Födelsedag..

Jag har den äran för mig idag.. och jag är så glad att jag har överlevt hit.. nu är det Tossa som gäller.. har jag överlevt dit så lär jag fortsätta leva till jul.. något att se fram emot hela tiden..

Ikväll åker jag till sjukhuset.. och jag hoppas att jag blir opererad i morgon.. allt beror ju på mitt kalium och Hb… Hb:t kan man alltid korrigera med att jag får blod..

Det har varit en lång väntan för mig för det här.. för två (2) år sedan träffade jag plastiken för första gången.. så det har tagit mer än två år innan jag fick min operation… Det är väntetid som heter duga.. varför jag kommer ihåg detta.. jo.. jag hade nämligen tid hos läkaren det året då jag fyllde 44.. och då på min födelsedag.. alltså den 11 april 2008.. och sen satte ju allt i rullning.. och under dessa två åren har mycket vatten hunnit rinna under broarna… och mycket har hänt…

Väl på sjukhuset så kommer jag att få duscha.. och det är nog det som är jobbigast.. för först ska jag duscha en gång i descutan och sedan skölja av mig.. och sen ska jag göra om hela proceduren.. en gång till… Som tur är så får man ett schampoo numera.. för innan när man duscha även i descutan.. och då blev håret som svinto.. så det undviker jag helst..

Nervositeten är idag värre än den var igår.. så det måste vara fler puppor som har kläckts under natten.. för det fladdrar rätt så bra kan jag meddela.. men det är ju fjärilar och inte den där stora gråstenen.. som man knappt kan lyfta..

Nu ska jag packa.. för jag får ingen ordning på mina tankar och vet inte riktigt vad jag ska skriva mer..

Solen skiner även på mig idag…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

17 svar

  1. Ett stort Grattis på födelsedagen! Lycka till nu med din operation i morgon!

    Tackar..
    Kram Pysan

  2. Hipp hipp hurra på din födelseda´!
    Jag tål ej det där medlet och duschade i mitt vanliga inför gallop.
    Nu är det bara peppning som gäller, ngt annat finns ej på kartan All lycka till och på tisdag är du fit for fight igen, hel och komplett!

    Nja.. sådär jätte fit for fight var jag ju inte… direkt.. då hade jag svinont.. och fick fruktansvärda smärtor.. men det kommer snart ett inlägg om sjukhusvistelsen…
    Kram Pys

  3. Hoppas att du haft en bra födelsedag om än nervös inför din operation.
    Lycka till.
    Kram från Åsa som har gjort en bröstrek och ska in på ”tömning ” i morgon.

    Jag fick en fin födelsedag.. och op gick ju bra.. fast nu sitter jag här med smärta och ont…
    Kram Pys…

    Ps. vad menas med tömning?

  4. Grattis! Ja må hon leeeva…

    Ja..men jag hoppas inte att få leva i hundra år till.. fast 100 hade jag gärna blitt…
    Kram Pys

  5. Grattis! Och lycka till!

    Tack.. och välkommen Maggan till min blogg..
    Kram Pysis

  6. Grattis på födelsedagen, mitt yngsta syskon fyller också år idag. Önskar dig allt gott och lycka till.
    Kramar
    Birgitta, Carolas mamma

    Tackar för det.. hörde att den 10 april fyllde med människor år i Sverige.. och på nummer två var den 22 mars (40 veckor efter midsommar) och på tredje plats kom 15 april… så både jag, syskonbarnet (11 april) och syrran (13 april) fyller mellan nummer 1 och nummer 2….

    Kram Pysis

  7. Stort grattis på födelsedagen och lycka till i morgon! Många kramar.

    Tackar så mycket för detta…
    Kram Pys

  8. Tänker på dig idag, och önskar dig allt gott! Kram Gunsan

    Tack Gunsan.. det känns i hjärteroten att behöva åka iväg till sjukhuset på sin födelsedag… och då är det skönt att människor tänker på mig…
    Kram Pys…

  9. Hej Pys.
    Tänker extra mycket på dig idag.
    Kramar Lillemor.

    Hej Lillemor…
    Tankarna hjälpte…
    Kram Pys

  10. GRATTIS GRATTIS och lycka till nu!!!!
    Kram Barbro

    Tackar så ödmjukast för hållna tankar…
    Kram Pys

  11. Hello fans!!

    Kan meddela att operationen gått bra. Har just pratat mä´na på telefon live from uppvaket…

    Gonzo mannen, det är inte dina fans… dem har du på din egen blogg…
    PPP
    Puss och Kram Hustrun

  12. Så skönt för dig att NU ÄR DET GJORT! Nu sjunger fåglarna för dig och solen lyser, så det går framåt.

    Jag har ont ont ont.. och det är svårt att höra fågelsången då…
    Kram Pys

  13. Gratulerar! Både till födelsedagen i efterskott och den efterlängtade operationen!. Håll fast vid de där punkterna du har att se fram emot, då blir det svåra mycket lättare att ta. Och i alla fall jag blir utmanande mot ataxin och menar att ”ta kål på mig bara, men idag tänker jag INTE samarbeta i frågan”. Har man hankat sig fram en längre tid blir man mindre benägen att ge efter när det roliga man sett fram emot finns inom synhåll.

    Tackar så mycket för detta tankesätt.. det ska jag ta till mig.. och försöka att bena upp mitt liv..
    Kram Pys..

  14. Grattis….både på Födelsedagen och till att operationen gått bra!
    Kram

    Ja.. ingen kan vara gladare än vad jag är.. fast det gör ont…. men det kan jag ta.. nu är det fyllningar som gäller…

    Kram Pys..

  15. Hej Pys.
    Vad härligt att det blev operation och att det gick bra.Maken får hälsa så gott.
    Massor av goa varma kramar!
    Lillemor.

    Ja.. med de värdena hade de inte kunnat stoppa mig.. då hade jag stannat på sjukhuset tills det var tid att få en operation… och maken är värd sina kg i guld….
    Kram Pys…

  16. Hoppas att allt har gått bra -tänker på dig.
    Carina

    Det har gått bra.. förutom att jag var totalt utslagen här hemma i två dygn… och inte orkat prata med någon… har ont.. men det är inte så konstigt… läs inlägget om operationen när det kommer…
    Kram Pys..

  17. Monica Johnsson jag har tagit bort din kommentar då den strider mot reglerna på min blogg.. och sådant godtages icke…

    Du har inte läst regel nummer 5 ser jag.. läs den igen och sen läser du alla mina regler.. sen är du välkommen igen och skriva kommentarer…

    Kram Pysis

Kommentera

