Hårrapport.. och lite annat…

För det första så.. är det så här… Här töar det jättemycket nu.. man kan nästan se hur det försvinner… och mycket av gräsmattan har börjat synas vilket den inte gjorde igår.. och det är rätt otroligt… att det kan töa så mycket…

Nu ska jag försöka hitta mina tabletter som helt enkelt har försvunnit.. för jag hittar dem inte.. skitskumt.. för hur kan fyra tabletter bara försvinna i tomma intet.. jag kan inte förstå detta .. annars får jag helt enkelt hoppa den tiden för medicinen..

Hårrapport no 24… här kommer en ny bild… som faktiskt är tagen en dag senare än vad det skulle.. den är alltså tagen idag…

Den som står bakom kortet är Den älskade maken.. och han ser ut så här:

Och han bloggar här..

Har faktiskt lyckats med en sak idag som jag inte har orkat sen jag flyttade hit eftersom det krävs en hel del av min kropp att orka med saker.. jag har nämligen lyckats att dammsuga.. både sov/vardagsrummet och hallen och köket.. fast det behövs skuras i mitt kök.. men det ta jag i môra.. idag orkar jag inte mer.. Glad är jag ändå.. att jag faktiskt orkade göra så mycket…

Jag är på väg upp…!!!


Läs
även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,

6 svar

  1. Vad snyggt det ser ut! Lockigt och jättefint! Grattis till orken, kanske kan du skicka lite till mig🙂
    Kramar i massor’

    Jag har ju alltid haft krulligt hår.. men när första cyton var över så var håret än mer krulligt… så nu ska det bli spännande att se hur det blir denna gången..
    Har skickat lite ork över nätet…
    Kram Pys

  2. Hej Pys.

    Vad härligt att du har fått tillbaka orken.Så skönt att titta ut ,och snön den försvinner i en rasande fart.
    Håret det växer och är lika fint.Och käre maken ser pillemarisk ut.
    Kram Lillemor.

    Hej Lillemor..
    Ja.. jag är glad att jag börjar orka mer.. men jag gör ofta en sak och sen går jag och lägger mig.. och vilar.. eller så sätter jag mig vid datorn när jag dammsugit ett rum.. för jag orkar inte alla rummen på en gång.. så jag tar ett rum och så vilar jag.. så tar jag nästa rum.. etc. så håller jag på tills jag är klar..
    Nu har vi haft fruktansvärt bra väder i flera dagar… och idag så sitter man vid datorn och så tittar man ut.. då ”kräksnöar” det.. Det vräker ner.. och stora flingor är det.. och plus 3 grader.. som tur är så la det sig inte.. för då hade vi hart det helvit igen överallt… lite knäckande.. men typiskt för april…
    Maken är pillemarisk.. och han har glimten i ögat.. men han hjälper mig otroligt mycket utan att veta om hur mycket det rör sig om…
    Håret växer.. och det var länge sedan som det var så långt…

    Kram Pys

  3. Hejsan. Jag fattar inte hur fort ditt hår växer egentligen! Underbart!!! Tänk att man uppskattar att kunna göra de där sakerna man uppfattar som tråkiga när man är frisk o kry. Ta det lugnt bara, smutsiga golv försvinner inte!!!! Kram Gunsan

    Håret växer fort….
    Nä.. jag vet att smutsiga golv inte försvinner.. och i morgon tror jag att jag ska ta och skura köksgolvet.. för det behövs.. jag kan inte förstå varför man lägger in vitt golv i ett kök… Det blir fläckar direkt… så himla trist….
    Jag är glad att jag orkar.. att orka dammsuga.. att orka diska en stor disk.. eller något annat.. så som att renbädda sängen.. för det orkade jag inte när jag gick på paclitaxelen… Såna där små simpla vardagliga saker… och jag är glad att jag kan själv.. och inte beroende av att andra ska hjälpa mig.. det stärker en…

    Kramar Pysis

  4. ni var väldigt lika till utseendet🙂

    Men det är vi inte om man ser oss.. tillsammans..
    Kram Pysan

  5. Vad fint ditt hår är…har alltid önskat mig lockigt hår..!!!
    Älskade maken ser väldigt lurig ut tycker jag…en vuxen ”Emil”….:)))
    Kämpa på Vännen…kram Ia

    Jag citerar vad maken brukar säga:
    ”När jag var liten sympatiserade jag med Emil, nu sympatiserar jag med Emils pappa”
    Så det ligger mycket i det du säger.. han har en otrolig fantasi och har fortfarande mycket av sitt barnasinne kvar… och det är jag glad för.. jag hade inte fixat behandlingarna om det inte varit för hans humor.. som skojar glatt om allt från behandlingar till cancer.. för det skojas om allt här..
    Jag älskar honom.. så himla mycket att det ibland nästan gör ont…

    Kram Pys

  6. Tänk att man kan bli så glad öfr något så vardagligt som att dammsuga! Men jag kan den biten. Jag orkar diska i ca tre minuter och med mördande ryggvärk som följd, men det ger en rent otrolig kick efteråt..

    Ja.. jag har alltså inte orkat dammsuga på nästan ett helt år.. då är man glad när man faktiskt orkar att göra detta… Ja.. visst blir man glad när man orkar göra något… som att diska eller dammsuga eller vad det nu kan vara… då blir man lycklig.. och nästan euforisk…

    Kram Pys

Kommentera

