Vårdcentralen och ett negativt besked

Har nu varit och lagt om min nageltrångstå.. och tagit bort suturen (stygnet) sedan operationen.. och det var läkt och såg bra ut.. förutom att ovanför har det börjat väska sig igen och nytt svallkött har börjat framträda.. och jag blir så trött på detta.. för jag vill att tåjäveln ska läka någon gång.. och genom detta så bävar jag lite inför tuttealiseringen som sker den 24 mars.. det jag bävar för är läkningen av tutten eftersom tån bara djävlas…

Det har ju skett saker sedan jag skrev sist.. både bra och dåliga dagar.. men jag har ett stort frågetecken över mig.. Det började ju med att jag gick och vann 42 påsar bilar efter att ha designat en husvagn på nätet.. denna tävling vet jag att jag inte har deltagit i.. så plötslig så fick jag choklad från en ”Kjell” och jag känner bara en Kjell och det är min svärfar.. och han vet inte hur man mailar eller deltager i tävlingar på nätet.. så det måste finnas någon som är snäll mot mig.. det sista som har hänt är att jag tydligen varit med i en tävling på ”Finax” och där vunnit en trädgårdsväderkvarn.. eller en mölla som man säger i Skåne.. och jag har ju så stor trädgård.. 🙂
Jag har en helt vanlig balkong.. som definitivt inte har plats för en mölla.. för då får inte jag plats.. så nu håller jag på med ett projekt med möllan.. Men den stora frågan är:
Vem ?..
Vem är det som skickar in och ger mig choklad och vem tävlar i mitt namn så jag vinner både bilar, som jag inte tycker om, och trädgårdsmöller när jag inte har någon trädgård???? Det är den stora frågan.. för jag vet inte.. och jag blir snart knäpp när det kommer att jag har paket att hämta på ICA (som är där man hämtar packet i byn numera).. Bara möllan vägde 11,2 kg.. och vi fick hem den i snöovädret, eftersom det kräksnöade just den dagen…

Så frågan kvarstår… VEM??

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , ,

4 svar

  1. Hej Pys.
    Håller med dig att det var en riktig besvärlig tåjävel.Förstår att det blir mycket att fundera om tutteraliseringen.Kan det inte få vara nog med all jävelskap för dig kan det inte bara sluta att jäklas.
    Sånt där tar mycket energi att fundera på vem som tävlar i ditt namn,skrattar åt väderkvarnen som ni släpar hem.Tungt också!
    Kram på dig Lillemor.

    Hej Lillemor..

    Ja, jag håller med dig.. det är inte kul att den här tån bara ska strula…
    Det var tungt.. vi tog den på vrålåket.. den första biten.. men i nedförsbacken fick maken faktiskt bära den.. och den låg bra förpackad.. men jag håller på med ett projekt där den är inblandad.. och det kommer att bli så bra så.. det vet jag.. för det ser jag..
    Jag orkar inte lägga energi på detta.. vi har skoj när jag får paketen och vi garvade rätt så mycket när vi såg att jag vunnit en väderkvarn.. den är över metern.. stor och stadig.. *hejdlöst fnitter*

    Kram Pys

  2. Ja, det är inte jag som är ”Kjell” iaf! 🙂 Men lite kul är det att läsa om iaf! Vinna en ”mölla” 😉

    Kramkram!!

    Ja.. det värsta är att jag inte vet vem det är.. men det är rätt så kul att få de där avierna att man har paket att hämta.. det hade varit roligare om det hade varit resväskor, en laptop eller en ny mobiltelefon.. då jag är i mer behov av detta än en mölla.. 🙂

    Kram Pys

  3. ja du har besvärligt med tån…..här sitter jag med en varm fot som värker………var till sköterskan som tror att det är en inflammation…..min läkare är på semester.

    vad kul att få hämta vinster..bara sådär..hehe…är ju positivt i alla fall 😉

    Ska man till vårdcentralen så ska man få veta vad man lider av.. och inte tro att det är något.. jag hade sagt att jag ska ha pengarna tillbaka.. för du gick dit för en diagnos och det har du inte fått.. du har heller inte fått någon remiss etc. stå på dig.. annars ställer sig någon på dig och så ska det inte vara…

    Alltid kul att vinna.. men den som tävlar i mitt namn får gärna tävla om vettiga grejer.. fast nästa gång vinner jag väl en damm eller en trädgårdstomte eller något annat.. som polly.. (som jag inte heller tycker om) och blir så less när det kommer gratis gåvor från ICA och det är alltid Polly.. när det gäller godis.. alla gillar inte polly…

    Kram Pys

  4. Hej Pys!
    Skönt att höra av dig i bloggen igen! Jag ska hålla tummarna för dig den 24 och önska att allt går finfint. Jag har precis fått min nya tutte och det är sååå skönt!
    Kram
    Lena

    Jag ska försöka bli lite mer aktiv.. fast det har varit en tuff tid och mycket tankar som är svåra att skriva ner.. för det är så privat.. inte ens maken har fått ta del av en del av tankarna.. så så är det.. men jag ska försöka ta mig i kragen och blogga… mer…

    Kram Pysis

Kommentera

