Öfsadröp och heligt förbannad..

Den älskade maken var ute och hämtade posten.. och där låg ett vitt kuvert från Västra Götalandsregionen och jag undrade vad det kunde vara.. jag väntar nämligen inte direkt någon kallelse.. och jag började fundera över vad det kunde vara…

Det visade sig vara från Plastikkirurgiska kliniken på Sahlgrenska.. och meddelandet jag fick var inte direkt något jag jublade över.. utan det var snarare tvärtom.. jag blev heligt förbannad.. och maken tyckte att jag skulle försöka se det positivt.. men det är inte så lätt att göra det… inte idag.. kanske i morgon att jag kan känna att det var bra… men inte idag.. för det blir för mycket.. de har bollat med mig tillräckligt.. och nu ska jag börja bestämma över min vård.. och ingen ska lägga sig i.. utan dansa efter min pipa i fortsättningen.. för nu sätter jag hårt mot hårt…

Meddelandet jag fick var följande, jag citerar:
” Tyvärr behöver vi meddela att Din operationstid blivit ändrad.

Vi kan i nuläget inte ge något nytt operationsdatum men vi kommer att kalla Dig så snart som möjlighet finns.”

Det är färdigstrulat med mig nu.. nu är det jag som bestämmer… och jag ska bli opererad på KSS av Dr. H så fort han får en tid som passa att lägga in en expanderprotes på mig.. och jag vill inte ha mer med Sahlgrenska att göra.. för de har satt sin sista potatis när det gäller mig.. för jag orkar inte längre.. jag har fått vänta tillräckligt länge på att få bli hel.. jag vet ingen annan som har fått vänta så här länge efter att ha blivit bröstopererad och velat bli hel så fort som möjligt.. för det här börjar bli en skandal.. och de säger att vi har världens bästa vård.. låt mig gapskratta…

Först skulle jag vänta ett år efter strålningen..
Sen efter detta året + ett par månader får jag tid till plastiken då är det ett års väntetid till den operationen jag vill ha..
När jag väl blir kallad och åker iväg så visar det sig att jag får åka hem eftersom de inte opererar de som har skelettmetastaser.. och så får jag vänta ännu längre…
Blir så kallad till konsultation igen och denna gången så träffar jag Dr. H. han (och cytotjejerna och kuratorn) är de enda som jag har förtroende för numera..
Så får jag äntligen en operationstid för expanderprotes.. och så blir denna inställd..
Det är sånt som Sahlgrenska kallar dubbel förtur

Jag kan också meddela att vi har rejält öfsadröp här…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , ,

6 svar

  1. Det är ju så, offentliga institutioner är som mest framgångsrika enligt deras eget mått när de inte har kunder/patienter. Man får ligga på som en igel för att de ska göra vad de ska, och härifrån kommer hurtiga hejarop! Buss på dem bara!

    Ja.. man måste vara frisk för att orka vara sjuk.. Och jag ger mig inte.. har de lovat att jag ska ha en snygg byst till sommaren så ska jag… annars ska de få veta hur de behandlar en.. jag går ut i pressen..

    Kram Pysis

  2. Hej Pys.
    Är det inte ände på elände snart,du som har sett fram emot detta.Vet inte vad jag skall tycka om det här,mer än att det måste vara jättejobbigt att hålla på att slåss för allting.
    Om öfsadrop är lika med det som droppar från taket för fullt så är det så här med.
    Kram Lillemor.

    Hej Lillemor…
    Det verkar inte så.. men nu kommer jag att sätta hårt mot hårt.. aldrig mer Sahlgrenska och så ska Dr H operera mig.. Det tar en hel del energi.. jag som ska använda min energi till att bli frisk och inte hålla på att få motgångar hela tiden.. och det hade varit roligt om det någon gång går min väg.. men lovat är lovat..

    Japp.. öfsadröp är takdropp.. så du har så rätt så rätt….

    Kram Pysis

  3. Förstår din ilska.
    själv måste jag tappa typ 30 kilo i vikt innan det är dags för bröst op.
    Kram Okki

    Jag gick ju upp en 6 kg.. för att jag skulle göra min Diep Lambå som jag hade blivit lovad.. men det var ju 1 års väntetid.. och under denna tid så kom ”kompisarna”.. så då var det kört.. så jag fick börja med cyto i stället.. och detta gjorde att jag fick matleda och vissa maträtter kan jag fortfarande inte äta.. jag känner en metall smak i munnen.. och så ska inte köttfärssås smaka.. så då började jag gå ner i vikt.. vilket inte alls var tänkt.. och jag väger mig varje gång jag är på Avd.73.. och från början stod den på 66,2 kg.. och nu står den på 52.2.. och då är jag fullt påklädd med ett par skor.. så nästa gång ska jag också väga mig.. men då utan skor och bara t-shirt, byxor, trosor, bh och strumpor.. så ser vi.. för det är ca. ett kg.. och sen ska jag göra som jag brukar.. för jag brukar väga mig varje gång jag är där.. och jag har ju ingen våg hemma..
    Fast jag har vägt sååå mycket mer… men nu är jag nere i en bra vikt.. jag trivs med denna och mer ska jag inte gå ner.. har jag bestämt… För nu är jag perfekt.. förutom brösten dårå…

    Kram Pys

  4. Så ledsamt att höra hur det kan gå till! Bra att du kan bli arg i alla fall!

    Det är inte långt till att jag kontaktar media…

    Kram Pysis

  5. Skit också! Jag vet att du har styrkan att protestera. Bara på dem!!!
    Kram
    Lena

    Världens bästa sjukvård… pyttsan…

    Kram Pys

  6. Suck! Stackars Dig. Jag blev opererad 2007 och ska också få en expanderoperation. Läkaren på Sahlgrenska sa i januari att det skulle ta ca 3 månader, så jag planerade för det, men…fick ett brev igår att 10 månader skulle det ta helt plötsligt. Det är så jobbigt att vänta och vänta. Man vill ju känna sig hel som du säger. Annika

    10 månader.. jag har väntat sen den 20 januari 2008.. och det är över 2 år nu… Så jag tycker att jag har väntat länge nog.. och sist jag var på Sahlgrenska så lovade de att jag skulle få ”bubbel förtur”… så nu vet jag vad det menas med det.. man får vänta dubbelt så långe som någon som inte har det..

    Kram Pysis som vill bli hel

Kommentera

