Sovedag och muntorrhet..

Hur kul är det att vakna och får börja med att hosta så att jag överhuvudtaget få fram ljud över mina läppar.. När jag väl var uppe och slog mig ner vid datorn…. så drabbas jag av muntorrhet.. jag får det ibland och ibland är det mer och ibland är det mindre.. idag är det mer.. och så även har jag sovedag.. och det är inte heller en bra blandning av biverkningar.. man somnar till.. vaknar till av att tunga sitter fast i gommen… då tänker man att nu skiter jag i det här.. men så klappar ängeln jag har på vänsteraxeln mig på tinningen och ber mig att tänka till.. att så här ska du inte tänka.. Nu tar du dina tabletter och så glömmer vi biverkningar och tar dem och så lever vi livet.. och njuter av varje sekund du andas…

Sovedag är rätt så mysigt.. man sitter där vid datorn och så plötsligt så befinner man sig någon helt annanstans.. fast muntorrheten kan jag vara utan… men de där små soveminuterna vill jag inte vara utan.. de är rätt så sköna faktiskt.. och jag känner mig piggare…

I förgår fick jag plötsligt ont i högersida vid midjan.. och vissa rörelser fick mig att nästan vråla ut min smärta.. men naturligtvis så började mina tankar om att metastaserna har förökat sig.. ända till jag lugnar mig och börjar tänka till.. och upptäcker att min troskant är just där.. och det är den som har skurit in i midjan på mig… dessutom hade jag ju tagit droppar och de får mig att få magknip och detta tillsammans med trosorna gjorde att smärta uppstod.. och därför blir jag inte så orolig.. men de första minuterna som man inte inte vad det är och då griper ångesten om en och hjärtat sätter igång och tokslår och magen snörper ihop sig som en stor hård klump.. och hjärnan slutar att fungera.. till ängeln få mig till att få tillbaka förståndet… och livet blir så mycket lättare att leva.. och lugnet lägger sig över mig och jag mår så mycket bättre…

kommer det en kallelse… om ny scint och åb till onken och då bryter man ihop igen.. och tankarna på att inte medicinen inte har hjälpt utan de har blivit så många fler.. och de växer så det knakar… tills ängeln knackar på mig igen… hon är fantastisk.. och jag har börjat att tycka om feer och änglar.. men inte alla.. det finns änglar som man bara vill ha.. och det finns änglar som man nästan spyr av…

Det ska vara gôtt att leva.. och det är det jag gör..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

5 svar

  1. Jag måste alltid ha ett glas vatten eller på senare tid en flaska Ramlösa eller Vichyvatten utan kork med mig överallt, annars torkar jag ihjäl eller bränns upp inuti.Tidigare tålde jag ej kolsyran, den var för stark, nu fräter den ej lika dant. Blivit lite tåligare i slemhinnorna.
    Men att vakna med näsan helt igen torkad är värre. Kan ju ej dricka med näsan!
    Det är ett helvete va en mumie!

    Jag kan inte tänka mig hur det känns att vara torr i näsan.. låter hemskt.. är det längre upp än i yttersta näshålen som du blir torr?? Finns det inget som hjälper… någon typ av nässpray.. så det blir fuktigt där…

    Kram Pys

  2. Jag tänker glada och positiva tankar och skickar dom till dig! Lite Ninja-styrka också, det hjälper!

    Tack för ninja-styrkan.. den ska jag använda nästa gång som det är toabesök så.. kanske det går lite fortare.. och att det förhoppningsvis går lite lättare… vid besöket..

    Du får lite av mina glada tankar också.. jag tänker på dig vet du…

    Kram Pys

  3. Hej Pys.
    Skickar massor av goda varma tankar.Vilken press det är att leva med alla tankar som poppar upp med sitt fula tryne.Fy attan.Vad jag önskar att det skall flyga sin kos.Lev väl!
    Kram Lillemor.

    Hej Lillemor..
    Jag lever och njuter av livet.. jag mår väl.. men de där tankarna kommer ändå…
    Du har mail föresten.. om det där du skrev om..

    Kram Pys

  4. Hej Pys!

    Det var längesen jag skrev nu…
    Läser och följer dig på din resa ändå. Jag har bara haft lite torka och massa egna tankar att taq itu med därav svårigheten att komma igång.
    Tankarna du pratar om, de som poppar upp när man minst vill veta av de, de är hemska! Jag har insett att jag kommer att få leva med de och att jag måste lära mig att hantera det.
    Men jag kan bli lite avis på alla som inte varit sjuka, som inte har eller haft cancer, som går i ”den där världen”, som för mig ter sig ganska bekmmerslös, och inte uppskattar det. Att inte behöva ha dessa mörka moln ovanför huvudet, att inte hela tiden associera till cancer när man får ont, hosta eller yrsel.
    Jag njuter varje stund av livet. Alla stora saker, alla små. Jag ÄR! Det är ju det som är viktigt!
    Skickar många kramar till dig!!

    Du slår huvudet på spiken med det du skriver.. att tankarna som ploppar upp och fördärvar den dagen.. och att de alltid kommer när man inte vill att de ska komma… och jag lever NU.. om jag sitter vid datorn till ett på natten så får jag det.. eller om jag går och lägger mig klockan 19.. så är det mitt liv.. och jag är så glad för varje dag jag får.. ocj det är inte fel att få njuta av varje minut som inte de där ”dumma tankarna” inte dyker upp.. men det räcker att man får ett kuvert från regionen för att trissa igång dem.. men jag försöker så gott jag kan att hålla dem borta.. men ibland hinner man inte förrän de ploppar upp…

    Ska läsa dig om jag orkar idag.. för idag är en sovedag.. vet inte hur många små ”naps” jag har tagit vid datorn idag.. för det är så svårt att räkna..

    Kramar i massor Pysis..

  5. This is very good initiative and must be taken forward with other manufacturers as well… http://www.californiaemploymentlawfirm.com/harassment-and-discrimination

Kommentera

