Ett samtal kan ändra livets gångstig..

Det ringde här.. och det var ett anonymt samtal.. och då låter jag mycket formel när jag svarar..

Det var syster G som ringde från cytoavdelningen.. och hon hade glädjande besked att ge mig… för jag var och tog prover inför cytostatikabehandlingen som ska börja på måndag…

Provresultatet såg ut så här:
Vita 3,1 (2,5)
Neutrofila 1,7
Trombocyter 119 (75)
Hb 108

Viket betyder att jag ska påbörja 14 dagar xeloda behandling och jag behöver inte få blod.. men däremot så blir det NeoRecormonen på måndag..

Dagens mening: Sånt e livet!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

16 svar

  1. känner igen det där med anonyma samtal…även jag blir formell 😉

    Så du börjar med cyton igen …..är det lägre dos eller fullt ut?

    Kramis

    Jag har ju Xeloda och jag går inte på full dos.. för full dos är 8 tabletter och jag äter 6 tabletter.. 3 på morgonen och 3 på kvällen.. och jag äter ju i 14 dagar och sen frivecka..

    Kram Pysis

  2. Skönt att du var så stabil så det kunde påbörjas utan annan behandling!
    Jo nog blir även jag kortare i tonen innan jag vet vem det är jag pratar med.
    Ha det så gott och kramar i massor

    Jag blir så glad att mina värden är så pass bra att jag kan få behandling.. känns alltid så mycket bättre då..

    Jag låter nog väldigt konstig när jag är så där formell.. för det är ju inte jag..

    Kramisar Pysis

  3. Hej Pys.
    Vad skönt att det gick att börja med behandlingen.Hoppas du kommer fram ordentligt i snöovädret.
    Kram Lillemor.

    Hej Lillemor..

    Det är bättre nu.. för det har börjat att töa bort och jag ser snart mina växter på balkongen… och min tusenmoder har börjat att yngla av sig.. vilket är helt enkelt underbart..

    Kram Pysis..

  4. Gångstig och gångstig! Var ska man hitta den i all snön?
    Det blir till att sitta inne eller plumsa, men det går ej så långt, innan jag ger upp.

    Plumsa med vrålåket kan jag inte.. det måste vara skottat.. och jag vet inte hur många meter jag fått gå ute i körbanan för att det inte har varit plogat på trottoarerna.. vet inte de som har villa att de skola skotta sin del av trottoaren?? Jag hoppas att de får en saftig räkning från kommunen om att kommunen har gjort deras jobb att skotta så alla kan komma fram utan risk för att bli påkörd.. Problemet nu är att det inte finns någon kant vid trottoarkanten och så bilarna ställer sig så nära snövallen de bara kan..med risk för oss gående som då måste ut i vägbanan igen..snart går jag där och får de repor på bilen är det inte mitt fel..

    Kram Pys

  5. Jag ser inte vem som ringer så jag tror varje gång att det är någon rolig person, och när det sen inte är det blir jag väldigt formel!! Borde skaffa nummerpresentatör så man inte är trevlig i onödan, ha ha

    Vi har nummerpresentatör i telefonen och det är kanon.. att man ser vem som ringer och man inte alltid behöver lyfta luren..

    Kram Pys

  6. Varma kramar och omtankar från
    Knytet

    PS: Gizmo hälsar i all välmåga DS

    Tack för varma kramar som behövs i kylan och dina omtankar om mig..

    Ojsan är fan i mig den roligaste katt jag har haft.. hon är fruktansvärt nyfiken.. hon testar att käka både det ena och det andra.. hon är mer i famnen eller på möblerna än på golvet.. Hon hittar på så mycket bus att jag inte kan hålla skrattet borta fast det kan vara saker som går sönder.. för hon ser ut som ett barn som vet att det har gjort fel och sitter där och ser ut som om att ”det var inte jag.. blomkrukan hoppade ner själv på golvet och växten började att jaga mig.. så jag var tvungen att DÖDA den”…

    Kramar och krama Gizmo en gång extra från mig..
    Pysan

  7. Underbart! Är superglad för din skull vännen!

    Tack vännen… jag är också jätteglad..

    Kram Pysis

  8. Kraaam

    Kram tillbaka.. Pys

  9. Hoppas att allt är väl i all snö! Kram Gunsan

    Det är kanonbra.. har bara haft så mycket annat att göra.. att bloggen glömts bort lite.. eller piroriteras längre ner på listan om vad som ska göras…

    Kram Pys som ska ta stygn idag…

  10. Hoppas du mår bra och därför ej har tid med bloggen!

    Japp.. jag mår så jättebra och har haft annat att göra.. och bloggen försvinner inte..

    Kram Pys

  11. nån som vet om pysan dött?

    Nu får du ta och ge dig! Du kommer nu att bli blockerad och kommer aldrig mer att bli publicerad här på min blogg.... för nu har du gått över gränsen med den här kommentaren.. för så här skriver man inte.. och det kommer att märkas om jag gått igenom grinden ..
    Bloggskrivandet sker på mina villkor.. och skriver jag inte på en månad betyder inte att jag har dött.. utan att jag lever.. för mina bloggläsare kommer att märka när jag har kilat vidare ut genom grinden…
    Säger bara en sak… KARMA

  12. Till Maria: Hur kan man ens ställa en sån fråga? Hon kanske bara inte orkar/vill blogga av någon orsak. Vi är säkert många som saknar Pysans blogginlägg (jag gör det i alla fall), men hur roligt kan det vara att se en sån kommentar?! Usch!!!

    Jag har blockerat henne nu.. för hon har gått över gränsen.. och hon har bara skrivit elaka saker… så vi lär inte höra av henne fler gånger…

    Kram Pysis..

  13. men Maria ?! Allvarligt ?! Herre jisses så skriver man väl för f-n inte. Nu blev jag riktigt arg ! Gå å trolla nån annanstans !

    Pys, jag hoppas allt är väl och att du mår OK. Vi saknar dig men hoppas du har roligare saker för dig än att blogga. Kram !

    Hon har trollat klart på min blogg.. hon är numera blockerad och lär inte få sina kommentarer godkända här på bloggen mer.. så nu slipper vi se dessa… bara jag kan se dem..

    Jag har ett liv också.. och det har varit ett liv som har stått i vägen för bloggen.. och jag mår lika strålande som solen lyser idag…

    Kram Pysis..

  14. Hoppas att allt är bra hos er och att du bara är för upptagen för att orka/hinna blogga. Kram på dig och din familj!

    Det är bra med hela familjen och bloggen har inte första prioritering när jag lever.. och orken är ju som den är..

    Kram Pysis..

  15. ”nån som vet om grannen dött?”
    Vi har trott, att vår granne varit på en lång , härlig semester nån stans. Har inte sett honom på länge. Bilen har stått på samma ställe. Har varit tänt i huset på kvällar. Varit personer där med andra bilar. Folk har skottat bort snömassor.
    Har bara pratat med grannen en gång på alla dessa år. Ingen person som velat ha kontakt precis. Den nytillkomna flickvännen har aldrig hälsat. Behöver ju ej ha kontakt om man ej vill, men det hör väl till vanligt folkvett att hälsa på sina grannar.
    Guben läste idag i tidningen en dödsannons med ett namn, som lät bekant.
    Cancer!
    Inte gammal!

    Hoppas sååå Pys du har annat roligare än din blogg att sköta!

    Hörde när jag var till VåC att en av våra grannar hittats död i sin lägenhet.. han var lite av en av de saker som talar om att sommaren är här.. för när det blev varmt och skönt så tog han sin solstol och satte sig under träden på gräsmattan med en starköl.. och då visste man att ”Nu är det sommar”… och det är inte första gången som de hittar döda här på området som har legat några dagar…

    Kram Pys

  16. Du har en award att hämta inne hos mig. Ha en skön söndag

    http://soulsistersdiary.blogspot.com/2010/03/sunshine-award.html

    KRAM

    Jag hämtar den vid tillfälle..
    kram Pys

Kommentera

