Tomhet..

Idag åkte vi till marknaden här i Töreboda. Jag och sonen..

Det var oerhört jobbigt..kändes som jag fick torgskräck nästan..

Det är så tomt inom mej. Det sitter en klump i halsen på mej hela tiden idag. Försöker göra något praktiskt men det är som nån slags handlingsförlamning slagit till. En så stor del av mitt liv är borta så jag känner mej halv..ur funktion. Har lust att packa mina och sonens viktigaste saker och fly till Spanien tillsammans. Där nere fanns inte den jävulska sjukdomen för oss. Där var allt som vanligt om än bara för en vecka..

Varför just vi? Vi kämpade ju så..vi förtjänade inte att det skulle gå så här. Det är så jävla orättvist..

Jack har skapat ett nytt motto åt oss. ”Fuck you, cancer”. Vi kör på det..

14 svar

  1. Ja, det är så orättvist Stefan.
    Jag tänker så mycket på er.
    Gizmo blir en spegling av Vera…. jag blir påmind om henne varje sekund!

    Stor värme till dig och Jack och de andra i familjen i er stora sorg.

    Kramen
    Knytet

  2. Vad ledsen jag blir när jag läser dina rader. Det är bra att du skriver,det hjälper.
    Jag tycker att om du har möjlighet att göra nåt annorlunda tex.detta med Spanien så gör det.
    Du får nåt annat att tänka på en liten stund.

    Förstår din tomhetskänsla och jag har inte gjort annat än tänkt på dig och familjen sen jag fick veta.
    Många varma kramar från Catta

  3. Håller med dig, fuck you cancer!! Fan, va orättvist livet är ibland. Du får låta sorgen slita i dig ett tag, det går inte att komma undan den plågan, så småningom lindras det, även om det inte känns så just nu. Pysan glömmer vi aldrig, hon hjälpte så många andra med cancer genom sin humor och sin kämparglöd. Tänker på er kram från en bloggläsare

  4. Tänker på Pys mest hela tiden, klart till och från… men när jag ska lägga mig, när jag vaknar…
    berättar för mina anhöriga, som vet att jag pratat om Pysan…

    världen är mindre än jag trodde… visste ej att jag, om jag varit frisk nog hade haft Pysans ena dotter i skolan….andra dottern är vän med kompisars kompisar… detta visste ej Pys och inte jag heller tills nyss..
    Undrar så hur lille sonen tar det? Det finns inte mkt tröst i sorgen, det hjälper att förvilla den en stund, men sen kommer den tillbaka…
    Kram på er alla!

  5. Tankarna går till dig till och de dina.Pys kommer att finnas kvar i minnet,hon var en sådan personlighet och härligt uppfriskande, hon var helt enkelt Pys.
    Ja det känns verkligen orättvist , hon kämpade så väl.
    Många goa varma tankar från Lillemor.

  6. Vad jag önskar att jag kunde lyfta bort lite av det svåra… Men det går ju självklart inte.

    Jag önskar att jag hade det bra ställt… Då skulle jag överraska er med flygbiljetter.

    Fast jag tror ändå inte att det skulle ta bort smärtan. Tror inte att någonting kan det… bara tiden.

    ((((((( Kramar om dig vännen ))))))))

  7. HATA CANCER! HATA! Gör det, ni båda, hata ordentligt.

    Livet är fan i mig jävligt orättvist!

  8. Jag håller med Jack, Fuck you cancer!!! Livet är fan inte rättvist och för dem som säger att det finns en mening med allt så undrar jag : va fan är meningen med detta?! Skulle bra gärna vilja ha ett svar, för att för mig är det obegripligt.

    Styrkemramar till er

  9. Jag förstår att det känns förjävligt rent ut sagt……..tänker på Vera..hon skulle ha svurit rejält….
    idag när jag uppdaterade mina spel så föll blicken på pysan..och jag tänkte…det är inte sant…jag saknar hennes ord och inlägg…
    Det finns inga ord i en sådan här stund..man vet inte vad man ska säga…

    Kram

  10. Det kanske är alldeles för tidigt än, men jag vet inte hur länge jag kommer att hänga kvar här. Vill bara att du, Stefan, ska ta en titt på det här klippet, kanske det hjälper en liten, liten smula: http://www.youtube.com/watch?v=EdFP7H-hSPw

    Ta hand om dig.

  11. Märkligt att en låt av en artist jag aldrig lyssnat på, beskriver ganska bra hur det känns. Tack så jättemycket för länken

  12. Vill bara skicka en varm tanke till dig, Stefan, och till Jack. Har ju känt Vera i många år genom Augustilistan. Ett stort hål blir det efter henne, men jag ska ta en öl och skåla med henne. Kram!

  13. I am influencewd by your article .Thank you for your post.

  14. Which is not something I usually do! I love reading a post that will make people think. Also, thanks for allowing me to speak my mind!

    Check out at: http://good-backlink.com

Kommentera

