Nynnar glatt…

Regnet det bara öser ner.. och jag är våt om både skor och strumpor…

Det
var mycket, mycket längesedan som det regnade… och detta är årets första regn.. vilket betyder att snön smälter fortare.. och alla små högar som hundägarna inte orkar böja sig ner och plocka upp dem.. På ett sätt är jag glad att det regnar.. det betyder att våren faktiskt är på väg.. och öfsadröpet blir så mycket större..

Vakna av väckarklockan och naturligtvis så stängde jag av den glatt och somna om.. och vid halv nio kom Den älskade maken och väckte mig så jag kom upp.. somnade även när jag satt på toa och morgonkissade.. och då tog jag en liten tupplur där.. så när jag slog upp ögonen kände jag inte igen mig först..
så var det kriget med stödisarna och sen datorn.. så när jag väl satte mig vid datorn så var hon kvart över 9.. och jag skulle till VåC och ta prover.. Hb för om jag ska ha NeoRecormonen eller inte.. och genom det som hände igår gjorde ju att jag ska börja med Xeloda på måndag… och då måste ju proverna vara bra.. dessutom gäller inte bara ett Hb.. utan det är en del andra prover som ska tas.. bland annat kreatinin (som har med njurarna att göra).. och det provet ska skickas.. för de kan inte fixa det på vårt lilla lab här inte.. och det betyder att detta ska skickas till närmaste sjukhus som kan analysera det… och detta visste inte jag att jag skulle ta.. för då hade jag varit på VåC mycket tidigare än jag var.. för jag vet att proverna skickas klockan 10… men genom att jag bara fick veta att jag skulle ta lite fler och Avd. 73 ringde dem igår så fick jag inget veta.. så jag traskade upp glad i hågen och får veta att jag kom försent.. men då måste jag få den informationen… så jag kan vara där i tid.. för hade jag vetat att ett av proven skulle skickas hade jag naturligtvis varit där innan 10…

Annars är det som vanligt.. somnar glatt vid datorn..för jag känner att Hbt fortfarande är lågt.. men inte så lågt.. men tillräckligt för att jag ska sitta och somna…
Handen är som den är.. vissa dagar är jättebra och vissa är urdåliga.. så jag försöker att träna den ändå varje dag…
Nageltrångstån la jag om idag.. och det har inte kommit mer svallkött.. än det som har kommit.. så jag fick lov att ringa till kirurgen.. och det har jag försökt att göra det under hela veckan.. idag fick jag tag på dem och de ska fixa en ny tid till doktor M.. som opererade mig…. och det skulle hon göra så fort hon kunde..

Lite ledsen är jag att vintern börjar ta slut.. inte för snön eller snöblask eller kyla… utan att min favoritfågel försvinner in till skogarna istället.. där den lever i vanliga fall, men den kommer och äter upp rönnbären som växer här utanför mitt fönster.. och det är bara på vintern man ser dem.. och jag måste försöka få till ett kort på dem.. men har inte fått till något som är bra…
Lite trist.. för nu får ni inte se den… tror jag.. men man vet aldrig om det har kommit någon flock av dem…


Våren
sägs komma i tisdags… då den första tranan kom.. Fast tittar man ut så känns det som att det är långt innan man kan gå i kjol och top.. men en snygg byst hoppas jag.. för som det känns nu så är det ljusår ifrån att bröstet blir klart innan sommaren.. vill ju dölja det till det är helt färdigt..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

4 svar

  1. ”Det som göms i snö kommer upp i tö, pling, pling…liten fågel hittar gammalt brö´, pling, pling…” Det måste vara koltrasten du menar? Men den hörs ju iaf sen på våren!! 🙂

    Nä… det är en fågel med lite mer färger.. och jag ser den oftast på vintern.. men det är inte domherren heller…

    Kram Pys

  2. Först tack Pysis för alla fina hjärtan jag får 🙂 Sedan blir jag så glad när jag läser och inser hur jäkla stark du är. Iofs så har jag vetat det innan också vi har ju följt varandras liv och leverne ett bra tag nu 🙂
    Alltid lika roligt att komma hit och läsa för vad som än hänt så låter det som att du är positiv och på G hela tiden! Bravo!
    Skickar som vanligt en massa styrkekramar och peppande tankar för det behöver man i vården idag!

    Jag är ju bara lilla jag.. jag är inte så stark.. jag bryter igenom ibland och bara stortjuter för minsta lilla.. och då gråter jag så det skvalar.. och rinner och droppar överallt.. och näsan måste jag snyta för den blir fort överfull..
    Jag har ju inte så många val egentligen.. kavla upp ärmarna och ta tag i skiten.. eller inte göra något alls och ”mina små vänner” får fritt spelrum… Då finns det bara en sak att göra.. så det är att spotta i nävarna och kavla upp ärmarna och så går jag en rond till mot det där idioterna som har fått för sig att 157 cm lång och 50 kg Pysan låter alldeles förträffligt att flytta in i… pyttysan… det kan de bara glömma.. de har gjort sitt livs största misstag.. så det så..

    Kram Pysis som fortsätter skicka hjärtan..

  3. Hejsan!
    Tänk att det fortsätter att strula för dig….:((
    Men du får sätta ner foten och protestera!
    Ja, nu är vintern slut och våren är på G…fast vi har ca en halvmeter snö kvar och de upplogade drivorna är
    fortfarande meterhöga.
    Är det månne tofsvipa eller nötskrika du har??
    För det är väl inte domherre??
    Ha en skön helg…..Kram Ia

    Nä.. men nötskrika är en av dem jag gillar.. och så kungsfiskare.. En nötskrika såg jag en dag när jag åkte till KSS och skulle få behandling.. jag var glad hela dagen … kungsfiskare såg jag när jag var i Skottland.. och de är otroligt vackra.. men min lilla fågel är en fågel som trivs i flock.. och den är mindre än koltrasten… Bland fåglar som sjunger så är det bara koltrasten och näktergalen som är favoriter… för det finns inget mysigare en ljum sommarkväll att ta en promenad och höra koltrasten som sitter och sjunger så det hörs över hela kvarteret.. och måtte vi snart vara där…

    Kram Pysis

  4. Hade gjort en ring med rönnbär som vi hade istället för blomkrans på huvudet vid ett tillfälle, nändes ej kasta den utan la den på tork, kom på när snön kom att fåglarna kanske ville ha bären, trots att de var torkade eller kunde luckras upp ute ändå, den blev snart uppäten där den hängde i talllen, koltrasten och björktrasten kivades om den

    Vi har ett koltrast par här.. en del skator.. och så svalor som bor under takpannorna.. Sen har vi lite vanliga pilfinkar.. och så lite duvor.. och en stor flock med kajor… ibland när man går ut får man associationer till ”Fåglarna”… och sen har vi den där vackra fågeln som är här på vintern.. och äter en massa bär och är så vacker att den nästan tar udden ur mig.. jag har nämligen ett par fåglar är mina favoriter.. och den ena finns här.. och den andra vet jag finns i närheten.. då jag såg den en dag med taxi på väg till sjukhus.. och den tredje är relativt ovanlig.. och jag har sett den bara en enda gång.. och det var när vi var i Scottland för många år sedan..

    Kram Pysan..

    Ps. det där med kransen ska jag göra till hösten.. men alla rönnbärs som finns här lär det inte synas.. för fåglarna behöver hjälp nästa vinter också..

Kommentera

