Saknad..

Jag och Pysan träffades på Aftonbladets singelchat, sommaren 99. Vi började chatta och intresse uppstod som det heter. Jag ringde henne så jag fick höra hennes röst. Har alltid gillat skånska, så det var ju en bra början🙂. Jag fick dessutom reda på att hon snusade. Vilken jackpot! Nu behövde man ju inte ta ur prillan när man skulle hångla. Praktiskt ju. Mycket mejl, chat och telefonsamtal blev det. Vi märkte redan då hur vi kunde prata om allting med varann.

Det var ju dax för mej att åka ner till henne. Trots att vi kom bra överens på telefon och chat så vet man ju aldrig hur en person är IRL. Tog tåget ner. Det stannade på Knutpunkten (eller Knutan som kidsen i Helsingborg säjer numera). Jag klev ur tåget. Där stod Pysan. I klädd en rosa t-shirt, jeans och cowboyboots med fransar. För att inte tala om det där underbara burriga hårsvallet. Vi var ju båda oerhört nervösa, men vi kramades och då säjer hon: ”Släpper du mej nu så ramlar jag ihop i en hög”. Hennes ben skakade så av nervositet🙂. Jag släppte inte..

Kände jag ville skriva nåt ljust fint minne om min Pysa. Så då fick det bli om vårt första möte

25 svar

  1. Tack Stefan….och kram till dig!!!

    Vackra fina ord, men så hade ni den finaste kärleks relation jag vet om. Vad som än hände så fanns du där för henne…. varit avundsjuk på er…ni hade/har en sån stark kärlek….

    Känns väldigt tomt i mig nu…Mysan, Vera har ju funnits i mitt liv i 10 år nu….kommer att sakna henne så. Och jag är såååå ledsen att hon förlorade kampen till slut..men oj vad hon har kämpat..och vad hon har varit stark…

    Ord är överflödiga..men tack underbara, kära Mysan fär allt dom här 10 åren..vila i frid!!!

    *saknar dig min vän*

  2. Så fint du skrivit Stefan. Mina tankar finns hos dig och resten av
    familjen. Många kramar!

  3. Så vackert,nu gråter jag igen.
    Allt känns tomt och konstigt. Egentligen så finns det inga ord för detta men jag vill säga igen att jag tänker på er och du Pysan har fått lugn och ro.
    Många många kramar Catta

  4. Så fina minnen,och så var du hennes käre make.Hon skrev alltid så fint om dig och vilket stöd hon hade.
    Jag har inte fattat att Pys inte kommer att blogga mer.Hon har verkligen gjort stort avtryck.
    Sov nu i ro käre Pys.Kram till dig.Lillemor.

  5. Jag beklagar verkligen. Du skriver så fint. En sak kan inte sjukdomen ta och det är alla minnen.

    Kram Lisa

  6. … otrolig saknad och sorg, finns inga ord. Styrka o änglar till dig Stefan och en varsin skyddsängel till Jack, Stina och Ingrid❤
    Varmaste tankar till dig Myspys – allas våran glitterprick som passerat grinden… skål Mysan :o) du kommer alltid finnas kvar hos mig! Vi möts igen, det är MIN övertygelse…
    *med tårar och ett glas rött för dig vännen*
    /Katja Sundkvist på Augusti00-listan (med maken Dan, sonen Nils o döttrarna Lisa & Stina)

  7. Vilket härligt möte du skriver om…jag kan riktigt se Pysan framför mig😉
    härliga pysan, med så mycket GO i sig, tuff till tusen.
    Men så himla tragiskt att hon inte finns här längre,jag blir ledsen. Jag vill ändå minnas Pysan som en härligt positiv tjej och jag vet att hon finns där jämte med dig i fortsättningen också därbortifrån andra sidan.
    Cancer är ett helvete utan dess like…Pysan svor över sjukdomen med all rätt. Även min cancer var ett helvete..man vet aldrig när den poppar upp igen….cancer är ju en lurig sjukdom som min onkolog sa.
    Alla ska vi ju genom den där grinden på andra sidan förr eller senare….man önskar ju så sent som möjligt naturligtvis.

    Ta hand om dig och kram

    Pysan: I love you for ever, ha det allra bäst därborta.

  8. Tänker på dig och din förlust, det måste vara svårt att mista den man har kär.

  9. En så fin bild av erat möte du målar upp…Så fint det är med minnen; de finns alltid kvar.

    Förstår att det är en oerhörd förlust för er därhemma. Beklagar eran sorg.

    Kram till er alla

  10. Vilket underbart minne. Just det har jag inte hört förut, så det känns gott att se er framför mig.
    Tänker på dig, Stefan och Stina, Ingrid och Jack.
    Tio år har Mysan och jag delat på Augustilistan. Så många tankar, känslor, ilska, glädje, sorg och stort och smått som har passerat genom åren.
    Jag är så glad att jag fick lära känna henne och så ledsen att hon inte längre finns.
    Ett stort skratt mindre här på jorden.
    Många kramar till er alla
    Kramar Kerstin Lilla K

  11. Ett oerhört vackert minne, Stefan.
    Jag gråter…. minns senast jag träffade henne och Jack och Stina, då jag överlämnade lilla Ojsan.

    Jag tänder ett ljus och skickar värme till er alla.

    Vera lever vidare i kärlek till er, i en Himmel Runt Hörnet.

    Kramar
    Knytet

  12. Läser och sörjer. Pysan var en i det första gänget på AB-bloggen. Vi var inte alltid överens, men respekterade alltid varandra.
    Varma tankar till dig och familjen!

  13. Åh Gud….nej…kikar in här ikväll och läser att Pysan har gått igenom grinden! Förstod nog att ngt hänt och att hennes prognos inte var den bästa, men att hon skulle vara borta nu…..neeej!
    Ändå kan jag känna nånstans att hon fått frid nu, hon behöver inte plågas av smärtor eller ångest….hon springer nog omkring på evigt gröna ängar och njuter av att ha en frisk och ung kropp….:)))
    Jag tror benhårt på att vi alla kommer att mötas en dag, och
    för den som går först genom grinden verkar det bara som en dag eller så….de kanske bra hinner plocka en bukett vilda blommor och duka ett fint festbord, sen kommer vi andra!!!
    Jag tänker på dig ”älskade maken” och lille sonen…..kram Ia

  14. Så fint minne, kan riktigt se henne stå där och vänta på dig…i sina cowboy boots🙂

    Sitter här med ett tänt ljus och tänker på henne

    kram

  15. Usch då.
    Fick precis höra att Pys gått ur världen. Så hemskt tråkigt. Jag beklagar verkligen.

    Det var nu många år sedan hon och jag hade kontakt men den tiden vi hade stöttade hon mig mkt. Trots allt hon hade med sig själv. Hon var en stor människa på en liten jorden.

    Må hon vila i frid.
    Islin

  16. Vilken Pysa du måste ha mött på Knutpunkten ! Din beskrivning låter för härlig! Vilken tuffing! Vem skulle inte bli förtjust i en sån madame?
    Kommer sakna hennes blogg mest av allas jag läser. Den hade stuns och kvalitet och så hennes dräpande humor.
    Det hon skrev , att hon föddes när gasverket exploderade har jag skrattat åt, så jag ej kunnat sluta. Hennes förmåga att uttrycka sig dråpligt är obetalbart.
    Kramar i natten till er om ni är vakna och läser!

  17. Lek min Pys på gröna ängar, lek och hoppa skrik och lev,
    ta en öl och hoppa jämfota
    tro och hoppas lev och lär att
    ALDRIG är det försent
    att TRO

    Vi ses snart min Pysan!
    Knytet

  18. Har nu ”landat” i tanken at Pys är borta…fast ”borta” är hon ju inte…så länge vi tänker på och minns henne är hon inte riktigt borta!!!!
    Jag började läsa hennes blogg efter att Aftonbladet haft en artikel om henne…hur längesen är det…ca 4-5 år eller????
    Läste sen hennes blogg ofta, nästan varje dag…men pga egna sjukdomar och problem så gjorde jag ett uppehåll för ca ett år sen….kom sen tillbaka och läste med förfäran att hon fått ett återfall!
    Hade ibland viss kontakt med henne via mail och på hennes blogg…hon skrev ibland på min blog oxå….
    kan inte fatta att hon är borta nu…vad fort det gick…vilket oxå är en välsignelse….
    Hoppas att du Stefan orkar berätta om vad som hände och hur vår Pys hade det mot slutet…jag har lite ångest över att hon kanske led och hade det svårt??!!
    Er lille son fick inte ha sin mamma så länge han hade behövt henne, men han har DIG och jag vet att du klarar av detta…men usch, vad svårt det måste vara för er!!
    Skickar en massa styrke- och.tröstekramar till er….Ia

  19. Var inne och läste först vid halv tolv, natten mellan lördag och söndag.
    I chock och med tårarna rinnande och så innerligt ledsen stängde jag ner datorn. Gick och la mig och försökte intala mig att det inte var som jag läst.
    I chocktillstånd…
    Nu är klockan 01:38, inser att jag inte kommer att kunna sova. Ledsen, berörd och det kryper i kroppen på mig.
    Så innerligt ledsen över att Pys till slut var tvungen att ge vika för denna överdjävliga sjukdom.
    Jag kände henne inte personligen men vi har haft kontakt via våra bloggar och några mail.
    Hon har påverkat mig, stöttat, pushat och varit Pys!
    Det som hon gjorde allra allra bäst.
    Varma tankar till er anhöriga som har det tungt nu och som så småningom kan fortsätta se och glädjas åt att hon var just världens allra bästa. Att hon fick berika era liv så nära!
    Många kramar

  20. Det var ett fint och vackert minne att tänka på när hon nu gått bort.Tack för att du delar med dig av detta.

  21. Kram och tack för att du orkar dela med dig! Hon var en underbar människa, det kan jag säga trots att jag aldrig träffade henne i verkliga livet. Jag gör som jag alltid gjorde till Vera, Skickar Kramar i massor men nu till dig!

  22. Åh älskade Pysan…jag kommer att sakna dig så mycket. Sakna din stridbarhet, din jävlar anamma och ja, hela dig. Hela tiden.

    Stefan, jag hoppas du kan finna lite tröst och känna dig mindre ensam genom vårt sällskap. Hur overkligt den än verkar just nu så blir det ljusare.
    Jag höjer mitt glas och säger Skål för Pysis! Hälsa de andra däruppe och dingla lite extra med benen🙂

  23. Ja, säger som Filippa,
    ”vår” älskade Pys, som vi fick dela med dig och Jack.Tack för det.Kommer ihåg hur Vera berättade i telefon om er första möte där på perrongen.Hon sa det med en glöd och glädje som om det vore igår.Lika förälskad.
    Lyfter ett glas Vichy och höjer skålen för Vera och er ”pöjkar”.

    Många varma omfamningar till er och Pysan däruppe!Langar inte en silikonis utan en slängpöss.
    Tack för orkar skriva och delar med dig.

  24. tack för att du lägger in en sådan informativ blogg år

  25. Where else could I get this kind of information written in such an incite full way?

    http://hulkbody.biz

Kommentera

