Nyårskrönika

Snart är det sista dan på det här året.. men då jag ska sova länge i morgon för att kunna gå och jobba så får jag skriva min nyårskrönika idag i stället..

Mycket har hänt i år.

Så vi börjar med det sorgliga.

Fyra stycken av mina bloggvänner (länkar finns under ”Till Minne”) gick bort förra året.. och det är med en sorg i hjärtat jag konstaterar att de allihop gick bort alldeles för tidigt.. speciellt William som kämpade så tappert..
William, Tintomara och Alma dog av den där ”knöljäveln”…
Hasse dog av att hjärtat inte ville längre…

Jag hoppas i min enfald att länksamlingen ”Till Minne” inte fylls på under 2009..

För mig själv har det varit ett år av bergodalbana.. i alla fall till humöret… och det har gjort att det ibland har varit ganska knäppa tankar.. men jag försöker varje gång jag blir arg att fundera ut varför.. och det är ju skitmedicinen.. men vad har jag att välja mellan.. Cancer eller humör svängningar/smärta.. och då tar jag de två sistnämnda..

Bröstoperationen närmar sig med stormsteg.. jag har varit till Sahlgrenska två gånger.. en för att träffa plastiken och en för att testa mitt blod.. och det var ju bara mina trombocyter som var lite långsamma.. och en operation är fullt möjlig.. så nu väntar jag bara på kallelse..

Så den lär inträffa nästa år.. så då vill jag gärna ha besök på Sahlgrenska.. för jag är då långt hemifrån….

Så.. nu har jag haft min blick i bakspegeln.. så nu ser jag framåt.. mot år 2009…

Vill nu önska alla ett GOTT NYTT ÅR!!!

Ps. Såg att de här ska vara med i let´s dance nästa år.. och jag har en given favorit…

Nyfiken.. jag inte är det hon iaf…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

4 svar

  1. Ja, mycket har hänt under 2008, men snart kan vi arkivera det och blicka framåt. Och för egen del ser jag det endast som positivt!

    KRAM

  2. […] förklara,berätta, beskriva. Dom låter oss följa deras sjukdomar och behandlingar, glädje och sorg, rädsla,väntan och kämparglöd. Jag beundrar dom alla, och förutom att informera och stötta […]

  3. Someone essentially assist to make critically posts I’d state. This is the very first time I frequented your web page and so far? I amazed with the research you made to create this particular put up amazing. Excellent task!

  4. great, i like the info you share about Hjärt och lungräddning

Lämna en kommentar