    Birgitta, Carolas mamma

    Jisses… vilken familj… där kan man snacka rekord.. heja hela släkten..

    Ja.. nageltrånget är inte något som jag önskar någon.. men tydligen en biverkning av cyton.. om det nu är så att man kan räkna det som en biverkning.. men genom att cyton är inblandad så får man nog göra detta…

    Kramen i massor till dig… och glad att jag har dig kvar som läsare… för jag ska försöka bli bättre på att blogga.. men det har varit tungt.. många som har gått igenom grinden.. bland annat en otroligt underbar tjej som cancern tog.. och hon var bara 22 år.. blir så förbannad att inte staten går in och hjälper till med pengar så att den här sjukdomen kan besegras… utan det ska vara på att folk sänder in pengar… grrrr…

    Kramen på dusan
    Pysan

  3. PS. Missförstå mig inte jag menar dem som står i tidningen.
    Kram Birgitta

    Jag förstod att det inte gällde mig… och barn, bröllop och dylika ting kan man faktiskt planera..

    Kram Pys

  4. Jag tror minsann att jag slår ett tvärtomrekord till det paret, jag och min käresta träffades i november 90 och första knodden kom i november 95 och nr 2 i april 00, = 10 år.Och än är vi inte gifta. men jag är glad ändå, ha ha

    Ja.. det är väl liksom inte direkt ett rekord det AB skrev om.. då är allt rekord om man får uttrycka sig krast….
    Få barn på samma dag fast olika år.. eller gifta sig ett visst datum.. ja.. du ser.. allt kan göras till rekord…

    Kramen i massor
    Pys

  5. Ja jösses, jag som tyckte att vi var snabba men du slår oss med hästlängder.
    🙂

    Jag och nuvarande var rätt snabba också.. träffades i juli 1999.. förlovning den 30 oktober, barn i september 2000 och bröllop augusti 2001… men inte lika snabbt som med första maken..

    Kram Pys

Kommentera

