Bloggen..

Det blev en ganska bra dag idag. Cykeltur med glassätning. Besök av kuratorn med bra snack. Fick faktiskt lust att spela lite dataspel igen en liten stund. Sonen skrattat högt åt SvampBob och andra favoriter. Tidigare kvällar har han varit lessen. Då har vi tröstat varann och pratat, men ikväll var det en glad men trött kille som hoppade i säng. För i morgon vill han till skolan. Det känns bra..

Man får ta dom här tillfällena när dom kommer. Jag skyndar ganska långsamt med allt just nu. Kuratorn sa att man måste ta allt i sin egen takt. Känns att det måste bli så. Har tänkt mycket idag. Har tänkt ljusa minnen från livet med Pysan. Känns lite som att det är vad den här bloggen ska vara till nu. Både mina och era ljusa minnen. För idag har jag känt en lindring i att tänka på allt det fina vi hade. Saknaden är ju fortfarande enorm och kommer så vara. Länge! Men Pysan vill att jag ska tänka på allt kul vi gjort..det romantiska..tramsiga. Förutom att sörja. Och av erfarenhet vet jag att det är bäst att göra som hon tycker🙂

11 svar

  1. Vad fint du skriver och vad härligt att höra att sonen skrattar och vill gå till skolan.
    Tänker på er.
    kramar catta

  2. Saknar verkligen Pys på bloggen, det var så roligt att blogga med henne.Det var alltid något intressant i från henne,och att hon tog sig tid att svara alla,fastän hon hade sådana problem med fingrarna.Men hon var nog en envis rackare..fnissar.
    Tänker på er och vad skönt att sonen vill gå till skolan.
    Hälsningar Lillemor.

  3. Vad skönt att ni har fått en ”bra” dag mitt i allt det sorgliga. Man får nog ta tillvara på såna här dagar och ladda lite energi, så att man orkar ta sig igenom de jobbiga stunderna.
    Tänker mycket på er!

  4. Inte alls lika roligt läsa bloggar, sen Pysan försvunnit. Med henne hade man ett samtal, när hon besvarade inlägget. Hennes blogg var speciell.
    Bäst är att tänka på alla positiva minnen, men hoppas du orkar senare berätta för oss, hur Pys hade det den sista tiden.

    Hon måste ha kämpat mkt i det tysta och utstått mer än vi kan ana, trots att hon beskrev både sina fingrar och tår.

  5. Jag är lika chockad som de andra som följde Veras blogg och hennes kamp mot cancer.
    Det är ofattbart att det hände, jag kan inte tro att det är sant.
    Stefan, jag hoppas du orkar berätta för oss om Veras sista tiden och hur hon hade det. Det kanske ska hjälpa oss chockade läsare både bekanta och obekanta att acceptera hennes bortgång lite lättare.
    Snälla glöm inte skriva om hennes sista tid så mycket som du orkar. Hoppas det är inte stor krav.
    Varma kramar till dig och familjen.

  6. Så fint du skriver, Stefan.
    Du är en bra pappa till Jack, trots er enorma sorg.

    Jag tänker gott om er hela tiden.

    Kram
    Knytet

  7. Jag önskar dig allt gott! Varje liten stund som känns bra är du värd. Det är NI värda!
    Pysan poppar upp i mina tankar rätt vad det är – och jag kommer på mig själv att även du och barnen dyker upp i min tanke. Vet hur det är när någon som betyder mycket försvinner, och hur ont det gör. Och så mycket livet förändras.
    Varma omtankar till er alla!
    Kram,
    Tizzel

  8. Hello, Neat post. There’s a problem with your website in internet explorer, may test this… IE still is the market leader and a large component to other people will leave out your fantastic writing because of this problem.

  9. i seem that this site is very popular.

  10. Very impressive and exclusive also. Thanks a lot to share this kind of articles.

    Free Software Downloads

  11. I will absolutely at once grab your rss feed to stay abreast of any kind of updates. Fabulous work and also much success in your business enterprize!

    http://highprbacklink.info

Kommentera

