Hårrapport.. och en del tankar..

Det är inte så roligt att vara ute i snömodden.. och det har varit en förtvivlat jobbig vinter i år.. även för dem som inte har rollator.. och ännu mer förtvivlat för oss som har det.. området där jag bor, bor det väldigt många gamla som har rollator… och det är inte många som man har sett vara ute.. för är det inte glashalt så är det snömodd som nästan är än värre att försöka ta sig igenom..

Annars händer det inte mycket här.. jag sitter och somnar framför datorn.. så jag misstänker att Hbt fortfarande är lågt.. jag har mina kissedagar och magen är ett stort kapitel i mitt liv just nu.. för det var mycket det som gjorde att jag mådde dåligt.. för jag blev rejält förstoppad efter jul.. och det krävdes ett antal droppar för att få ut det.. och det kom mycket.. Körde droppar varannan dag i lite drygt en vecka och det kom massor.. vilket är helt förstårligt då man inte varit på toa sen 28/12 och det kom den 9/1.. det är 12 dagar.. så då förstår ni att det var problem.. och sen dess så kör jag med droppar.. så nu har jag ett schema som verkar funka rätt så bra.. och det ser ut så här:
Dag 1: Droppar (ca 20 som kommer att trappas ner så sakteliga) kl. 11.00-13.00
Dag 2: Lär få sitta på toaletten någongång under dagen.
Dag 3: Vila
Dag 4: Vila
Dag 1: så börjar jag om igen.. så jag kör i fyra dagars cykler.. och hoppas att det ska hjälpa nu..

var det ju hårrapporten.. och jag kan bara säga att det växer.. för det gör det.. både på håret, i näsan, i öronen, ögonbryn och ögonfransar.. däremot växer det inte lika bra ”där nere” men det kommer säkert med tiden.. som det ser ut nu så har jag haft en intimrakning.. utan röda prickar

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Ett svar

  1. Hej Pys.
    Men vad håret är lockigt och fint.Skulle gärna ta emot lite lockar.
    Magen låter inte kul, inte konstigt att du inte mår bra det måste vara
    hemskt att ha det så.Håller tummarna att det skall lösa sig!!
    Kram Lillemor.

    Jag är med på ett forum för kvinnor som har drabbats av cancer. Och det är många där som gått ut genom grinden denna vinter.. som var starka in i det sista… och det tär också på en.. att det kan vända så fort och så är man plötsligt bara borta..
    Magen är ett kapitel för sig.. och jag kan skriva spaltmeter om detta organ med vidhängande tarmpaket…
    Lockar ja.. snart kommer kryllorna… och då kan jag säga hej då till min älskade kam.. för då är det bara borste som gäller…

    Kram Pys

Kommentera

