Nervositeten börjar infinna sig..

Jag börjar bli lite smått nervös inför måndagens övningar.. fast det är ingen negativ nervositet.. utan sån där när man har små fjärilar i magen och inte som när det är negativt.. för då har man inga fjärilar.. då har man en stor klump i magen istället…

Jag får ju skjuts.. och det känns faktiskt bra.. att inte åka taxi för en gångs skull.. fast det blir ju taxi hem.. så mitt schema ser ut så här:
11/4 Jag åker in och är på sjukhuset någongång mellan 18-19..(trevlig födelsedags kväll… hm…)
12/4 Operationsdagen med allt vad det innebär.. från fasta till uppvakning.. nålar hit och dropp dit.. gulfärgad hud och en läkare som ritar på en med spritpenna… så nu vet alla varför doktorer har en spritpenna i sitt pennflik i arbetskläderna… Det är alltså för att rita streck på patienterna.. för det ser ut som modern konst…
13/4 En lugn dag på sjukhuset… och lite välmående.. slappedag…
14/4 Kl. 08.00 ska jag till isotopavdelningen och få den där radioaktiva sprutan och så kl. 11.00 ska jag in i ”kistan”… jag har ju min säng som jag kan gå och lägga mig.. det brukar jag ju inte ha.. men då brukar jag knalla iväg till sjukhusbiblioteket.. och det är rätt så lugnt och skönt att sitta där och läsa någon tidning eller så.. för det är rätt så mysigt… och ett sätt för Mig att faktiskt försöka slappna av inför vad som väntar… och har jag tur så kan jag sedan åka hem till familjen med min lilla knapp.. Jag kommer nämligen att få en liten ”knapp” som de kan spruta in koksalt i för att öka bröstets storlek.. det lär komma kort förhoppningsvis.. om jag får någon att fotografera under operationen vill säga..

Jag gör ju allt för att värdena ska öka.. jag käkar banan.. och jag tog NeoRecormon sprutan i fredags.. och jag känner mig faktiskt lite piggare.. och det kan ju vara så att Hb:t faktiskt har ökat lite grann.. och kaliumet vet jag inte hur man mår om man ligger lite lågt.. men bananer ska tydligen innehålla mycket kalium och jag har fått kalium tabletter också..

Sonen har tjôtat till sig att få sova hos farmor/farfar i natt.. och det betyder att jag och maken har en frikväll.. då vi funderade på att se en film.. vi har två att välja på.. och jag får se vilken jag väljer…

Han har med sig sin monster bok… det är en bok med monster i.. och han har ritat och jag har skrivit.. om de olika monsterna som han ritat.. och det är inga vackra grejer inte.. så nu när han är borta har jag lovat honom att han ska få ett nytt monster som jag har ritat och skrivit om…. Så nu ska jag rita monster…

Önska mig lycka till..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

5 svar

  1. Hej Pys.
    Självklart önskar jag dig ett riktigt , ja ett dubbellycka till.Ja det måste bara gå bra nu det har varit tillräckligt med strul.
    Får passa på att önska dig ett stort Grattis på födelsedagen!!
    Kramar och hållna tummar.Lillemor.

    Hej Lillemor…
    Jag tackar för alla goa tummar jag får.. och tänk på mig på måndag.. då jag ligger på operationsbordet.. och sover gôtt.. medan de kör in en ballong i kroppen på mig…

    Kram Pys

  2. Önskar dig jättelycka till!! Det kommer att gå kanonbra! Det är du verkligen värd nu. Kommer att följa dig med spänning då jag själv ska genomgå samma op i år! På Sahlgrenska. LYCKA TILL / Annika

    Jag hoppas att du har bättre tur med Sahlgrenska än vad jag har haft…
    Kram Pys

  3. Du har mitt lycka till och ett grattis en dag för tidigt!

    Tackar för detta…
    Kram Pys

  4. Ett STORT lycka till vännen och ett STORT grattis på födelsedagen. Många kramar

    Tackar.. jag blir glad för varje kommentar jag får.. och en sån här får en alltid på topp…
    Kram Pysis

  5. What’s Happening i’m new to this, I stumbled upon this I’ve discovered It positively helpful and it has helped me out loads. I am hoping to contribute & help different customers like its aided me. Good job.

Kommentera

