Ingen bra dag…

Vaknade och hade lite ont i magen.. tänkte att det är för att jag är hungrig.. så när maken ändå kokte gröt så bad jag också om att få en.. för dagen hade ju börjat så jävla dåligt.. jag sätter ju telefonen på väckning och jag kan ha tre olika väckningstider… och den första alarmet kan jag också sätta på snooze.. om jag vill.. och jag måste ha tryckt fel.. för istället för 06.30 så hade jag satt den på 03.30… och jag kom till och med upp på sängkanten innan Den älskade maken sa att klockan faktiskt bara var halv fyra.. så jag satte om väckarklockan.. för jag skulle ju ta taxi idag för planerat besök på avd 73… och taxin skulle gå 07.45… och jag skulle vara på sjukhuset 08.30.. men nu blev det ju inte så…

Jag satt där och åt min goda gröt.. och det gick bra.. lite bubbel i magen bara.. inte direkt något jag reflekterade över just då.. utan det kom senare.. så gick jag och satte mig vid datorn.. och skulle ta mina tabletter.. då började jag så smått att få ondare och ondare i min mage.. och jag kunde inte riktigt lokalisera den.. men nu tog jag två av mina mediciner.. och det bubblade.. men tänkte inte mer på det.. och så två tabletter till.. nu hade jag fått i mig omeprazolen och dalasin.. de relativt viktigaste.. och så var det panodilernas tur.. och de åkte ner.. men nu började helvetet.. jag började att få ont i magen.. rejält.. och kallsvettas.. och må tjuvens.. inte alls kul… och så hann jag ut på toa.. och det var tur det.. medicinen kom men inte gröten… och det var bara det att gå ut och avbeställa taxi och dessutom 73:an också.. dessutom fick jag även avbeställa ultraljudet av levern som jag skulle göra i morgon och även taxin i morgon.. skulle få ny tid hemskickad till mig..

Sen gick jag och la mig och sov hela förmiddagen.. medan maken handlade proviva och coka-cola till mig… han e snäll han.. och sen ett litet tag är jag uppe.. för annars somnar jag inte ikväll.. och jag behöver min sömn…

Nu sitter jag här och har gjort den sista saken över till en mapp som ska brännas.. och sen ska vi formatera det här gamla tröskverket.. för det behövs helt klart… Mycket skit som finns i den..

håll tummarna att Den älskade maken fixar det här.. så jag kan komma online.. Sonen har lärt sig cykla.. så nu ser vi inte mycket av honom..

Magsjuka är fan i mig inte kul…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,

31 svar

  1. Hej Pys.
    Nämen vilken otur och vad jobbigt. Hur det är så laddar man för allt som man har inplanerat så bara poff så får man börja om.Hoppas nu att det det besvärliga flyger sin kos.
    Det är något speciellt med den första cykeln efter man lärt sig, kommer ihåg när jag lärde mig cykla på pappas stora cykel mellan ramen. Ja ja det var en tid sen.Men det känns som igår.
    Lycka till med att formatera tröskverket.
    Kram lillemor.

  2. Fy fan så hemskt, Pysan!

    Lider med dig och hoppas att du snart mår bättre….

    Kramen
    Knytet

  3. Hej.
    Jag driver en blogg där jag vill uppmärksamma mina läsare om olika sjukdomar. Fick denna länk skickad till mig av en anonym läsare tillsammans med några andra. Tänkte bara kolla med dig om det är ok om jag länkar till din sida i ett eget inlägg i snar framtid?
    Du får gärna hojta till om du är sugen på att gästblogga också.

    Mvh Petra

  4. Hej Pysan,

    Hoppas magen är lugnare nu och att du har det bra. Att datorn är fixad dessutom!

    Kram

  5. Jag saknar dina inlägg! Hoppas du inte hinner bara, utan att du håller på med annat.

  6. Hoppas allt är ok och att magen lugnat ner sig!
    Kram

  7. Pysan, hoppas allt ar bra, nar du inte skriver ar det som att sakna en van.

  8. Hej!

    Jag har tidigare kommenterat någon enstaka gång och känner att jag definitivt vill göra det idag för jag vill skicka ett stort tack till dig. Utan din blogg hade jag nog aldrig tagit min knöl på allvar. Nu visade det sig att det inte var något farligt som tur är men det är bra att jag tog mod till mig och kollade upp det!

    Är bara 24 så risken var minimal men jag var ändå rädd.

    Vände mig till bröstmottagning här i Sthlm där allt görs på samma dag – klinisk undersökning, mammografi, ultraljud och biopsi. + resultat samma dag.

  9. Är allt okej med dig Vera?

    Här har jag gått igenom utdragning av tänder och insättning av brygga…..en svettig pärs men allt går ju 😉
    Och allt detta för den förbaskade strålningen….käken är inte ok…..jag har mycket värk där jag är strålad..fattar inte att det blir värre med åren….tandläkaren trodde att det är nervvärk…….
    jag får linda in mig med halsduk när jag ska promenera eftersom det ilar i käken så jävulskt…

    Kramis

  10. Saknar dina inlägg, hoppas att allt är ok med dig! kram Annika

  11. Tänker på dig vännen!!

    *Kramar om* varmt och varsamt…

  12. Var är du Pys? Kollar titt som tätt och undrar hur du mår efter det du gått igenom?
    Här har hitttats ett hemskt märke på guben. Har varit ett blodmärke, men är nu ngt HELT ANNAT. Går ej att beskiva, vill inte se det fler ggr.
    Men en del sticker huvudet i sanden och vill ej veta. Få honom till doktor är ett jox. Nyligen skar han upp fingret, så det storblödde. Då var han TVUNGEN. Blev sydd och fryser om den stackars fingern, ja om de flesta fingrar, för han har dem ofta i vägen.

  13. Hej

    Pysans make här. Pysan är väldigt trött, förmodligen fatigue plus ordentlig näringsbrist pga cytostatikan. Som om inte det var nog , en ordentlig förstoppning ovanpå detta. Så hon åkte in till sjukan idag så vi kunde få hjälp med detta. Så nu vet ni detta.

  14. Tack för att du tänker på oss och tar dig tid att låta oss veta
    vad som händer!
    Hälsa Pysan att vi tänker på henne och önskar att hon
    snart mår bättre igen…..Ia

  15. Hälsa så mycket till Pysan!
    Tänker på er alla….

    Massor av kramar
    Knytet

  16. Hälsa Pysan och säg att vi tänker på henne! Hoppas hon snart blir bättre! Kramar / Annika

  17. Hoppas du blir bättre snart… saknar dig här. Kramar/ Carina

  18. Hoppas du mår bättre snart, saknar dina kommentarer… Jag tänker på dig.

  19. Tänker på dig och hoppas du känner dig piggare snart.

  20. Krya på dig!
    Kram

  21. Hej Pys,tänkt på dig och skickar mina varmaste hälsningar och hoppas du kryar på dig fort som attan .
    Kramar till dig Lillemor.

  22. Hoppas det går framåt för dig Pysan, och att du snart är hemma igen…annars kanske din ”älskade make” kan hälsa till dig!
    Tänker ofta på dig och skickar en massa ”krya-på-dig-vibbar”
    …kram Ia

  23. Goa Pysan…måtte du nu få vara pigg…tänker på dig jämt…

    Kraaaaaaaaaaaam

  24. Tänker på dig Pysan!!!!
    Kramar!

  25. Skickar massor med krya-på-dig-tankar…..hoppas du
    mår bättre nu!
    Kram Ia

  26. Bara hoppas du kan återfå lite kraft !

  27. Nej det är verkligen inte kul alls. Tur det inte smittar genom bloggen iaf 🙂 Kramar i massor från avstånd 🙂

  28. Hur är det med dig Pysan..nu börjar jag bli orolig?

    Kram

  29. Usch Pysan!
    Nu känns det som att det är alldeles för länge sedan vi hörde något ifrån dig! Jag hoppas att det inte är illa med dig. Stefan, vill du vara snäll och uppdatera oss?
    Marianne

  30. Jag tittar in varje dag och är orolig jag med, hoppas hoppas du blivit starkare. Saknar din humor.
    Birgitta, Carolas mamma

  31. Tänker på dig… Saknar dina inlägg!

Kommentera

