Ett antal brev i brevlådan..

Idag fick jag min sjukskrivning.. så nu ska den skickas in till Försäkringskassan… och det är ju trevligt.. så jag kommer att posta den när jag går upp i morgon och ta prover inför xelodabehandlingen som ska börja på måndag.. och då kan jag gå och köpa frimärken..

Dessutom fick jag en kallelse.. till tuttealisering.. så nu vet jag att jag kommer att göra om resan till Göteborg och denna gång vet jag att jag kommer att stanna och inte åka hem med bussen samma dag.. för denna gång vet jag att det blir operation.. fast jag var ju så säker på förra gången jag åkte iväg.. fast nu VET jag vad de ska göra med mig.. och att det faktisk händer något .. sen får jag vila och läka ihop.. och sen börjar påfyllningen… och jag hoppas att jag inte har så ont.. fast helst hade jag velat bli opererad på KSS och inte på Sahlgrenska… för KSS är så mycket närmare mig..

den 4 mars blir det operation av nageltrång om det finns något svallkött kvar.. och 20 dagar senare.. alltså den 24 mars så är det operation och inläggning av en expanderprotes.. och första steget till att bli hel igen.. och när jag är helt klar så ska jag ut och köpa BH:ar… för de jag har här är jag så himla trött på.. och det är inte många jag kan använda… och jag kommer att kunna använda den där ursnygga jag har och som jag saknar.. för den är fruktansvärt snygg och jätteskön.. och jag slipper de här sjukhusBH:arna… och bara det gör en ju lycklig…

Jag åker alltså redan den 23 till sjukhuset för inskrivningsamtal och blodprovstagning etc. För det ska tass BAStest för att ha ifall jag behöver blod under/efter operationen.. eftersom jag är lättblödande.. men det vet de om… fast samtidigt så har jag bra läkekött.. och jag har faktiskt rätt så hög smärtgräns.. och nu har jag ett datum att hänga upp mitt liv på… och den känslan är faktiskt väldigt skön.. så nu lär det ju bloggas desto mer.. för det kommer att hända så mycket nu under våren..

Det är dessutom onsdag.. så här kommer två bilder på min blivande frisyr..

Detta var första bilden.. taget av sonen…

Och så kommer det en bild ovanifrån och det är jag som fotograferat…


Dagens mening: Livet blir vad du gör det till!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

2 svar

  1. Hej Pys.
    Vad härligt att det är på gång med tuttealisering.Ja det var en förskräcklig resa du var med om, usch och fy vad det var ledsamt att läsa om det när det begavs sig.Visst är det skönt att ljuset åter har kommit,man känner det spritter i livsandarna.När man sen får hänga av sig vinterkläderna och damma av sig och möta vårsolen då är man på gång igen.
    Ja vad ska man säga om håret. Det växer som det värsta ogräs(.Menar inte att det ser ut som ogräs.)
    Så sant sagt om ditt visa ordspråk.
    Kram Lillemor.

    Hej Lillemor…

    Kolla in ogräsets blommor.. för de är oftare vackrare än blommor som människor tycker är vackra.. kolla nära på en maskros.. eller en lupin… eller akleja.. som faktiskt räknas som ogräs av en del människor tycker…

    Kram Pysis…

  2. oj du har fullt schema ser jag 😉

    Vilket härligt hår du får nu…wow……växer som bara den 🙂

    Jag har börjat bli förkyld..vi har dessutom förbålt kallt….-25 grader usch….och där min barn bor blir det alltid 5 grader kallare än hos oss.

    Ha nu en fin helg
    Kraaaaaaaaam

    Jag har alltid fullt schema.. och nu jag ju fått kallelser.. och då börjar alltid tankarna mala.. fast det är bra då att ha många bollar i luften så jag får annat att tänka på
    Ja.. Håret växer som maskrosor på en gräsmatta… när man är på semester och det hinner bli fröställningar och dagen innan man kommer hem så blåser det riktigt rejält så när man kommer hem så hittar man bara tomma fröställningar.. och vet att nästa år har jag nästan mer maskrosor än gräs…

    Kram Pysis

Kommentera

