Gjort mycket fast litet

Idag har jag gjort mycket, fast en massa småsaker.

  • Deklarerat
  • Handlat mat tillsammans med maken
  • Gått en promenad på förmiddagen med maken
  • Hämtat son på dagis
  • Pratat med fröken om sonens blivande skolgång
  • Gått en eftermiddags promenad (se nedan)
  • Borstat tänderna på sonen

När vi var ute på vår eftermiddagspromenad så tog vi först och gick till apoteket. Som vanligt så vart det fel läkemedel som hade kommit, eller rättare sagt det var rätt fast ändå fel.

Vi köpte varsin Tip Top och gick upp för att sitta och käka den vid kanalen. Den har öppnat idag. Så idag så kom de första båtarna, tre från Sverige och en från Irland (Cork).

Det hör till att vi går runt i gästhamnen och kollar in och ser var de olika båtarna kommer ifrån. Tyskar och danskar har ännu inte kommit.. och det är rätt så skönt…

Så nu är det snart sommar.

Sommar är det när:

  • Man går och fiskar (klart)
  • Båtarna kommer till kanalen (klart)
  • Glassbaren öppnar
  • Man tar sin första öl ute på en uteservering
  • Käkar glass vid kanalen (klart)
  • Och man ser tyska tanter i för små cykelbyxor

Vi får vänta lite på sommaren.. fast hacket har öppnat sin uteservering.. så det kan snart bli en öl där..
Nu ska jag in och läsa min deckare. Går och lägger mig och läser. Får se om jag somnar innan maken ikväll.

Ha en trevlig kväll nu allihop

Andra bloggar om: , , , , ,