Forskningsrapporter och hur det är med mig

Enligt en forskningsrapport ska vi nu inte käka multivitamintabletter.. men det står inte om det är de syntetiska vitaminerna eller de naturliga som kvinnorna har käkat… för om det är de syntetiska så vet man vad man ska undvika.. för allt som inte är naturligt är ju inte bra för kroppen.. men det vet vi redan om.. fast om du äter en allsidig kost så behöver du ofta inte extra vitaminer…
Dessutom verkar inte frukt heller fungera..

Vi kan inte skydda oss från cancer!!! Inse detta… För cancern är lurig.. och hittar snart ett nytt sätt att ge sig på oss..

Hur det är med mig.. jag har gått ner över 10 kg sen jag fick cancern.. ska man då säga att det är ett bra bantningstips.. få cancer och gå ner i vikt… maken tycker att jag har blivit benig…. och det har jag.. döttra var fascinerad av mina skulderblad.. som hon nästan tyckte var lite läskiga.. för de stod ut så mycket och man kunde se dem så lätt..
Fast jag mår bra.. och jag äter.. jag lovar.. men jag äter inte så mycket för jag har inte samma smak som jag hade innan.. och öl smakar bara metall.. utom den där som jag drack i Spanien.. men den enda öl jag kan dricka är ”San Miguel” och den är så dyr på systemet.. tror faktiskt att lite av viktminskningen beror på att jag slutat att dricka öl.. för öl innehåller väldigt mycket kalorier.. så jag dricker cider istället… den med kaktus/lime är god och går att dricka.. fast det jag har druckit ett par fredagar är ”Kirsberry” blandat med fruktsoda… eller coops limedricka.. Det blir en riktigt frisk drink.. tyvärr finns det vinet bara i Danmark.. och där är man inte så ofta… fast i juni åker vi ner.. då vi är bjudna på studentskiva.. för äldsta dottern tar studenten efter 3 års slit… och då blir det ett par dagar i Skåne och garanterat en resa över sundet… och då kan jag inhandla ett par flaskor av detta… så jag klarar sommaren.. och sen vet man aldrig vad vi hittar i Tossa..

Nu skola jag och vrålåket ge oss ut och göra byn väldigt osäker..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

3 svar

  1. Hej Pys.
    Vitaminer äter jag inte, tror mera på att äta allsidigt.Men det kan kanske behövas för en del som har svårt att få i sig av diverse skäl.Det är ju bara för knasigt att dricka light produkter som inte är bra.Men alla blir salig på sin tro.

    Vad det låter härligt att ha resan att se fram emot.Hoppas du hittar ett riktigt gott ÖL som du kan släcka törsten med i den goa värmen.
    Kör nu försiktigt på byn så du inte krockar.

    Kram Lillemor.

    Vad det låter härligt att ha en sådan resa att se fram emot.

    Hej Lillemor..
    Jag har testat såna där multivitaminer.. men det har inte varit i någon längre period.. så jag kan säga att det är deras fel att jag har fått bröstcancer.. för det fattades så mycket i den artikeln som man hade velat vet mer.. vilken sorts bröstcancer är det… är det bara cancer.. eller är det en genetisk.. eller en hormongillande.. eller HER-2 positiv.. och var det lättare för dem att utveckla metastaser… frågorna är många som du ser… och de kan bli ännu fler om jag får tänka till… men det orkar jag inte ikväll.. lightprodukter är förbjudna i min lägenhet… samma sak med de där energidrickorna.. de får inte heller komma innanför dörren.. och är alltså lika portförbjudna som Dafgårds färdig mat.. och en hel del annat..

    Öl i Spanien vet jag finns.. då jag var på samma plats ett år tidigare…. men de märkena finns alltså inte i Sverige… och det är så bra för min kropp därnere… man mår så mycket bättre….

    Kram Pysis

  2. Den här gången hoppas jag du hör av dig till mig när du är nere så vi kanske kan ses om så bara för ett snabbt hej.

    KRAM

    Största tösen tar studenten den 11 juni.. vi åker ner den 10.. och sen kommer vi att stanna ett par dagar och gå på museum och så brukar vi käka något gott i Malmö… Malmöhus slott fixar jag.. men tekniska tror jag inte att jag fixar.. för jag vet att grabbarna vill in i ubåten… och den fixade jag som höggravid.. men jag fixar den inte i dagsläget… med rollator och mina vänner bak i ryggen…. Men vi höres vidare över mailen när vi kan träffas.. bättre det än här på bloggen…

    Kram Pys

  3. Skönt höra du har både humor, humör och mår relativt bra, fortsätt med det, åh så jag önskar av hela mitt hjärta att de helst idag skulle hitta ett piller el dyl för att bota denna lömska sjukdom.
    Kram på dig
    Birgitta, Carolas mamma

    Ja.. hade bara cancerforskningen fått statliga bidrag så kanske gåtan hade varit löst.. men de får ju inga pengar alls från staten.. utan det är helt upp till mig som medborgare att skänka pengar… Tänk om en 10 öre från var person i skatten skulle gå till forskning… så kanske gåtan hade varit löst för länge sedan…

    Kram Pys

Kommentera

