Kallelser, kallelser och remisser..

Fick igår en ny remiss till lab… Nya prover inför det som stod på den andra lappen.. att 73:an ska ringa mig på fredag för att meddela hur mina prover är och om det är så att jag ska börja med cyton igen… eller om jag ska vänta ytterligare en vecka.. Vi har koll på proverna.. och det är så skönt att veta att de har kollen på mig…

Igår var jag inne på forumet för första gången sedan Victoria gick igenom grinden.. och upptäcker till min stora förtvivlan att min xelodavän ”petralin” också gått igenom grinden och så hade även hela forumets lilltå också gått igenom grinden.. vid en ålder av bara 22 år..
Cancern är ett helvete..
David lämnade mig med min neuropati redan i oktober.. han och jag hade cancern men också neuropatin gemensamt.. och det var skönt att ha någon som förstod mig hur det faktiskt är… för man måste nästan se hur handen fungerar för att förstå…. men hans blogg ligger kvar och det sista som är skrivet är till hans insamling till barncancerfonden.. som också ligger kvar till Davids minne…

Cancern är så jävla lömsk.. för man kan se så frisk ut.. men inne i kroppen är allt i en salig röra.. det finns inget som fungerar som det ska..
Nageltrång.. ödem.. förstoppning… känselbortfall.. ”sov”kli.. trötthet.. balanssvårigheter… smärta..
Att man ser pigg och fräsch ut.. gör att folk tror att man inte är så sjuk som man faktiskt är.. jag går på lina mellan livet och döden.. och om jag faller så hoppas jag att jag faller åt rätt håll.. Cancern lurar hela tiden i buskarna runt grinden…

Annars mår jag bra.. förutom det att jag har svårt att gå ut med rollatorn.. snömodd.. plogvallar… is som är dold under snön.. och det tillsammans med balanssvårigheter är ingen rolig kombination..

Nu ska jag leta efter lite roligare saker än vad jag har skrivit om…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

4 svar

  1. Hoppas du får fortsätta att må bra.
    Många kramar Okki

    Jag gör allt för att må bra.. och så bra som jag känner mig nu är längesen jag kände.. så där ett år sedan ungefär.. men jag är envis och det är svårt att bli av med..

    Kram Pysan…

  2. Hej Pys.
    Tänker på dig.Skönt när det blir barmark så du kommer fram.Det är nog sant att man kan förstå, men ändå inte när man inte har alla dessa besvär.Hoppas det lättar eftersom så du kan röra dig lite bättre till våren.
    Ja man får tillvarata dom roliga stunderna,själv skall jag nu titta på halvåtta hos mig. Kul med matlagningen,men tycker inte om skrytet och rotandet i garderober.
    Kram Lillemor.

    Hej Lillemor…
    Utseendefixering existera inte för mig.. det utseendet man är född med får man göra det bästa med.. och när det gäller kläder så klär jag mig i det jag gillar.. inte vad som är mode.. jag har min älsklings tröja… och den har jag stickat själv… 250 maskor.. så maken får också plats i den.. för vi har provat…
    Den och min sidenpyjamas.. det är det skönaste som finns…

    Än är det inte barmark.. och mer snö har vi fått.. och mer väntas i morgon.. ytterligare 15 cm… jag lär vara insnöad i morron också.. fast jag vill gå på torget..

    Kram Pysis…

  3. Hej!
    Skönt höra att du trots allt mår hyggligt bra. Följer dig här i bloggen. Så härligt se hur ditt hår växer. Jag såg ju hur min dotter mådde men du har nog det ännu värre med fler biverkningar, men jag kan aldrig veta eftersom hon inget sa. Önskar väldigt mycket att det skall gå bra för dig.
    Allt gott jag kan uppbåda sänder jag dig.
    Hjärtekram
    Birgitta, Carolas mamma

    Tackar så mycket för de fina orden.. och jag är glad om jag kan hjälpa någon att förstå hur det är och hur man känner sig…
    Och jag har många som jag tänker på och har ofta ett ljus tänt på kvällarna när jag sitter vid datorn..
    Ett ljus för alla de jag känner som cancern har tagit i förtid.. och även för de som kämpar med skiten.. för vi är så många som gör det…

    Kram Pys

  4. GullePys, kikar in och blir ledsen för dina förluster men ändå gladare att du är still going strong(OBS sjuk humor)
    Ska själv på biopsi,förändringar i tolvtarmen och kotfrakturen är inte osteoporos, nån annan jävla skitsjukdom lanske som din.
    Pössar på dig!

    Nej vännen.. säg inte att cancern också har drabbat dig.. det räcker att Ludmilla har fått det.. inte du också…
    Jag är envis och biter mig fast i livet till 100%… men det är jobbigt när bloggare som man faktiskt kan räkna som vänner när man kommenterat och diskuterat och fått hjälp av går ut genom den där grinden och inte återvänder.. då är det tungt.. speciellt om man har samma sjukdom…

    Kram Pysishjärtat…

Kommentera

